Zeena – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to zielono-czarna Zeti należąca do grupy Deadly Six.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

W przeszłości Zeena była członkinią grupy Deadly Six, która zamieszkiwała Lost Hex. W pewnym momencie Doktor Eggman zniewolił ich za pomocą starożytnego reliktu, ale wkrótce potem Zeti zostali uwolnieni przez Sonica i przejęli kontrolę nad Badnikami. Próbowali następnie zniszczyć zarówno Eggmana, jak i niebieskiego jeża, ale ostatecznie zostali powstrzymani.

The Last Minute[edytuj | edytuj kod]

W Sonic the Hedgehog #22 Zeena dołączyła do zebrania grupy Deadly Six na Lost Hex. Zavok oznajmił im wtedy, że przyjmą ofertę najnowszego pomocnika Eggmana, po to aby później go ukarać, niszcząc Sonica, Doktora Eggmana, oraz ich świat. Zeena oznajmiła, że wolałaby nie wpaść w kolejną pułapkę Eggmana, ale Zavok uciszył ją i obiecał, że tym razem będą lepiej przygotowani. W Sonic the Hedgehog #24 Zeena i pozostali członkowie grupy Deadly Six zostali przywołani na pokład Faceshipu przez Doktora Starline'a.

All or Nothing[edytuj | edytuj kod]

Zeena w Sunset City

W Sonic the Hedgehog #25 Zeena i Deadly Six zostali przywołani na pokład Faceshipu przez Doktora Starline'a. Zaraz po tym Doktor Eggman wysłał przeciwko Zeti Metal Sonica, ale zdołali nad nim zapanować. Zeena i Zazz próbowali następnie odebrać Starline'owi Cacophonus Conch, ale zostali chwilowo ogłuszeni gdy ten zdołał dmuchnąć w muszlę. Jednakże Zazz szybko otrząsnął się i zderzył swoją głowę z czaszką Starline'a, co pozwoliło Zeenie wyrwać muszlę i przekazać ją Zavokowi. Eggman, Metal Sonic i Starline uciekli im jednak przez portal, ale pozostawili Faceship i Szmaragdy Chaosu. Zeena wzięła dla siebie czerwony szmaragd, aby wzmocnić się i móc kontrolować tysiące Zombotów. Następnie wyruszyła do Sunset City, gdzie przejęła kontrolę nad Zombotami i zmusiła ocalałych aby jej służyli i wychwalali ją. Za każdy komplement, który jej się spodobał, oszczędzała swoich służących na kolejną godzinę przed Zombotami. W Sonic the Hedgehog #26 Zeena relaksowała się w Sunset City, gdy przerwała jej Cream, domagająca się Szmaragdu Chaosu. Zeena przejęła wtedy kontrolę nad Gemerlem, który przyleciał za nią.

Zeena wykorzystująca Szmaragd Chaosu do związania Gemerla

W Sonic the Hedgehog #27 Zeena patrzyła, jak Gemerl zbliża się do Cream, drwiąc z dziewczynki próbującej przemówić do robota. Gemerl jednak usłyszał prośby Cream i zniszczył swoje odbiorniki, przez co Zeena nie była go w stanie kontrolować. Zawiedziona wstała wtedy i wykorzystała moc Szmaragdu Chaosu, aby utworzyć więzy z kończynami Gemerla. Kazała mu następnie zaatakować Cream, jednak dziewczynka wykonała unik i uderzyła po drodze Zeenę, która była tym zszokowana. Zeena szarpnęła następnie za więzy, podrzucając Cream która zaczęła je przygniatać. Następnie rzuciła także Gemerlem o ziemię, a potem posyłając go w tłum Zombotów. Gdy zajęła się robotem, podeszła do Cream i kopnęła ją, a następnie obezwładniła. Zaczęła następnie szydzić z Cream i jej dobrej postawy, która zaprowadziła ją donikąd. Następnie wystawiła Cream tłumowi Zombotów, ale Gemerl wyrwał się wtedy i złapał Zeenę za włosy, ciskając nią o ziemię. Zeena ponownie go związała, lecz tym razem robot poleciał za jej plecy i oplątał ją własnymi wiązaniami. Cream wyrwała wtedy Zeenie jej Szmaragd Chaosu, przez co wiązania zniknęły. Ostatecznie Gemerl rzucił Zeenę w tłum Zombotów, które ją zainfekowały.

Out of the Blue[edytuj | edytuj kod]

Zeena wycofuje się z Sunset City

W Sonic the Hedgehog #30 po zniszczeniu Metal Virusa Zeena musiała odpędzać od siebie mieszkańców Sunset City. Postanowiła się wycofać, widząc że plan Zavoka zawiódł. Była również wściekła, że cywile już się jej nie słuchali i musiała sama walczyć. Uciekając obiecała im, że pożałują za jej upokorzenie.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Osobowość[edytuj | edytuj kod]

Zeena jest zadziorną, zimną i okrutną osobową, której brakuje inicjatywy. Jest bardzo samolubna i arogancka i skupia się na sobie, głównie na wyglądzie.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Zeena jest szczupłą Zeti. Jej ciało jest czarno-zielone. Posiada długie zielone włosy, z których wystaje czarno-różowy róg. Jej oczy są niebieskie, posiadają jasnożółte twardówki i powieki. Usta również są żółte. Ciało Zeeny jest zielone w mniejsze, czarne paski. Posiada zielone ramiona, czarne dłonie i i różowe, pomalowane paznokcie. Jej nogi są całkowicie czarne i kończą je zielone stopy. Poza tym Zeena ma z tyłu ogon.

Moce i umiejętności[edytuj | edytuj kod]

Zeena potrafi kontrolować maszyny za pomocą swojego umysłu, używając do tego elektromagnetyzmu. Jest także w stanie wytwarzać wiązania z energii Szmaragdu Chaosu, by przejmować kontrolę nad poszczególnymi częściami maszyn, których nie jest w stanie kontrolować polem elektromagnetycznym. Jest również dość dobra w bezpośredniej walce.

Relacje z postaciami[edytuj | edytuj kod]

Sojusznicy[edytuj | edytuj kod]

Wrogowie[edytuj | edytuj kod]