FANDOM

Cudzy1 Eggman somehow turned them into zombie robots. So... "Zombots"? Yep! I'm going with "Zombots"! Cudzy2
Sonic the Hedgehog, Sonic the Hedgehog #15

Zomboty – grupa pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to nazwa stosowana dla zwierząt zarażonych przez Metal Virus, u których infekcja osiągnęła apogeum.

Opis Edytuj

IDW15 Rough i Tumble Zomboty

Rough i Tumble jako Zomboty

Zomboty są zwierzętami, które zostały opanowane przez Metal Virus. Ich charakterystycznymi cechami są metaliczna skóra nawiązująca do ich pierwotnej kolorystyki, oraz czerwone oczy, a w niektórych przypadkach pojawiają się ostre pazury. Zomboty są zupełnie ciche, pozbawione emocji i osobowości. Nie reagują także emocjonalnie na otoczenie ani toczące się rozmowy czy drwiny. Zomboty nie chorują, odczuwają głodu, ani nie muszą jeść, a co więcej są pozbawione wolnej woli. Wszystkie Zomboty są podporządkowane rozkazom Doktora Eggmana. Mimo że są mu posłuszne, mogą reagować agresją na wszystkie żywe organizmy, które nie są zainfekowane, oraz samodzielnie przechodzić do ataku. Z czasem jednak Zomboty stają się niemożliwe do okiełznania, gdyż Metal Virus stale mutuje się i uodparnia na nowe formy kontroli. W ostateczności niepowstrzymana ewolucja wirusa prowadzi do śmierci komórek, co w ostateczności sprowadza się do dezintegracji Zombotów. Proces ten następuje jednak po około 200 latach od zarażenia.

IDW 15 Zombot Tumble Body

Regeneracja ciał Zombotów

Zomboty posiadają płynne ciała, które rozpływają się od wszelkich uderzeń. Jednakże nie stanowi to dla nich problemu, gdyż mogą się wtedy natychmiastowo zrosnąć. Czyni to z nich praktycznie niemożliwych do zatrzymania przeciwników. Zyskują siłę większą niż w swoich pierwotnych postaciach. Głównym zadaniem Zombotów jest dalsze rozprzestrzenianie Metal Virusa. Za pomocą swojego dotyku mogą infekować inną materię ożywioną, taką jak rośliny i zwierzęta. Pojedynczy kontakt sprawia że wirus rozprzestrzenia się powoli, ale powtarzanie kontaktu wystawia ofiary na szybsze opanowanie przez infekcję. Zomboty nie mogą infekować nieorganicznej materii.

Historia Edytuj

Infection Edytuj

IDW 16 Elder Scruffy Zombot

Elder Scruffy jako Zombot

W Sonic the Hedgehog #13 Doktor Eggman stworzył pierwsze Zomboty, kiedy wylał Metal Virus w dużej ilości na Pocky'ego. Pocky przeniósł następnie wirus na Picky'ego, rozpoczynając u niego powolny rozwój infekcji. W Sonic the Hedgehog #14 Doktor Eggman zaczął zderzać zombota-Pocky'ego z częściowo zainfekowanym Rickym. W ten sposób przyspieszył rozwój Infekcji i Ricky sam stał się Zombotem. W Sonic the Hedgehog #15 Rough i Tumble zostali wyposażeni przez Eggmana w plecaki, które mieli aktywować w trakcie walki z Soniciem w Echo Mine. Kiedy to zrobili, zalały ich duże porcje Metal Virusa. Rough i Tumble stali się Zombotami i zaczęli atakować Sonica i Amy. Udało im się zainfekować Sonica, ale jeż zrzucił ich do przepaści. Eggmanowi spodobała się nazwa "Zombot", którą wymyślił Sonic i postanowił ją oficjalnie zastosować. W Sonic the Hedgehog #16 Doktor Eggman wykorzystał Faceship aby wylać ogromne porcje Metal Virusa i zainfekować całą Windmill Village. Elder Scruffy i mieszkańcy wioski stali się Zombotami, a następnie ruszyli aby rozprzestrzeniać infekcję na resztę świata, zakażając rośliny i zwierzęta. Jedną z ofiar wirusa był Flicky, który po tym jak stał się Zombotem poleciał do najbliższego, wielkiego miasta.

Crisis City Edytuj

IDW 18 Cheese i Chocola Zomboty

Cheese i Chocola jako Zomboty

W Sonic the Hedgehog #17 Zomboty pojawiły się w Seaside City, po tym jak Faceship wylał na miasto Metal Virus. Zomboty zaatakowały biuro Chaotix, ale detektywi przed nimi uciekli. Zomboty zaczęły opanowywać miasto, zakażając coraz więcej mieszkańców. Vector, Espio i Charmy odwracali uwagę Zombotów, jednocześnie ewakuując grupy mieszkańców. Sonic uratował także Vectora, którego Zomboty otoczyły. Po tym jak przybył statek ratunkowy, większość Zombotów skierowała się do portu. Tam Chaotix odpierali ich do momentu aż wszyscy ocalali znaleźli się na pokładzie. Charmy jednak poleciał z powrotem do miasta aby ocalić jedną z osób, którą Vector musiał zostawić. Jednak kiedy tam dotarł, osoba ta była już Zombotem i zaatakowała Charmy'ego. Pszczoła został przytłoczony przez Zomboty i stał się jednym z nich. W Sonic the Hedgehog #18 Zomboty pojawiły się we Floral Forest Village, po tym jak Doktor Eggman wylał na nią Metal Virus. Kiedy doktor wydał im rozkaz zaatakowania Sonica, te zignorowały polecenie. Okazało się, że Zomboty zaczęły coraz rzadziej odpowiadać na rozkazy Eggmana, co zaniepokoiło Starline'a. Eggman podejrzewał że wynikało to z losowych mutacji spowodowanych rozprzestrzenianiem się wirusa, ale nie martwił się tak bardzo, wierząc że uda mu się znaleźć sposób na kontrolowanie wirusa. Sonic odpędzał później grupy Zombotów od mieszkańców wioski. Gemerl z kolei zaatakował Zomboty śmiercionośnymi pociskami, które nie wyrządziły im wielkiej krzywdy. Cream jednak przekonała Gemerla, aby ograniczył się do mniej radykalnych metod. Gemerl zaczął więc walczyć z Zombotami za pomocą nie-śmiercionośnych technik, ale wkrótce został przez nie otoczony i nieco uszkodzony. W tym samym czasie inna grupa Zombotów zaatakowała Vanillę w jej własnym domu. Cheese i Chocola zaatakowali Zomboty, ale zostali złapani przez jednego z nich i sami stali się zainfekowanymi. Druga grupa Zombotów próbowała się przebić przez drzwi, ale została wyrzucona przez Sonica. Po tym jak Cream i Vanilla uciekli, Zomboty do których należeli także Cheese i Chocola zaatakowały Sonica, ale zostały odrzucone przez Gemerla. Jeż toczył walkę z pozostałymi Zombotami, oraz zamknął Cheese'a i Chocolę w szklanych słojach, po czym udał się do Sunset City. Nie wiedział jednak, że Cheese i Chocola zaczęli się wydostawać ze słoików.

Shadow Zombot

Shadow jako Zombot

W Sonic the Hedgehog #19 Zomboty pojawiły się w Sunset City, po tym jak Faceship rozlał po mieście Metal Virus. Sonic i Team Dark przybyli do miasta, aby je uratować. Zomboty nie trzymały się tym razem żadnego ustalonego planu i atakowały samodzielnie. W dużej grupie próbowały powstrzymać Sonica, ale jeż przebił się przez nie, mimo że niektórym udało się go dotknąć. Zomboty blokowały potem budynek, w którym uwięzieni byli mieszkańcy. Sonic próbował wypędzić wrogów, ale musiał uciekać przed ostrzałem E-123 Omegi, który nie traktował Zombotów ulgowo. Inna horda Zombotów próbowała zdobyć Grand Gold Flicky Hotel, ale służby miejskie wyposażone w Wispony broniły się skutecznie. Sonic odparł potem większą grupę, która próbowała złapać mieszkańców zanim ci mogliby dotrzeć do barykad pod hotelem. Jeż odciągnął dwa Zomboty poza hotel, po czym spotkał się z Omegą, który odpierał kolejne grupy wrogów. Zomboty zaczęły w pewnym momencie nadciągać z dwóch stron, ale zostały staranowane przez ciężarówkę, którą nadjechał Shadow. Po tym jak Sonic pobiegł aby zapanować nad swoją infekcją, Omega zajął pozycję na ciężarówce i bronił jej przed nadciągającymi hordami Zombotów. Shadow również walczył z nimi, ale bezpośrednio. W pewnym momencie Zombotom udało się zainfekować jeża przez dotyk, a wkrótce przytłoczyły go swoją liczebnością. Shadow sam stał się Zombotem i zaatakował Sonica, przypierając go do ciężarówki. W Sonic the Hedgehog #20 Sonic wyrwał się z uścisku Shadowa, który był mniej sprawny niż w swojej niezainfekowanej postaci. Później Sonic i Omega stanęli do walki z całą hordą Zombotów z Sunset City, oraz Shadowem-Zombotem, podczas gdy Rouge odjechała ciężarówką z ocalałymi, rozjeżdżając po drodze kilka Zombotów. Omega był zajęty bezwzględną walką z Zombotami, podczas gdy Sonic próbował zatrzymać Shadowa, który zaczął gonić ciężarówkę. Jeżowi udało się go nieco odciągnąć, ale został szybko odepchnięty z powrotem do Omegi. Robot nie hamował się nawet przed brutalnym atakowaniem Shadowa, w którym widział już tylko maszynę Eggmana. Ostatecznie Zomboty zaczęły zyskiwać przewagę. Sonic powoli opadał z sił, a Omega został rozdrapany przez Shadowa i przytłoczony liczebnością Zombotów, które go zniszczyły. Jednakże Zomboty zostały nagle obezwładnione przez psychokinetyczne moce Silvera. Silver puścił je dopiero po tym jak Sonic uciekł, a Tails odratował głowę Omegi. Shadow-Zombot próbował potem schwytać Silvera, ale ten mu umknął.

The Last Minute Edytuj

IDW 22 Charmy Zombot

Charmy jako Zombot

W Sonic the Hedgehog #21 Zomboty pojawiły się w Central City, po tym jak na miasto wylał się Metal Virus z Faceshipu. Tangle i Whisper zajęły Zomboty walką, torując sobie drogę przez ulice i ewakuując ocalałych mieszkańców. Silver w tym samym czasie toczył walkę z Zombotami które pojawiły się w Ice Paradise. Szukający lekarstwa na Metal Virus Tails złapał jednego z przelatujących nad jego laboratorium Flicky-Zombotów i wykorzystał w dokończeniu badań. Jednakże Zomboty Cheese i Chocola odcięli go od prądu, przez co do laboratorium wkrótce potem wkroczyły kolejne Zomboty. Tails musiał się wycofać, wykorzystując Cyclone do przedarcia się przez miasto pełne Zombotów. Lis zajął je następnie walką, aby Tangle i Whisper mogły ewakuować mieszkańców. Ostatecznie Zomboty zniszczyły Cyclone, ale Tailsowi udało się uciec. Sonic the Hedgehog #22 Vector i Espio złapali Charmy'ego-Zombota w szklanym słoju i przyprowadzili go do Restoration HQ, zamierzając umieścić w laboratorium Tailsa, obok Omegi. Jednakże jeden z ocalałych w HQ posiadał nas obie ślady Metal Virusa i po chwili zmienił się w Zombota, wywołując panikę, w trakcie której rozbity został słój w którym trzymany był Charmy. Zombot zaatakował także Gemerla, ale został odrzucony przez Amy jej młotkiem. W HQ wybuchła kolejna epidemia Zombotów, które otoczyły Vanillę i pokryły ją Metal Virusem. Później Vector i Gemerl przytrzymywali drzwi do ostatniego promu ratunkowego, gdy Charmy-Zombot przedostał się do środka. Vector złapał go i sam pokrył się Metal Virusem, po czym na prośbę Gemerla wyszedł za drzwi prosto w tłum Zombotów, aby zatrzymywać je zanim sam stanie się jednym z nich.

IDW 24 Tangle Zombot

Tangle zmieniona w Zombota

W Sonic the Hedgehog #23 Zomboty opanowały Barricade Town. Doktor Eggman w Egg Mobilu i Doktor Starline w latającym pojeździe próbowali odzyskać nad nimi kontrolę, testując różne rodzaje częstotliwości. Zomboty jednak nadal nie odpowiadały na polecenia Eggmana. Później Sonic zrzucił Eggmana między tłum Zombotów. Gdy te próbowały się rzucić na doktora, ten wydał im polecenie odsunięcia się, które zadziałało. Zomboty zaatakowały zamiast tego Sonica, ponieważ Doktor Starline znalazł w Egg Mobilu działającą częstotliwość. Zanim jednak zdołał ją załadować na Faceship lub zapamiętać, Sonic wyskoczył z tłumu Zombotów i zniszczył Egg Mobile. Zomboty zaczęły potem ścigać Eggmana i Starline'a, ale ci uciekli z powrotem na Faceship. Później próbowały przytłoczyć niemal opanowanego przez wirus Sonica, ale ten uciekł im. W Sonic the Hedgehog #24 Zomboty pojawiły się w Spiral Hill Village, po tym jak z Faceshipu na wioskę został wylany Metal Virus. Większość mieszkańców padła ofiarą wirusa, w tym Jewel. Podczas ewakuacji prowadzonej przez Restoration, Tangle udała się do Mineral Museum aby sprawdzić co z Jewel. Została wtedy zaatakowana przez swoją przyjaciółkę, która była już Zombotem, oraz dotknięta Metal Virusem. Udało jej się jednak zamknąć Jewel-Zombota w jednej z gablot muzealnych. W tym czasie Whisper i Espio odwracali uwagę Zombotów, aby Tails i Cream mogli łatwiej odnajdywać ocalałych i unosić ich w powietrze. Po przybyciu do miasta Sonic przebiegł obok wielu Zombotów i uratował Espio przed hordą, która się na niego rzucała. Później, z pomocą Whisper, jeż zamknął grupę Zombotów w jednym z budynków, blokując wyjście latarnią. Sonic pobiegł następnie do Mineral Museum i zastał Tangle walczącą z Zombotami. Niedługo potem oboje wybiegli na zewnątrz i Sonic pomógł tam Tangle zawiązać jej ogon wokół latarń na ulicy, dzięki czemu powstała prowizoryczna blokada przeciwko Zombotom, aby te nie mogły się dostać na statek Restoration. Tangle została w Spiral Hill Village i odpierała Zomboty, do czasu aż sama stała się jednym z nich i dołączyła do ich marszu.

All or Nothing Edytuj

IDW 25 Zombots

Imienne Zomboty

W Sonic the Hedgehog #25 Deadly Six użyli Szmaragdów Chaosu, aby przejąć kontrolę nad tysiącami Zombotów na całym świecie, wykorzystując je do własnych celów. Doktor Eggman wyjawił także, że za około 200 lat Zomboty przestaną istnieć w wyniku ciągłych mutacji Metal Virusa. Silver potwierdził to, mówiąc że gdy wrócił do swojej przyszłości, to nie było w niej żandych Zombotów, a jedynie drobna, metaliczna roślinność.

Ciekawostki Edytuj