FANDOM

Warp Topaz – przedmiot pojawiający się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to kamień który pozwala zaginać czasoprzestrzeń. Jest wykorzystywany przez Doktora Starline'a.

Opis Edytuj

IDW 13 Warp Topaz Window

Warp Topaz otwierający portal

Warp Topaz to kulisty, pomarańczowy kamień ze wzorem czerwonej spirali. Pozwala zaginać czasoprzestrzeń i otwierać portale do dowolnych lokacji, o ile posiada odpowiednie źródło energii. Co więcej jest w stanie otwierać zwykłe okna czasoprzestrzenne, które pozwalają zaglądać do dowolnych miejsc. Jeśli jednak zostanie wykorzystany niewłaściwie, może ekstremalnie przekształcać rzeczywistość. Doktor Starline posiadał Warp Topaz wmontowany w jego lewą rękawicę.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

IDW 23 Warp Topaz

Starline przeprowadzający pierwsze eksperymenty nad Warp Topazem

Doktor Starline poświęcił swoją karierę badaniu właściwości Warp Topaz. W pewnym momencie udało mu się pozyskać klejnot. W trakcie licznych badań poznał jego niebezpieczne właściwości przekształcające rzeczywistość, a po wielu godzinach badań udało mu się stworzyć rękawice, która pozwalała korzystać z topazu w sposób bezpieczny. Po wydarzeniach z Sonic Forces Doktor Starline poświęcił wiele dni i nieprzespanych nocy, by odnaleźć Doktora Eggmana, otwierając okna czasoprzestrzenne i zaglądając do wielu miejsc. Kiedy ostatecznie zlokalizował swojego mentora, wykorzystał Warp Topaz do uwolnienia Rougha i Tumble'a, zlecając im sprowadzenie Eggmana do Final Egg.

The Battle for Angel Island Edytuj

W Sonic the Hedgehog #12 Doktor Starline wytłumaczył Doktorowi Eggmanowi właściwości i działanie Warp Topaz. Eggman jednak miał już doświadczenia z tajemniczymi kamieniami i nie był do końca przekonany.

Infection Edytuj

IDW 14 Starline vs Sonic i Silver

Doktor Starline używający Warp Topaz w walce z Soniciem i Silverem

W Sonic the Hedgehog #13 Doktor Starline wykorzystał Warp Topaz aby otworzyć portal i podrzucić dla Tailsa liścik, który miał zwabić Sonica do Windmill Village. Starline wytłumaczył potem Doktorowi Eggmanowi jak udało mu się go znaleźć wykorzystując moc topazu. Otworzył także okno, przez które doktor mógł oglądać walkę Rougha i Tumble'a z Soniciem. Po tym jak Rough i Tumble zostali pokonani, Starline ściągnął ich z powrotem do Final Egg, zanim wyjawili położenie Eggmana. W Sonic the Hedgehog #14 Starline wykorzystał Warp Topaz, aby otworzyć portal i przekazać Silverowi informację, która zwabiła jego i Sonica na Frozen Peak. Starline zostawił tam aktywny portal, przez który Badniki transportowały materiały z bazy do Final Egg. Starline wykorzystał następnie inny portal, by wyciągnąć Metal Sonica z psychokinezy Silvera i postawić obok siebie. Później Starline otworzył dwa portale, do których wpadli Sonic i Silver. Dzięki temu Starline uchronił się od ich ataków. Drugi portal miał zrzucić Sonica z klifu. Kiedy walka była bliska końca, Metal Sonic przeszedł przez portal i wrócił do Final Egg. Gdy Starline'owi wydawało się, że pokonał Sonica, Eggman wciągnął go za szyję przez portal i udzielił reprymendy za niemal zabicie niebieskiego jeża.

Eggman's Day Off Edytuj

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Doktor Starline użył Warp Topazu do otwarcia dla siebie portali, przez które oglądał postęp w rozprzestrzenianiu się Metal Virusa. W jednym z portali dostrzegł jednak Doktora Eggmana krzyczącego wściekle i pobiegł mu szybko z pomocą, przechodząc przez portal.

The Last Minute Edytuj

IDW 23 Portal

Doktor Starline otwierający portal na Faceship

W Sonic the Hedgehog #21 Doktor Starline użył mocy Warp Topaz aby teleportować się do Zeti Castle, gdzie zwerbował Deadly Six do pomocy w odzyskaniu kontroli nad Zombotami. Później użył kryształu do powrotu na Faceship. W Sonic the Hedgehog #23 Doktor Eggman zaproponował Starline'owi aby podłączyli Warp Topaz do Szmaragdów Chaosu na pokładzie Faceshipu, ale ten odmówił, uważając że to zbyt ryzykowne. Po tym jak Eggman został zmuszony do ucieczki przez Sonica, Starline otworzył dla nich portal na Faceship. Później Starline otworzył dla samego siebie portal an Lost Hex, aby ponownie spotkać się z Zavokiem. Gdy wrócił na Faceship, otworzył kolejny portal przez który wyciągnął Cacophonus Conch, aby panować nad Zeti. W Sonic the Hedgehog #24 Doktor Starline użył Warp Topazu aby przywołać grupę Deadly Six na pokład Faceshipu.

All or Nothing Edytuj

IDW 26 preview 1

Generator portali zasilany Warp Topazem

W Sonic the Hedgehog #25 Doktor Starline użył Warp Topazu aby przywołać grupę Deadly Six na pokład Faceshipu. Później otworzył dla siebie, Eggmana i Metal Sonica kolejny portal, którym musieli uciekać przed nieokiełznanymi Zeti. Trafili wtedy na Angel Island. W trakcie omawiania planu ratowania świata, Eggman zasugerował aby połączyli moc Warp Topazu z mocą Super Sonica, aby za jednym zamachem zniszczyć Metal Virus. Doktor Starline zaprotestował jednak, twierdząc że mogłoby to doprowadzić do zapadnięcia się planety. Eggman nie dał się jednak przekonać, dlatego Starline otworzył dla siebie portal, którym miał zamiar udać się do lokacji gdzie sam obmyśliłby mniej ryzykowny plan. Jednakże został wtedy obezwładniony przez Metal Sonica, a Eggman odebrał mu rękawice z Warp Topazem. Następnie zwolnił Starline'a i kazał Metal Sonicowi wyrzucić go przez portal, który się zamknął. Mając w posiadaniu Warp Topaz, Eggman oznajmił że wykorzysta go do zbudowania portali, za pomocą których Sonic i jego przyjaciele będą mogli jednocześnie zaatakować członków Deadly Six, tak aby nie zaalarmowali się na czas.

IDW 29 Super Silver i Sonic

Super Sonic i Super Silver używający Warp Topazu aby zniszczyć Metal Virus

W Sonic the Hedgehog #26 Doktor Eggman i Tails ukończyli generator portali zasilany przez Warp Topaz. Wykorzystali go później, aby otworzyć wiele portali jednocześnie i przypuścić atak na każdego z członków Deadly Six w celu odzyskania Szmaragdów Chaosu. W Sonic the Hedgehog #29 Super Sonic wykorzystał Warp Topaz, w połączeniu z mocą Szmaragdów Chaosu aby otworzyć super portal na Słońce. Tam Super Silver swoimi wzmocnionymi psychokinetycznymi zdolnościami przeciągnął cały Metal Virus, aby go zniszczyć. Warp Topaz źle zareagował jednak na moc Szmaragdów Chaosu i zaczął się przeciążać. Gdy cały wirus został przerzucony, doszło do wielkiej eksplozji, w której zniknął Sonic, a na niebie pozostała zielona anomalia.