FANDOM

Zaginiony mały Chao – dwudziesty-drugi odcinek serialu Sonic X.

Fabuła Edytuj

Sonic i jego przyjaciele pojechali na wakacje letnie na wyspę, która stanowiła ojczyznę Pana Tanaki. Chris, Frances, Danny, Tails i Cream znaleźli się pod opieką Pana Stewarta, który miał być ich przewodnikiem. Stewart przyjął tę funkcję w ramach swojej misji szpiegowskiej. Wraz z nimi poszła również Amy. Sonic natomiast udał się zwiedzać okolicę. W pobliskich miastach ludzie rozpoznawali go i cieszyli się z jego widoku. Bohaterowie pojechali autobusem i dołączyli do Pana Tanaki. Stewart zaprowadził ich na miejsce, gdzie mieli obozować. Kiedy rozłożyli namioty, Tanaka i Amy zaczęli przygotowywać posiłek. Stewart pomagał im w tym, jednocześnie obserwując Chrisa. Chris, Danny i Tails zbierali w tym czasie owady, a Frances i Cream bawiły się z Cheesem w rzece. Cheese dał się jednak ponieść prądowi rzecznemu i zniknął bohaterom z pola widzenia. Cream chciała go uratować, ale Frances zatrzymała ją aby się nie narażała. Cream płakała ze straty przyjaciela. Tanaka powiedział im, że rzeka rozgałęzia się na dwa strumyki, dlatego Cheese może znajdować się w różnych miejscach. Amy i Tails pocieszyli Cream, mówiąc że Cheese jest dobrym pływakiem i na pewno się nie utopi. Tanaka dodał również, że Cheese mógłby się zatrzymać na płytkiej wodzie. Chris, Danny, Frances, Tails i Cream zaczęli szukać Cheese'a, a Pan Stewart poszedł z nimi. Tymczasem niedaleko Doktor Eggman, Decoe i Bocoe wędrowali przez dżunglę, w ramach swoich wakacji. Roboty narzekały na gorący klimat i chciały wrócić na Egg Fort II, ale Eggman powiedział że muszą zebrać dobre wspomnienia podczas wycieczki. W rzeczywistości doktor równie ciężko znosił wilgoć i temperaturę. Eggman kazał robotom przynieść krzesło. Decoe i Bocoe zaczęli wachlować doktora. Wtedy przyleciał Bokkun i powiadomił ich o tym, że niedaleko są przyjaciele Sonica. Eggman, Decoe i Bocoe obserwowali ich z ukrycia. Doktor podejrzewał, że znaleźli Szmaragd Chaosu. Decoe i Bocoe musieli schować doktora, który zbytnio się wychylił. Po chwili Eggmana zaczęły atakować owady, w tym wielki motyl który dostarczył mu wysypki. Decoe i Bocoe musieli go nasmarować. Chris i jego przyjaciele usłyszeli męski głos. Myśleli na początku, że to Cheese.

Bohaterowie znaleźli małą jaskinię, przez którą przepływała rzeka. Sufit był za niski dla Pana Stewarta aby się pod nią przeczołgać. Chris i pozostali weszli więc do jaskini. Stewart zgodził się na to, szpiegując Chrisa za pomocą wbudowanego w jego spodnie nadajnika. Po drugiej stronie jaskini bohaterowie odkryli kolonię Chao. Chao mogły tutaj żyć, ze względu na bardzo czystą wodę. Wśród Chao Cream znalazła Cheese'a. Bohaterowie pobawili się z Chao, po czym postanowili wrócić. Tymczasem Eggman miał już dość wycieczki i kazał Decoe wyciągnąć z plecaka maszynę do losowania robotów. Robot był zaskoczony tym, co musiał nieść w plecaku. Doktor wyciągnął karty i wylosował robota E-66 Da-Dai-Oh. Eggman przywołał go z pokładu Egg Fortu II. Amy, Tanaka i Stewart zauważyli z obozowiska przelatującego robota i postanowili powiadomić o tym Sonica. Tymczasem bohaterowie wracali właśnie z powrotem do obozowiska. Cheese był smutny, ale Chris i Danny obiecali mu że za rok przyjadą tu z powrotem. Wtedy nad ich głową przeleciał E-66 i wylądował na pobliskiej górze. Eggman zaczął domagać się Szmargadu Chaosu od bohaterów. Ci jednak wcale żadnego nie znaleźli. Eggman nie wierzył im i zaatakował, próbując odebrać szmaragd siłą. Jednak gleba była zbyt miękka i E-66 poślizgnął się. Robot upadł, ale pociągnął za sobą muł, który wpadł do pobliskiej rzeki. Rzeka ta była połączona ze stawem, wokół którego żyły Chao. Bohaterowie postanowili, że muszą oczyścić staw, bo inaczej Chao nie będą miały gdzie żyć. Kiedy odeszli, Eggman i jego roboty wygrzebali się z ziemi. Decoe i Bocoe zauważyli, że E-66 nie jest przystosowany do poruszania się po wyspach, a po kontynencie. Eggman kazał im szybko pozbierać robota z powrotem i wyczyścić go. Kiedy tak się stało, pojawił się Sonic. Eggman próbował go oszukać, mówiąc że jest na wakacjach. Niespodziewanie uderzył kolczastą pięścią swojego robota. Sonic jednak uniknął ataku. Jeż stanął na ramieniu robota i przejrzał zamiar doktora. Następnie zeskoczył i odbiegł. Po chwili wrócił i przebiegł po ramieniu E-66 i przebił go na wylot. Robot wybuchł, a Eggman, Decoe i Bocoe odlecieli. Tanaka, Amy i Stewart spotkali Sonica i dowiedzieli się, że niebezpieczeństwo zostało zażegnano. Tymczasem Chris i jego przyjaciele próbowali oczyścić staw. Pomógł im w tym Sonic. Jeż zaczął biec przez jezioro z taką prędkością, że utworzył wir. Błoto zostało wyrzucone z jeziora i Chao mogły wrócić. Chris i jego przyjaciele zostali jednak ubrudzeni przez rozrzucony dookoła muł. Wieczorem wszyscy zorganizowali ognisko. Pan Tanaka powiedział, że kiedy był małym chłopcem to odkrył dolinę Chao.

Karty Edytuj

Postacie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W australijskim DVD nosi tytuł z literówką - "Little Chai Lost".
  • W angielskiej wersji Cream i Chris niepoprawnie odnieśli się do Cheese'a jak do kobiety.