Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Wispon – przedmiot pojawiający się w grze Sonic Forces. Korzysta z niego Avatar.

Utworzenie[]

Zgodnie z fabułą Sonic Forces, Avatar miał być zwykłym obywatelem, który nie dysponowałby żadnymi specjalnymi zdolnościami. Aby zrekompensować jego braki, twórcy stworzyli Wispony. Broń miała spełniać wiele funkcji, aby odróżnić styl rozgrywki Avatara od Sonica.

Opis[]

Wispon korzysta z mocy koloru zebranych Wispów, bez transformowania postaci. Podobnie jak przedmioty kosmetyczne, Wispony zbiera się wraz z postępem gry. Każdy Wispon posiada swój podstawowy atak i specjalną akcję. Atak może być wywołany w każdym momencie. Natomiast do wykonania specjalnej akcji trzeba zebrać Wispa tego samego koloru co broń. Zbieranie innych Wispów nie przyniesie żadnych efektów. Po zebraniu odpowiedniego Wispa gracz będzie mógł na ograniczony czas aktywować specjalną akcję swojego Wisponu. W grze pojawia się 7 Wisponów.

Wygląd Nazwa Wisp Podstawowy atak Specjalna akcja
Burst Wispon.png
Wybuch Czerwony Wisp Miotacz ognia. Przytrzymanie przycisku wypluwa ogień z Wispona. Ogniste eksplozje, które zapewniają dodatkowe skoki.
Lightning Wispon.png
Grom Kremowy Wisp Elektryczny bicz. Poruszanie się z prędkością błyskawicy w pobliżu pierścieni lub przeciwników.
Cube Wispon.png
Kostka Niebieski Wisp Zamraża pobliskich przeciwników w niebieskie kostki lodu i pozwala ich natychmiastowo zniszczyć uderzeniem w ziemię. Tworzy platformy, nawet w powietrzu.
Drill Wispon.png
Wiertło Żółty Wisp Przyspieszony atak wiertłem do przodu. Drążenie tuneli pod ziemią, co pozwala również na poruszanie się po ścianach.
Asteroid Wispon.png
Asteroida Indygowy Wisp Namierzenie i zaatakowanie maksymalnie sześciu przeciwników naraz. Nietykalność i pochłanianie pobliskich obiektów. Przytrzymanie przycisku pozwala latać.
Hover Wispon.png
Lot Zielony Wisp Fala uderzeniowa odrzucająca przeciwników. Tworzy balon, który pozwala wznosić się do góry.
Void Wispon.png
Próżnia Fioletowy Wisp Czarna dziura, która pochłania przeciwników. Natychmiastowa podróż do wybranej lokacji (najbliższej ściany).

W innych mediach[]

IDW Publishing[]

Wispony w komiksach IDW

Osobny artykuł: Wispon (IDW)

W komiksach IDW Publishing Wispony są bronią z której powszechnie korzystają żołnierze Resistance i Restoration, a także milicje miejskie. Podobnie jak w grze Sonic Forces zasilane są przez Wispy. Pojawiają się różne rodzaje Wisponów o różnych zdolnościach. Grupa Diamond Cutters opracowała również specjalne Variable Wispony, które mogą korzystać z mocy różnych Wispów naprzemiennie. Ostatnią osobą korzystającą z tego typu broni jest Whisper.

Galeria[]

Szkice koncepcyjne[]

Artwork[]

[?
]
Galeria

Ciekawostki[]

  • Wispon to połączenie słów Wisp i weapon (z ang. broń).
Advertisement