FANDOM

Wave the Swallow – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to antropomorficzna jaskółka, członkini Babylon Rogues i mechanik.

Historia Edytuj

Bonds of Friendship Edytuj

Annual 2019 Jet i Wave

Wave kłóci się z Jetem

W Sonic the Hedgehog Annual 2019 Wave, Jet i Storm napadli i obrabowali Mineral Museum w Spiral Hill Village, po czym wycofali się na swój statek. Kiedy cieszyli się łupami, zorientowali się że Storm porwał Jewel, myląc ją z klejnotem. Wave zaczęła się kłócić z Jetem o to, aby wypuścili Jewel. Kiedy Tangle i Whisper zjawiły się na ich statku i Jet rzucił im wyzwanie wyścigu o Jewel, Wave odciągnęła go od tego pomysłu i przekonała, aby uwolnić porwaną. Jet kazał Stormowi puścić Jewel. Jednak albatros rzucił nią, a ta wypadła z pokładu. Po tym jak Tangle przekazała Babylon Rogues aby więcej nie zakłócali spokoju Spiral Hill Village, zorientowali się że bohaterka zabrała worki z ich łupami. Wave przekonała swoją drużynę aby nie wracać po nie, gdyż narobili już zbyt dużego zamieszania.

All or Nothing Edytuj

IDW 26 Babylon Rogues

Wave i Babylon Rogues atakujący mistrza Zika

W Sonic the Hedgehog #25 Wave i Babylon Rogues zostali wezwani na Angel Island przez Amy, która chciała aby pomogli im zniszczyć Metal Virus, który opanował niemal cały świat. Wave próbowała przekonać Jeta, że jeśli nie pomogą to nie będą mieli czego jeść, gdzie zatankować, ani też kogo okradać. Ostatecznie jednak Jet dał się przekonać, gdy został skomplementowany przez Sonica. Babylon Rogues zgodzili się walczyć z Deadly Six o Szmaragdy Chaosu. W Sonic the Hedgehog #26 Babylon Rogues zostali przydzieleni przez Sonica do odebrania Szmaragdu Chaosu, w którego posiadaniu znalazł się Zik. Wave i jej drużyna polecieli następnie na swoich deskach przez portal do Winterburga, gdzie zaatakowali Zika. Zostali jednak szybko strąceni ze swoich desek, a Zik przywłaszczył sobie tą należącą do Jeta. Wave i Storm próbowali odzyskać swoje deski, ale zostali przez nie powaleni, gdy Zik posłał je w ich kierunku. Wave i Storm znaleźli się potem otoczeni przez tłum Zombotów. W Sonic the Hedgehog #28 Wave i Storm zajęci byli odpieraniem otaczających ich Zombotów. Po tym jak Jet zrzucił im Mistrza Zika, Storm uderzył go pięścią i posłał w tłum Zombotów, a Wave swoim kluczem przechwyciła Szmaragd Chaosu. Przekazała go następnie Jetowi i kazała mu wracać na Angel Island, ponieważ jego deska jako jedyna była działająca. Jastrząb postanowił jednak zostać z nimi i walczyć, rzucając szmaragd razem ze swoją deską przez portal.

Out of the Blue Edytuj

IDW 30 Babylon Rogues

Wave ściskana przez Storma

W Sonic the Hedgehog #30 Wave i Babylon Rogues zwyciężyli, po tym jak Metal Virus został ostatecznie zniszczony. Wave zapytała również Jeta, czy wszystko było u niego w porządku. Chciała także wiedzieć dokąd uciekł Mistrz Zik, gdyż chciała się na nim zrewanżować. Pochwaliła następnie Jeta za to, że nie zostawił ich i walczył do samego końca, co było bardzo odważne i szlachetne z jego strony. Jet zaczął się następnie przechwalać zbytnio i Wave uznała że zepsuł tę chwilę, ale Storm klaskał na cześć swojego szefa. W Sonic the Hedgehog #31 Wave i Babylon Rogues wzięli udział w przyjęciu organizowanym przez Tangle w Spiral Hill Village. Uroczystość zakłóciło potem pojawienie się Doktora Eggmana w nowej maszynie. W Sonic the Hedgehog #32 Wave spytała Jeta co powinni robić, na co jastrząb odparł że okradną Mineral Museum. Kiedy jednak zjawili się na miejscu, budynek okazał się pusty, gdyż Rouge ewakuowała wcześniej eksponaty.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Wave jest osobą na poziomie, ale mimo swojego cichego usposobienia nie potrafi ukryć ekscytacji przed zdobytymi skarbami. Jest chciwą złodziejką, która nie cofa się przed rabowaniem oficjalnych instytucji dla osiągnięcia zysku. Posiada jednak pewne standardy moralne i uważa, że ona i jej drużyna nie powinni zachowywać się brutalnie, ani też nie wolno im nikogo porywać. Często stanowi głos rozsądku wśród swoich przyjaciół, przez co wdaje się z nimi w kłótnie.

Wygląd Edytuj

Wave jest fioletową jaskółką z żółtym dziobem i niebieskimi oczami. Posiada dwa długie warkocze z tyłu głowy. Nosi białą chustę na głowie i żółte okulary. Posiada także czerwony naszyjnik z wbudowanym radarem. Wave ubiera się w biały top i spodnie z namalowanymi fioletowymi płomieniami na nogawkach. Nosi białe rękawiczki ze złotymi bransoletami i czerwone buty.

Moce i umiejętności Edytuj

Wave jest zdolna w jeździe na Extreme Gear. Jej osobistą deską jest Type-W. Poza byciem profesjonalną złodziejką, posiada genialny intelekt, który pozwala jej konstruować własne deski i inne gadżety.

Relacje z postaciami Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj