Wacky Workbench – piąty poziom w grze Sonic the Hedgehog CD. Następuje po Quartz Quadrant, zaś poprzedza Stardust Speedway. Składa się z 3 aktów. Bossem poziomu jest Doktor Robotnik w swojej maszynie.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Teraźniejszość[edytuj | edytuj kod]

Poziom położony jest w fabryce, w której dominuje elektryczność. Pojawiają się takie elementy jak ruchome platformy, podłoże, które co jakiś czas się elektryzuje i wybija Sonica w powietrze po kontakcie oraz kable zawieszone w powietrzu, które co jakiś czas się elektryzują i mogą razić prądem. Sonic także musi uważać na inne przeszkody takie jak kolce czy dmuchawy, które zamrażają Sonica.

Przeszłość[edytuj | edytuj kod]

W przeszłości, Wacky Workbench jest wciąż w budowie i ma zieloną kolorystykę. Pojawia się wiele elementów widzianych w teraźniejszości, lecz większość z tych, które ranią Sonica, np. kable, nie są jeszcze aktywne. Działa jedynie elektryzujące się i wybijające w powietrze Sonica podłoże.

Zła przyszłość[edytuj | edytuj kod]

W złej przyszłości, Wacky Workbench jest mocno zniszczone i skorodowane. Większość sprzętów jest pokryta rdzą, a cała konstrukcja wygląda, jakby zaraz miała się zawalić. Wciąż jednak działają śmiercionośne pułapki zastawione niegdyś przez Doktora Robotnika na Sonica.

Dobra przyszłość[edytuj | edytuj kod]

W dobrej przyszłości, Wacky Workbench wygląda zupełnie inaczej. Wszystko jest w dobrym stanie, a całość wygląda bardzo radośnie. Śmiercionośne pułapki takie jak kable w powietrzu czy dmuchawy zostały wyłączone i nie stanowią zagrożenia dla Sonica.

Boss[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Boss poziomu Wacky Workbench

Bossem Wacky Workbench jest Doktor Robotnik w swojej maszynie. Swoim kształtem przypomina ona półkole. Na górze ma zamontowane kolce, które pozwalają jej przewiercić się przez cienkie podłoże nad nią. Aby pokonać maszynę nie wystarczy jedynie jej uderzać, ale trzeba również uważać aby nie zostać uderzonym lub zgniecionym przez odłamki. Walka kończy się, gdy maszyna utknie kolcami w grubym suficie, a Sonic ją wtedy uderzy.

Badniki[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Poh-Bee Poh-Bee (ポービー Pōbī?)
Pohbee-sprite.png
Bata-Pyon Bata-Pyon (バタピョン Batapyon?)
Batapyon-sprite.png
Semi Semi (セミ?)
Semi-sprite.png
Minomusi Minomusi (ミノムシ?)
Minomusi-sprite.png

Muzyka[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Muzyka
Wacky Workbench - przeszłość
Amerykański soundtrack
Wacky Workbench - teraźniejszość
Wacky Workbench - zła przyszłość
Wacky Workbench - dobra przyszłość
Europejski/japoński soundtrack
Wacky Workbench - teraźniejszość
Wacky Workbench - zła przyszłość
Wacky Workbench - dobra przyszłość

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Ikona osiągnięcia

    W pierwszym akcie znajduje się ukryte pomieszczenie. Dostępne jest ono w przeszłości oraz w złej przyszłości. W przeszłości znajduje się tam statua anioła, zaś w złej przyszłości statua Robotnika. Zniszczenie statuy Robotnika wywoła zrzucenie bomb w pomieszczeniu, zaś stanięcie w pobliżu anioła spowoduje zrzucenie pierścieni. Za znalezienie statuy w reedycji z 2011 gracz może otrzymać osiągnięcie "Statue Savior".