FANDOM

Yasushi Yamaguchi (znany też jako Judy Totoya) – pracownik firmy Sega i członek Sonic Team w latach 1988 - 1998. Zaprojektował nową postać do gry Sonic the Hedgehog 2, której nadał imię Miles "Tails" Prower. Pracował też przy grze Sonic the Hedgehog CD.

Na początku Yasushi Yamaguchi stworzył postać Ray the Flying Squirrel, żółtą wiewiórkę. Postać ta pojawiła się tylko w arkadowej grze SegaSonic the Hedgehog. Została jednak odrzucona przez Sega of Japan. Yamaguch zaprojektował zatem postać o imieniu Miles Prower, co jest grą słów miles per hour (pol. mile na godzinę). Początkowo miał być to tanuki, zwierzę z rodziny psowatych, przypominające borsuka, zresztą bardzo popularne w japońskim folklorze. Rasę postaci zmieniono na lisa, aby uniknąć podobieństwa z Mario, który posiadał w swoich grach strój Tanooki Suit, który charakteryzował go na borsuka i pozwalał latać.

Nowy projekt został zaakceptowany, ale Sonic Team zdecydowało się zmienić imię z Miles na Tails, co nie spodobało się twórcy postaci. Yasushi Yamaguchi poszedł na kompromis: prawdziwe imię zostawiono jako Miles Prower, natomiast Tails stało się pseudonimem. Od tego wzięło się pełne imię Miles "Tails" Prower.

Twórczość Edytuj

  • Cyborg Hunter (1988) — projektant
  • Phantasy Star II (1989) — projektant
  • Last Battle (1989) — specjalny projektant pod pseudonimem Judy Totoya
  • Sorcerian (1990) — projektant wersji na Mega Drive pod pseudonimem Judy Totoya
  • Advanced Daisenryaku (1991)
  • Sonic the Hedgehog 2 (1992) — projekt postaci i poziomów, artwork.
  • Kid Chameleon (1992) — artwork
  • Sonic the Hedgehog CD (1993) — projektant specjalnego poziomu.
  • Magic Knight Rayearth (1995) — artwork.
  • Wachenroder (1998) — projekt postaci.