FANDOM

Zavok – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to czerwono-czarny Zeti, przywódca grupy Deadly Six zamieszkującej Lost Hex.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

IDW 20 Deadly Six Flashback

Zavok prowadzący Deadly Six i Badniki przeciwko Sonicowi i Eggmanowi

W przeszłości Zavok był liderem grupy Deadly Six, która zamieszkiwała Lost Hex. W pewnym momencie Doktor Eggman zniewolił ich za pomocą starożytnego reliktu, ale wkrótce potem Zeti zostali uwolnieni przez Sonica i przejęli kontrolę nad Badnikami. Próbowali następnie zniszczyć zarówno Eggmana, jak i niebieskiego jeża, ale ostatecznie zostali powstrzymani.

The Last Minute Edytuj

IDW 21 Youre Approaching Me

Zavok spotykający się z Doktorem Starlinem

W Sonic the Hedgehog #21 Zavok i Zor przebywali w Zeti Castle w Lava Mountain Zone na Lost Hex. Zavok dowiedział się wtedy, że Doktor Eggman był zaangażowany w coś bardzo niedobrego na planecie. Niedługo potem zjawił się Doktor Starline, który przedstawił się jako asystent Eggmana z ofertą współpracy. Zavok zgodził się, gdy usłyszał że będą mogli poprawić relacje z Eggmanem, a także będą mieli dostęp do niewyobrażalnej potęgi, która umożliwi im zniszczenie Sonica. Zavok poprosił o nieco czasu na zebranie Deadly Six. Gdy Starline odszedł, Zavok i Zor wyszydzili go, wiedząc że popełnił błąd przychodząc do nich po pomoc. Postanowili jednak na tym błędzie skorzystać. W Sonic the Hedgehog #22 Zavok zebrał Deadly Six i oznajmił im, że skorzystają z oferty Starline'a, po to aby później go ukarać, niszcząc Sonica, Eggmana i ich świat. Zavok uciszył także Zeenę, która miała przeczucia że to kolejna pułapka doktora. W Sonic the Hedgehog #23 Zavok i Mistrz Zik omówili plan zemsty na Eggmanie o Sonicu, gdy pojawił się Doktor Starline, z informacją że dzisiejsze wydarzenia przypieczętowały potrzebę użycia zdolności Deadly Six. Zavok zademonstrował więc Starline'owi swoje moce, przejmując kontrolę nad Motobugiem. Następnie Starline wrócił do siebie, informując że wkrótce wezwie ich, gdy tylko dokończy ostatnie przygotowania. W Sonic the Hedgehog #24 Zavok i pozostali członkowie grupy Deadly Six zostali przywołani na pokład Faceshipu przez Doktora Starline'a.

All or Nothing Edytuj

IDW 25 Zavok Emerald

Zavok korzystający z mocy Szmaragdu Chaosu

W Sonic the Hedgehog #25 Zavok i Deadly Six zostali przywołani na pokład Faceshipu przez Doktora Starline'a. Zaraz po tym Doktor Eggman wysłał przeciwko Zeti Metal Sonica, ale Zavok zdołał zapanować nad robotem. Później odebrał od Zeeny Cacophonus Conch, który ta wyrwała Starline'owi. Zavok skierował następnie Metal Sonica przeciwko Eggmanowi i Starline'owi, ale wszyscy trzej uciekli przez portal. Zavok postanowił w tej sytuacji zmienić swoje priorytety i podszedł do metalowego tronu Eggmana, z którego wyrwał dla siebie fioletowy Szmaragd Chaosu, pochłaniając jego moc dla siebie, aby w ten sposób mieć moc do kontrolowania tysięcy Zombotów. Orbot pochwalił go wtedy i Zavok dał się przekonać, aby robot służył mu dobrowolnie. Zavok wydał mu następnie rozkaz, aby doprowadził ich do największych znanych skupisk ocalałych. Po chwili rozdał pozostałym Zeti Szmaragdy Chaosu i wysłał ich w różne części świata, samemu pozostając na pokładzie Faceshipu z dwoma Szmaragdami Chaosu - jednym przy sobie i drugim zasilającym tron statku. Zavok planował zniszczyć świat, o który Sonic i Eggman walczyli tak długo, a gdy już wszystko zostanie zniszczone, to pozwoli im na powolną transformację w Zomboty. Nieco później Zavok skontaktował się z Mistrzem Zikiem, który przekazał mu że w ciągu kilku dni zainfekują cały kontynent. Zavok pochwalił swojego mistrza i odparł, że nie spocznie póki wszystko co żywe nie zostanie opanowane przez Metal Virus. W Sonic the Hedgehog #26 Zavok zaczął wypytywać Orbota o miejsce, do którego mógł uciec Eggman i kazał przedstawić wszystkie miejsca, w których ma lub miał bazy. Zainteresowała go wtedy przez chwilę Angel Island, ale Cubot odwrócił jego uwagę, informując o alarmie w wytwórni Metal Virusa. Zavok pobiegł tam szybko, spodziewając się że to Sonic.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Zavok jest okrutny i bezwzględny, a także dość przebiegły. Nie interesuje go ratowanie świata na powierzchni, a jedynie zniszczenie go lub wyciągnięcie korzyści z nieszczęść które mogą tam następować.

Wygląd Edytuj

Zavok jest wysokim i silnym Zeti. Posiada głównie czerwono-czarne ciało. Czerwień dominuje od pasa w górę, aż do ust. Czerń pojawia się na nogach, oraz na głowie. Zavok posiada kilka kolców na ramionach, otaczających jego niewielką głowę. Posiada dziwnie zbudowane usta, przypominające mocno wysuniętą do przodu żuchwę z ostrymi zębami. Posiada fioletowe oczy z żółtymi twardówkami i cyjanowe, bardzo gęste brwi. Z tyłu ma spięte w kucyk cyjanowe włosy. Po obu stronach głowy znajdują się czarno-szare rogi. Poza tym Zavok posiada cyjanowe pazury u stóp i na dłoniach. Nosi także kolczaste bransolety na rękach.

Moce i umiejętności Edytuj

IDW 23 Zavok Electromagnetism

Elektromagnetyzm Zavoka

Zavok jest wyjątkowo silny, a także potrafi kontrolować maszyny za pomocą swojego umysłu, używając do tego elektromagnetyzmu.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj