FANDOM

Wispon – przedmiot pojawiający się w grze Sonic Forces. Korzysta z niego Avatar.

Utworzenie Edytuj

Zgodnie z fabułą Sonic Forces, Avatar miał być zwykłym obywatelem, który nie dysponowałby żadnymi specjalnymi zdolnościami. Aby zrekompensować jego braki, twórcy stworzyli Wispony. Broń miała spełniać wiele funkcji, aby odróżnić styl rozgrywki Avatara od Sonica.

Opis Edytuj

Wispon korzysta z mocy koloru zebranych Wispów, bez transformowania postaci. Podobnie jak przedmioty kosmetyczne, Wispony zbiera się wraz z postępem gry. Każdy Wispon posiada swój podstawowy atak i specjalną akcję. Atak może być wywołany w każdym momencie. Natomiast do wykonania specjalnej akcji trzeba zebrać Wispa tego samego koloru co broń. Zbieranie innych Wispów nie przyniesie żadnych efektów. Po zebraniu odpowiedniego Wispa gracz będzie mógł na ograniczony czas aktywować specjalną akcję swojego Wisponu. W grze pojawia się 7 Wisponów.

Wygląd Nazwa Wisp Podstawowy atak Specjalna akcja
Burst Wispon
Wybuch Czerwony Wisp Miotacz ognia. Przytrzymanie przycisku wypluwa ogień z Wispona. Ogniste eksplozje, które zapewniają dodatkowe skoki.
Lightning Wispon
Grom Kremowy Wisp Elektryczny bicz. Poruszanie się z prędkością błyskawicy w pobliżu pierścieni lub przeciwników.
Cube Wispon
Kostka Niebieski Wisp Zamraża pobliskich przeciwników w niebieskie kostki lodu i pozwala ich natychmiastowo zniszczyć uderzeniem w ziemię. Tworzy platformy, nawet w powietrzu.
Drill Wispon
Wiertło Żółty Wisp Przyspieszony atak wiertłem do przodu. Drążenie tuneli pod ziemią, co pozwala również na poruszanie się po ścianach.
Asteroid Wispon
Asteroida Indygowy Wisp Namierzenie i zaatakowanie maksymalnie sześciu przeciwników naraz. Nietykalność i pochłanianie pobliskich obiektów. Przytrzymanie przycisku pozwala latać.
Hover Wispon
Lot Zielony Wisp Fala uderzeniowa odrzucająca przeciwników. Tworzy balon, który pozwala wznosić się do góry.
Void Wispon
Próżnia Fioletowy Wisp Czarna dziura, która pochłania przeciwników. Natychmiastowa podróż do wybranej lokacji (najbliższej ściany).

W innych mediach Edytuj

IDW Publishing Edytuj

Osobny artykuł: Wispon (IDW)

W komiksach IDW Publishing Wispony są bronią z której powszechnie korzystają żołnierze Resistance, a także milicji miejskiej.

Galeria Edytuj

Szkice koncepcyjne Edytuj

Artwork Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Wispon to połączenie słów Wisp i weapon (z ang. broń).