Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Xbox 360 – konsola do gier wydana przez Microsoft. Rywalizowała razem z PlayStation 3 i Wii jako konsola siódmej generacji. Wydano na nią również wiele gier z serii Sonic the Hedgehog. Została wydana w 2005 roku jako następca oryginalnego Xboxa i sprzedała się w ponad 84 milionach egzemplarzy. 20 kwietnia 2016 roku Microsoft ogłosiło wstrzymanie produkcji, ale zapewniło dalsze wsparcie dla platformy. Jej następcą został Xbox One wydany w listopadzie 2013 roku.

Wszystkie modele Xboxa 360 posiadają kompatybilność wsteczną z wybranymi grami z pierwszego Xboxa poprzez emulację. Każda gra z serii Sonic the Hedgehog wydana na wspomnianą platformę będzie działać, jeśli płyta zostanie umieszczona w napędzie 360. Do zapisania postępu wymagany jest dysk twardy. Szeroki ekran nie jest dostępny, mimo że oryginalny Xbox posiadał taką możliwość, a podczas emulacji można również doświadczyć pewnych błędów graficznych.

Gry z serii Sonic the Hedgehog[]

Sonic 06 Xbox US.png Tennis 360.jpg SU cover 4.png
Sonic the Hedgehog (2006) Sega Superstars Tennis Sonic Unleashed
SUGC 3.jpg SonicSegaRacingXbox.jpg FreeRidersBox.png
Sonic's Ultimate Genesis Collection Sonic & Sega All-Stars Racing with Banjo-Kazooie Sonic Free Riders
DreamcastCollectionXbox360.jpg Generations Xbox full.png SASRT 360.png
Dreamcast Collection Sonic Generations Sonic & All-Stars Racing Transformed

Xbox Live[]

Logo Xbox Live Arcade

Sieciowa usługa stworzona i kontrolowana przez Microsoft. Usługa dostępna jest za darmo jako Xbox Live Free, podczas gdy płatna wersja określana jest jako Xbox Live Gold i to do niej zastrzeżona jest rozgrywka wieloosobowa przez internet. Xbox Live umożliwia dostęp do rozgrywki wieloosobowej i zakupu cyfrowych produktów, w tym połączenie z Xbox Games Store, internetowym sklepem z grami. Można tu zakupić gry na Xbox 360, dema, zawartość do pobrania i cyfrowe gry z Xbox Live Arcade, będące oryginalnymi grami lub portami gier ze starszych konsol.

Boxsonichedgehog.png Sonic 2 Arcade.png Boxsonic3.png
Sonic the Hedgehog Sonic the Hedgehog 2 Sonic the Hedgehog 3
Boxsonicandknuckles.png SCD XBLA Box Art.png Sonic the Fighters XBLA.png
Sonic & Knuckles Sonic the Hedgehog CD Sonic the Fighters
Sonic Adventure 2010.png Sonic Adventure 2 2012.png Sonic 4 Xbox 360.png
Sonic Adventure Sonic Adventure 2 Sonic the Hedgehog 4: Episode I
S4 cover 2.png
Sonic the Hedgehog 4: Episode II

Wprowadzone postacie[]

Ciekawostki[]

Free Riders 360.jpg

  • W pewnym momencie w sprzedaży dostępny był Xbox 360 przemalowany na motywy z gry Sonic Free Riders.
Advertisement