Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Zazz – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to różowo-czarny Zeti należący do grupy Deadly Six.

Historia[]

Przeszłość[]

W przeszłości Zazz był członkiem grupy Deadly Six, która zamieszkiwała Lost Hex. W pewnym momencie Doktor Eggman zniewolił ich za pomocą starożytnego reliktu, ale wkrótce potem Zeti zostali uwolnieni przez Sonica i przejęli kontrolę nad Badnikami. Próbowali następnie zniszczyć zarówno Eggmana, jak i niebieskiego jeża, ale ostatecznie zostali powstrzymani.

The Last Minute[]

W Sonic the Hedgehog #22 Zazz dołączył do zebrania grupy Deadly Six na Lost Hex. Zavok oznajmił im wtedy, że przyjmą ofertę najnowszego pomocnika Eggmana, po to aby później go ukarać, niszcząc Sonica, Doktora Eggmana, oraz ich świat. W Sonic the Hedgehog #24 Zazz i pozostali członkowie grupy Deadly Six zostali przywołani na pokład Faceshipu przez Doktora Starline'a.

All or Nothing[]

Zazz prowadzący Zomboty do wyburzenia Riverside

W Sonic the Hedgehog #25 Zazz i Deadly Six zostali przywołani na pokład Faceshipu przez Doktora Starline'a. Zaraz po tym Doktor Eggman wysłał przeciwko Zeti Metal Sonica, ale zdołali nad nim zapanować. Zazz i Zeena próbowali następnie odebrać Starline'owi Cacophonus Conch, ale zostali chwilowo ogłuszeni gdy ten zdołał dmuchnąć w muszlę. Jednakże Zazz szybko otrząsnął się i zderzył swoją głowę z czaszką Starline'a, co pozwoliło Zeenie wyrwać muszlę. Eggman, Metal Sonic i Starline uciekli im jednak przez portal, co rozwścieczyło Zazza. Pozostawili im jednak Faceship i Szmaragdy Chaosu. Zazz wziął dla siebie żółty szmaragd, aby wzmocnić się i móc kontrolować tysiące Zombotów. Następnie wyruszył do Riverside, na swoim Moon Mechu, gdzie prowadził Zomboty do wyburzania miasta i wyłapywania ocalałych kryjących się pośród ruin. W Sonic the Hedgehog #26 Zazz zaczął narzekać na nudę, z powodu tego że Zomboty nie wyrządzały sobie żadnej krzywdy, a ocalali których im rzucał szybko przechodzili transformację. W pewnym momencie Zazz wywęszył niewidzialnego Espio, który próbował mu ukraść Szmaragd Chaosu. Zazz złapał go i rzucił w tłum Zombotów.

Zazz ostrzeliwujący Espio

W Sonic the Hedgehog #28 Zazz ścigał Espio, strzelając w niego ze swojego Moon Mecha. Rozkazał również Zombotom aby otoczyły kameleona. Kiedy Espio wycofał się na dach, Zazz zaczął go bombardować. Po tym jak opadł dym, Zazz nie dostrzegł nigdzie Espio i wściekł się, wiedząc że kameleon znów stał się niewidoczny. Gdy próbował go zlokalizować, został zasypany gradem uderzeń. Po tym jak Espio ujawnił się, Zazz zamierzał z nim walczyć i pokazać mu prawdziwą moc Szmaragdu Chaosu. Jednakże kameleon zniknął ponownie, a Zazz w miejscu swojego Szmaragdu Chaosu znalazł przypiętą notatkę od agencji Chaotix, co go rozwścieczyło.

Out of the Blue[]

Zazz wycofuje się z Riverside

W Sonic the Hedgehog #30 po zniszczeniu Metal Virusa Zazz pustoszył nadal Riverside, przeganiając mieszkańców. Nie wiedział jednak co zrobi gdy już ich zmiażdży ani dokąd się uda, dlatego znudzony postanowił odnaleźć Zavoka, aby otrzymać od niego nowe rozkazy.

Zeti Hunt[]

Zazz próbujący złowić rybę w pobliżu Riverside

W Sonic the Hedgehog #41 Zazz próbował złowić rybę w pobliżu Riverside, ale nie udało mu się to. Wtedy przyszedł do niego Zavok, który był zawiedziony jego poczynaniami. Zazz wytłumaczył, że nie mógł zniszczyć miasta ponieważ mieszkańcy przytłoczyli go i wygnali. Zavok kazał mu wyciągnąć Moon Mech i pomóc w zniszczeniu odbudowanego miasta. Po udanym ataku Zazz wspomniał Zavokowi o Restoration, które odbudowywało wszystkie zniszczenia jakich dokonali. Zazz brał potem udział w ataku na Vista View, skąd Zeti uratowali Zomoma. Później spotkali się z Mistrzem Zikiem, Zeeną i Zorem, oraz zaplanowali atak na Restoration HQ. Przedtem uderzyli na Orchardville, aby zmylić swoich wrogów, by uważali że ich następnym celem będzie Sunset City.

Deadly Six przysięgają zemstę

W Sonic the Hedgehog #42 Zeti uderzyli na Restoration HQ. Udało im się tam pokonać strażników i dokonać wielu zniszczeń. Próbowali się następnie dostać do centralnego pomieszczenia, ale wówczas zjawił się Sonic. W Sonic the Hedgehog #43 Zazz brał udział w walce z Soniciem i mimo odniesionych ran nadal walczył, aż wreszcie padł wykończony przez jeża. Później jednak podniósł się i pomógł schwytać Sonica. Ostatecznie, tak jak pozostali Zeti, został unieszkodliwiony Zeti Zapperem Tailsa. W Sonic the Hedgehog #44 Sonic wraz z Tailsem zmusili Zeti do poddania się i wysłania ich na Lost Hex. Zeti zostali wystrzeleni. Na miejscu, po wylądowaniu w Lava Mountain Zone rakieta wybuchła, a Zeti Zappery dezaktywowały się. Tam członkowie Deadly Six narzekali na swój upodlony stan, ale Zavok pocieszył ich mówiąc, że nie zaskoczą ich już takimi sztuczkami i jako Zeti, którzy osiągnęli najwięcej ze swojej rasy jeszcze przyjdzie ich moment na zemstę, znacznie brutalniejszą niż kiedykolwiek.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Zazz jest okrutny, agresywny i skory do walki, nawet jeśli nie wie z czym ma walczyć. Jest największym psychopatą wśród swojej rasy.

Wygląd[]

Zazz jest wysokim i chudym Zeti. Górna część jego ciała jest różowa, zaś dolna - czarna. Jego stopy mają trzy ostre pazury koloru fioletowego. Dwa wyrastają z przodu, a trzeci z tyłu. Zazz ma długi ogon w kształcie litery Z. Na plecach ma małe, czarne kolce. Zazz ma cienkie ręce zakończone stosunkowo wielkimi, pięciopalczastymi dłoniami z fioletowymi paznokciami. Zazz ma podłużną głowę. Jego usta prawie nigdy nie są zamknięte. Ma długie, ostre zęby i długi, jasnoniebieski język, który niemal zawsze wystaje z jego ust. Zazz ma zielone oczy z żółtymi twardówkami. Na czubku głowy ma dwa rogi oraz fioletowe włosy. Zazz nosi dwie kolczaste bransolety na rękach oraz kolczastą obrożę na szyi.

Moce i umiejętności[]

Zazz potrafi kontrolować maszyny za pomocą swojego umysłu, używając do tego elektromagnetyzmu. Jest także dzikim, brutalnym i trudnym do przewidzenia wojownikiem. Posiada własny pojazd, Moon Mech, na którym może latać.

Relacje z postaciami[]

Sojusznicy[]

Wrogowie[]

Advertisement