FANDOM

Zomom – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to żółto-czarny Zeti należący do grupy Deadly Six.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

W przeszłości Zomom był członkiem grupy Deadly Six, która zamieszkiwała Lost Hex. W pewnym momencie Doktor Eggman zniewolił ich za pomocą starożytnego reliktu, ale wkrótce potem Zeti zostali uwolnieni przez Sonica i przejęli kontrolę nad Badnikami. Próbowali następnie zniszczyć zarówno Eggmana, jak i niebieskiego jeża, ale ostatecznie zostali powstrzymani.

The Last Minute Edytuj

W Sonic the Hedgehog #22 Zomom dołączył do zebrania grupy Deadly Six na Lost Hex. Zavok oznajmił im wtedy, że przyjmą ofertę najnowszego pomocnika Eggmana, po to aby później go ukarać, niszcząc Sonica, Doktora Eggmana, oraz ich świat. W Sonic the Hedgehog #24 Zomom i pozostali członkowie grupy Deadly Six zostali przywołani na pokład Faceshipu przez Doktora Starline'a.

All or Nothing Edytuj

IDW 25 Zomom

Zomom obżerający się w Vista View

W Sonic the Hedgehog #25 Zomom i Deadly Six zostali przywołani na pokład Faceshipu przez Doktora Starline'a. Zaraz po tym Doktor Eggman wysłał przeciwko Zeti Metal Sonica, ale zdołali nad nim zapanować, oraz odebrać Starline'owi Cacophonus Conch. Mimo że Eggman, Metal Sonic i Starline uciekli im przez portal, to pozostawili jednak Faceship i Szmaragdy Chaosu. Zomom wziął dla siebie jasnoniebieski szmaragd, aby wzmocnić się i móc kontrolować tysiące Zombotów. Następnie wyruszył do Vista View, gdzie kazał ocalałym przynosić mu jedzenie. Ci, którzy nie zaspokoili jego apetytu, byli infekowani przez Zomboty. W Sonic the Hedgehog #26 Zomom był pochłonięty jedzeniem, kiedy przerwali mu Tails i Amy, twierdzący, że Zavok przysłał ich po Szmaragd Chaosu. Zomom jednak oburzył się, że przerwano mu jedzenie, które i tak zresztą przynosiły mu Zomboty, dlatego postanowił zaatakować.

IDW 27 Zomom

Zomom próbujący Piko Piko Hammera

W Sonic the Hedgehog #27 Zomom gonił Tailsa i Amy, do czasu aż został uderzony w twarz przez Piko Piko Hammer. Jednak zamiast poczuć ból, Zomom zainteresował się smakiem młotka i próbował go połknąć. Został jednak uderzony przez Tailsa po głowie, co zmusiło go do wyplucia. Zomom obiecał bohaterom, że pogryzie ich dodatkowo przed połknięciem. Dał się jednak oszukać Tailsowi, który twierdził że zostawił po drodze swój prowiant. Zomom pobiegł to sprawdzić, ale wściekł się gdy doszło do niego, że został oszukany. Wściekły i głodny wysłał hordę Zombotów za Tailsem i Amy. Gdy jednak pościg się przeciągał, Zomom wytworzył falę uderzeniową, która miała strącić bohaterów. Zaczął ich następnie gonić przekopują się do miejskiej bramy, którą Tails i Amy zrzucili na niego. Przygnieciony i ogłuszony Zomom nie mógł się ruszyć, a Tails i Amy bez problemu wyrwali mu Szmaragd Chaosu, po czym uciekli. Zomom kazał im wracać, ponieważ bez szmaragdu nie mógł panować nad Zombotami. Zauważył wtedy, jak horda zbliża się do niego.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Zomom posiada niezaspokojony apetyt i jest mało inteligentny. Często myśli tylko o jedzeniu i nienawidzi, gdy ktoś przerywa mu posiłek. Łatwo jest go jednak ogłupić i odwrócić jego uwagę, zwłaszcza wspominając o posiłkach.

Wygląd Edytuj

Zomom jest pulchnym Zetim. Górna część jego ciała jest koloru pomarańczowego. Ma grube ręce zakończone pięciopalczastymi dłoniami. Dolna część jego ciała jest cała czarna. Nogi Zomoma są króciutkie i ledwo zauważalne. Są one zakończone płaskimi stopami z trzema pazurami: dwoma z przodu i jednym z tyłu. Ma również krótki ogon. Głowa Zomoma wydaje się być zrośnięta z tułowiem. W przeciwieństwie do innych Zeti, Zomom jest łysy. Ma pięć małych, czerwono-czarnych rogów na głowie. Jego oczy mają jasnożółte twardówki i czerwone tęczówki. Oczy otoczone są czarnymi obwódkami. Zomom ma grube, żółte wargi. Nie ma niektórych zębów. Ponadto nie są one ostre jak u innych Zeti, ale kanciaste. Zomom nosi kolczaste bransolety na rękach.

Moce i umiejętności Edytuj

IDW 27 Zomom Flying

Zomom obracający rękoma do lotu

Zomom potrafi kontrolować maszyny za pomocą swojego umysłu, używając do tego elektromagnetyzmu. Dysponuje także wielką siłą fizyczną - potrafi swoimi uderzeniami burzyć całe budynki, oraz jest niezwykle wytrzymały, zdolny bez żadnego problemu przetrwać uderzenie Piko Piko Hammera. Zomom posiada również specjalną zdolność, która pozwala mu przyspieszać i latać, gdy kręci dookoła siebie swoimi ramionami. Dodatkowo potrafi podczas wykonywania tej umiejętności wytworzyć falę uderzeniową, powodującą małe trzęsienie ziemi. Potrafi także zakopać się pod ziemią i tworząc duże zniszczenia na powierzchni przekopywać się do swojego celu.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj