Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Winterburg – lokacja pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to miasto na świecie Sonica.

Opis[]

Winterburg to wielkie miasto z licznymi zabudowaniami położone w zimnym klimacie.

Historia[]

All or Nothing[]

Babylon Rogues w Winterburgu

W Sonic the Hedgehog #25 Mistrz Zik przybył do Winterburga, gdzie przejął kontrolę nad armią Zombotów. W Sonic the Hedgehog #26 Zik organizował swoje Zomboty w grupy, kiedy przeszkodziło mu pojawienie się Babylon Rogues. Zik zdołał odebrać im ich deski i użyć ich przeciwko nim. Jednakże został ostatecznie strącony z deski przez Jeta, ale udało mu się uwięzić Wave i Storma w tłumie Zombotów. W Sonic the Hedgehog #28 Wave i Storm odpierali otaczające ich Zomboty, podczas gdy Jet ścigał Zika. Udało mu się strącić starego mistrza, którego Storm uderzył w twarz, posyłając w tłum Zombotów. Wave z kolei odzyskała Szmaragd Chaosu od Zika. Jet, którego deska jako jedyna była działająca, postanowił jednak zostać ze swoimi towarzyszami. Po tym jak podpiął Szmaragd Chaosu do swojej deski i przerzucił ją przez portal, został z Wave i Stormem aby pomagać w walce z Zombotami.

Out of the Blue[]

W Sonic the Hedgehog #30 mieszkańcy Winterburga wyzdrowiali i świętowali zniszczenie Metal Virusa, nie zauważając jednak jak Mistrz Zik wycofywał się, aby spotkać z Zavokiem i omówić kontratak. Babylon Rogues również celebrowali swoje zwycięstwo.

Zeti Hunt[]

Baza Eggmana w Winterburgu

W Sonic the Hedgehog #41 Doktor Eggman przybył do Winterburga tropiąc Deadly Six, ale został wtedy zaatakowany przez Sonica. Mistrz Zik, który ukrywał się w okolicy, podsłuchał ich rozmowę, z której dowiedział się że Zavok nadal żył. Postanowił wtedy wyruszyć aby zebrać swoją grupę i spotkać dawnego ucznia. Jakiś czas później Sonic zniszczył bazę Eggmana w pobliżu Winterburga, zmuszając doktora do ucieczki. W Sonic the Hedgehog #42 Sonic został w Winterburgu, ponieważ według Chaotix było to jedno z potencjalnych miejsc kolejnego ataku Deadly Six. Kiedy jednak okazało się, że Zeti zaatakowali Restoration HQ, Sonic pobiegł szybko do Emeraldville Ruins.

Advertisement