Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

The Chaotix Detective Agency never does a half-baked job!

Vector the Crocodile, Sonic the Hedgehog #5

Vector the Crocodile – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to antropomorficzny krokodyl i szef agencji detektywistycznej Chaotix. Współpracuje z Espio i Charmym.

Historia[]

Przeszłość[]

Chaotix poszukuje Eggmana

Po tym jak Sonic został pokonany przez Doktora Eggmana, Vector przyłączył się do Ruchu Oporu, aby walczyć z Imperium Eggmana, które opanowało prawie cały świat. Kilka dni po uratowaniu Sonica, Imperium Eggmana zostało pokonane, a sam Eggman przepadł bez śladu. Po zakończonej wojnie Chaotix odłączyli się od Ruchu Oporu i zaczęli poszukiwać Doktora Eggmana. Odwiedzili wiele baz i miast, które należały do doktora. W ostatnim znanym laboratorium Eggmana przesłuchiwali Orbota i Cubota, którzy jednak nie wiedzieli nic. W końcu znaleźli Eggmana w Windmill Village, po tym jak otrzymali anonimową wskazówkę. Doktor nosił jednak teraz pseudonim Pan Złota Rączka i pomagał mieszkańcom wioski. Wydawał się również nie pamiętać żadnego ze swoich poprzednich planów. Chaotix przesłuchiwali go i obserwowali uważnie przez kilka dni, ale nie wykazali, żeby Eggman cokolwiek pamiętał. W tej sytuacji postanowili zawołać Sonica.

Los Doktora Eggmana[]

Vector i Pan Złota Rączka

W Sonic the Hedgehog #5 Vector był obecny w Windmill Village, kiedy przybył do niej Sonic. Zaczął wyjaśniać jeżowi zachowanie Eggmana. Vector zaproponował Sonicowi, że mógłby mieć oko na doktora. Sonic jednak nie chciał przyjąć jego propozycji, bo i tak podejrzewał doktora o spisek. W trakcie dyskusji, kolejna grupa Badników zmierzała w kierunku wioski. Vector i jego drużyna udali się zatrzymać roboty. Sonic dołączył do nich później i pomógł pokonać ostatnich przeciwników. Po powrocie do wioski Vector obiecał, że on i jego drużyna będą kontynuować śledztwo w sprawie Eggmana. Przed odejściem zatrzymało ich jednak nagłe przybycie Shadowa i Rouge. Sonic the Hedgehog #6 Vector i jego drużyna chcieli pomóc Sonicowi w walce z Shadowem, ale nie byli w stanie dogonić dwóch jeży. Vector postanowił zatem znaleźć osobę odpowiedzialną za sprowadzenie Shadowa. Winą obarczył Rouge, która zdradziła im, że to od niej otrzymali anonimową wskazówkę. Gdy Shadow wrócił do wioski, Vector i jego drużyna zamierzali stawić mu czoła, ale czarny jeż teleportował się za nich i poszedł do Eggmana. Później okazało się, że Eggman Land o którym wspominał doktor był tylko niewinną atrakcją dla dzieci. Gdy wszystko się wyjaśniło, Vector i jego drużyna opuścili wioskę.

Bitwa o Anielską Wyspę[]

Vector pomagający w walce z Master Overlordem

W Sonic the Hedgehog #9 Vector i jego przyjaciele zebrali się w siedzibie Ruchu Oporu, aby omówić plan odbicia Anielskiej Wyspy z rąk Neo Metal Sonica. Podczas lotu Vector grał z Espio, Charmym, Silverem, oraz Tangle w karty. Próbował również przekonać Knucklesa do dołączenia się, ale kolczatka był zbyt zmartwiony losem Głównego Szmaragdu. Po tym jak Egg Fleet rozpoczęła ostrzał, a statek Ruchu Oporu rozbił się, Vector i jego drużyna bezpiecznie wylądowali w pobliskiej dżungli. Vector otrzymał rozkaz poprowadzenia Chaotix do ataku na flotę wroga. Vector wziął udział w walce z Egg Fleet i jej obrońcami. W Sonic the Hedgehog #10 Vector walczył z Egg Pawnami i niszczył skrzydło Egg Fleet. Po tym jak zostało ono zbombardowane przez statek, przechwycony przez Tailsa, Vector został uratowany przez Tangle i zabrany na wspomniany statek. W Sonic the Hedgehog #11 Vector towarzyszył Tailsowi na mostku kapitańskim. Zauważył wtedy zbliżającego się Master Overlorda. Tails polecił Vectorowi, aby poinformował Amy o zebraniu wszystkich na głównym pokładzie. Później Vector wziął udział w walce z Master Overlordem. Wraz z Espio i Charmym pomagał Amy w niszczeniu jednego ze skrzydeł robota. Później Master Overlord zrzucił z siebie wszystkich bohaterów, a Vector spadał z Amy, próbując uratować Tangle. Ostatecznie wszystkich zatrzymał Silver. Po tym jak Master Overlord został zniszczony, a Główny Szmaragd zwrócony na Anielską Wyspę, Vector padł ze zmęczenia i ogłosił zamknięcie sprawy. W Sonic the Hedgehog #12 Vector i jego drużyna zabrali się z przyjaciółmi Sonica na statek Egg Fleet, którym mieli opuścić Anielską Wyspę. Udali się również do Amy, od której domagali się wynagrodzenia za rozwiązanie sprawy Eggmana i zatrzymanie Metal Sonica.

Crisis City[]

Vector walczy z plagą w Seaside City

W Sonic the Hedgehog #17 Vector i jego drużyna przebywali w Seaside City, gdzie krokodyl otrzymał od Tailsa informacje odnośnie ostatnich wydarzeń. Doktor Eggman powrócił i przy użyciu Metal Virusa zaczął zmieniać swoje ofiary w Zomboty, a Sonic został zainfekowany i teraz musi biec aby trzymać chorobę w ryzach. Vector miał nadzieję że Zomboty nie dotrą do nich, jednak zaraz po tym stwierdzeniu do biura wkroczyli zakażeni. Vector zarządził taktyczny odwrót swojej drużyny z budynku, licząc na to że uda im się ukryć w mieście. Jednak zostało już ono objęte epidemią Zombotów. Chaotix dostrzegli także w oddali Faceship który zrzucał wirusa. Vector wyrwał znak drogowy z ziemi i za jego pomocą odpędzał od siebie Zomboty, torując drużynie drogę. Będąc w mieście Vector postanowił poprowadzić ewakuację do portu i skontaktował się z Amy, proszac ją o statek ratunkowy i wsparcie. Vector i jego drużyna rozdzielili się następnie, aby zebrać cywilów. Krokodyl popchnął samochód zapełniony ocalałymi, aby mogli pojechać do portu. Został potem otoczony przez Zomboty, ale uratował go Sonic. Vector przedstawił jeżowi plan, po czym pobiegł prowadzić dalszą ewakuację. Później Vector był zmuszony zamknąć jedną z już zainfekowanych ocalałych w klatce z samochodów. Charmy'emu nie spodobało się to posunięcie, lecz krokodyl nie miał innego wyjścia. Kiedy Chaotix doprowadzili ocalałych do portu, ubezpieczali ich odwrót na statek powstrzymując Zomboty. Charmy wyrwał się wtedy aby uratować tą, którą Vector musiał zostawić. Krokodyl chciał go zatrzymać, ale pszczoła nie słuchał się go. Vector chciał iść następnie sam, ale Espio zatrzymał go i przemówił do rozsądku. Vector i Espio zabrali się razem z ocalałymi mieszkańcami miasta na statek, powierzając odnalezienie Charmy'ego Sonicowi. W Sonic the Hedgehog #20 Vector i Espio trafili do Restoration HQ, gdzie spotkali się z Soniciem. Opowiedzieli mu o planie znalezienia Charmy'ego i przyprowadzenia go do HQ, choć jeż poddał w wątpliwość ten pomysł. Vector przypomniał Sonicowi jednak, że on też jest zarażony wirusem.

Flock Together[]

Vector odpierający gromadę Flickych zaby złapać Charmy'ego

W Sonic the Hedgehog Annual 2020 Vector i Espio lecieli promem powietrznym, razem z innymi ocalałymi, wracając z kolejnego miejsca w którym nie udało im się znaleźć Charmy'ego. Vector był bardzo zmartwiony o swojego współpracownika i nie rozumiał jak Espio może być tak spokojny. Krokodyl uważał, że Charmy musiał pomyśleć że został porzucony w Seaside City, kiedy zobaczył odlatujący prom. Niedługo potem statek został zaatakowany przez grupę Flicky-Zombotów, wśród których był Charmy-Zombot. Vector wyposażył się w tarczę i kapsułę, a następnie wybiegł na zewnątrz próbując złapać Charmy'ego, lecz bezskutecznie. Espio ruszył mu na pomoc, rozpraszając gromadę Flickych bombami dymnymi. Kameleon poinformował Vectora, że działał zbyt lekkomyślnie, oraz że bez planu narazi siebie samego na zarażenie. Vector z kolei zauważył, że nawet jeśli użyją bomb dymnych to nie będą mogli dostrzec Charmy'ego. Krokodyl przypomniał sobie jednak, że byłby w stanie namierzyć pszczołę po jego bzyczeniu. Przekazał więc Espio swoją tarczę, a w zamian otrzymał bombę dymną. Korzystając z niej Vector stworzył dla siebie zasłonę, po czym złapał Charmy'ego w kapsułę. Vector i Espio wrócili następnie do środka statku, ciesząc się że Charmy znów jest z nimi.

The Last Minute[]

Vector powstrzymuje Charmy'ego-Zombota

W Sonic the Hedgehog #22 Vector i Espio przeprowadzali ewakuację ocalałych z Pine Grove Village, w której znaleźli także Charmy'ego-Zombota i zamknęli w słoju. Wrócili następnie do Restoration HQ, gdzie Gemerl kazał im usunąć Charmy'ego z budynku. Vector zaczął się wtedy kłócić z Gemerlem, nie zamierzając porzucać jednego ze swoich. Ostatecznie Cream przerwała kłótnię, a Espio dodał że Vector zamierzał umieścić Charmy'ego w laboratorium Tailsa, obok Omegi, by nikomu nie zagrażał. Nie zdążyli jednak, ponieważ w HQ pojawił się inny Zombot, który wywołał panikę wśród ocalałych. Vector zaczął być przytłaczany przez uciekający tłum i z trudem utrzymywał słój, który w końcu pękł w jego dłoniach, uwalniając Charmy'ego. Krokodyl pomagał potem Gemerlowi w przytrzymywaniu drzwi, które prowadziły na prom ratunkowy. Gdy Charmy przeleciał przez drzwi, Vector złapał go i na prośbę Gemerla udał się za drzwi, prosto w tłum Zombotów. Zamierzał zająć je na jakiś czas, zanim zostanie opanowany przez Metal Virus, a także poinformował Espio o jego awansie na głównego detektywa. Drzwi zatrzasnęły się następnie za Vectorem, który ruszył w tłum Zombotów.

All or Nothing[]

Vector wraz z Charmym i Espio świętuje powrót do normalności

W Sonic the Hedgehog #25 Vector-Zombot pojawił się wraz z innymi, imiennymi Zombotami, po tym jak Zavok przejął nad nimi kontrolę z pokładu Faceshipu. W Sonic the Hedgehog #28 Vector-Zombot był częścią armii, którą Zavok prowadził na Anielską Wyspę. Został, razem z innymi Zombotami, rzucony przez Zavoka na latającą wyspę, gdzie stanął przeciwko Sonicowi i jego przyjaciołom. W Sonic the Hedgehog #29 Vector i Charmy Zomboty zaatakowali Espio, lecz ten wykonał przed nimi unik. Ostatecznie jednak Super Sonic i Super Silver zdołali zniszczyć Metal Virus, a Vector i Charmy wrócili do normalności, świętując razem z Espio.

Out of the Blue[]

Chaotix wyruszający na poszukiwania zaginionych osób

W Sonic the Hedgehog #30 Vector, Espio i Charmy zostali zabrani przez Silvera z Anielskiej Wyspy i pomogli obezwładnić Zavoka wciąż walczącego na powierzchni. Zostali potem odrzuceni przez Zavoka, ale ostatecznie Silver go unieruchomił. Gdy Eggman uciekał skradzionym promem latającym, Charmy chciał się rzucić w pościg, ale Vector zatrzymał go, nie chcąc aby powtórzyła się wcześniejsza sytuacja.

Vector dowodzący atakiem na maszynę Eggmana

W Sonic the Hedgehog #31 Chaotix powrócili do swojego biura w Seaside City, gdzie zasypywały ich telefony i zgłoszenia o masowych zaginięciach. Vanilla i Cream przyniosły im smakołyki, aby pomóc w przetrwaniu tych trudnych czasów. Vector zauroczył się tym gestem ze strony Vanilli, ale narzekał również na to że nie mógł jeść, spać, ani nawet wykonywać swojej pracy przez ciągłe zgłoszenia. Vanilla postanowiła więc zastąpić Chaotix zajmując się sprawami biurowymi, aby detektywi mogli ruszyć na poszukiwania. Uradowany Vector zabrał ze sobą Espio i Charmy'ego, opuszczając Seaside City. Później Vector wziął udział w przyjęciu organizowanym przez Tangle w Spiral Hill Village, ale uroczystość zakłóciło pojawienie się Doktora Eggmana w nowej maszynie. W Sonic the Hedgehog #32 Vector objął dowodzenie nad atakiem na maszynę Eggmana, prosząc Tailsa aby użył swojego komputera do namieszania w oprogramowaniu, latających przyjaciół o celowanie w kokpit, a pozostałych w nogi. Vector sam brał również udział w ataku, aż do przybycia Sonica, które ostatecznie przesądziło o porażce Eggmana. Vector wziął potem udział w grupowym uścisku zainicjowanym przez Tangle.

Zeti Hunt[]

Chaotix na ratunek Belle

W Sonic the Hedgehog #41 Vector, Espio i Charmy odwiedzili nowe Restoration HQ, gdzie Jewel poprosiła ich o pomoc w zatrzymaniu rogatych potworów, które rozpoznali jako Deadly Six. Łącząc fakty Vector uznał, że powinni udać się do Sunset City, gdyż tam dojdzie do następnego ataku. W Sonic the Hedgehog #42 Vector i Chaotix przybyli do Sunset City, gdzie czekali na Deadly Six. Okazało się jednak potem, że wpadli w pułapkę i Deadly Six zaatakowali tak naprawdę Restoration HQ. Chaotix wyruszyli wtedy na odsiecz. W Sonic the Hedgehog #43 Vector i jego zespół utknęli w korku ulicznym w drodze do Restoration HQ. W Sonic the Hedgehog #44 udało im się namierzyć bazę Doktora Starline'a, gdzie przetrzymywana była Belle. Tam Espio usiłował po cichu uwolnić Belle, jednak ta wystraszyła się jego niewidzialności i krzyknęła przyciągając uwagę Starline'a. Chaotix zmuszone było się ujawnić i podjęło próbę walki z doktorem, który zdążył wysłać zebrane dane o robocie na swoją chmurę. Nie udało im się jednak go pochwycić i Starline uciekł za pomocą swojego Tricore. Vector próbował później pocieszyć załamaną Belle, zapewniając ją, że nie jest sama i przyjaciele na nią czekają.

Trial by Fire[]

W Sonic the Hedgehog #47 Vector i Chaotix przyglądali się sprawie ostatnich ataków na Central City.

Hit the Pavement[]

Vector w walce z Roughem i Tumblem

W Sonic the Hedgehog #48 Vector i Espio odwiedzili stację K-TBR 199.2 w Sunset City, aby odebrać Charmy'ego, po tym jak zwrócili jego zaległe książki do biblioteki. Otrzymali wtedy informację od Nite'a, o dziwnych incydentach w Central City. Mimo początkowych wątpliwości postanowili zbadać sprawę. Na miejscu przechodnie poradzili im zejść do kanałów, co też Chaotix uczynili. W jednym z korytarzy nakryli tajemniczą osobę niosącą skrzynię. Nie zdołali złapać przestępcy, ale zdobyli poszlakę, która zaprowadziła ich do miejskich doków. Espio został wysłany na rekonesans, ale kiedy Vector usłyszał strzały, wyważył drzwi do magazynu. Krokodyl stanął następnie do walki z Roughem i Tumblem, która została przerwana gdy Espio schwytał Clutcha, głównodowodzącego całej operacji. Z jego rozmowy z Vectorem wynikło, że zbierał części robotów i broń na sprzedaż. Słysząc to, Vector jak najszybciej wyeliminował całą jego kolekcję, zatapiając ją pod magazynem. Chaotix nie zdołali jednak złapać przestępców, którzy uciekli korzystając z bomb dymnych Espio. Vector stwierdził, że trop się urwał i powinni zaczekać na dalszy rozwój wypadków.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Vector prowadzący Chaotix

Vector jest pogodnym, wyluzowanym i miłym krokodylem, a także dokładnym detektywem, z którym trzeba się liczyć. Bardzo poważnie traktuje swoją pracę i nigdy nie zostawia niedokończonych zleceń. Chociaż często pomaga swoim przyjaciołom, liczy na zapłatę i dodatki za trudne warunki pracy, w jakich często znajdują się Chaotix. Posiada również moralność, która nie pozwalała mu ukarać Eggmana za czyny, których już nie pamiętał i zamiast tego działał dla dobra społeczeństwa.

Vector wybuchający gniewem na Gemerla

Vector jest charyzmatycznym przywódcą, który uważa swoich pracowników za przyjaciół, a także nie zostawia ich porzuconych w tyle. Potrafi być na tym punkcie bardzo uwrażliwiony i łatwo traci cierpliwość, gdy ktoś kwestionuje jego decyzje. Gdy jeden z członków Chaotix jest zagrożony, Vector jest gotów zrobić wszystko, aby go uratować, nawet jeśli wykracza to poza racjonalne myślenie. Z reguły Vector jest mózgiem w Chaotix i najbardziej przenikliwym detektywem, ale niekiedy potrzebuje głosu rozsądku od drugiej osoby. Jego umiejętności przywódcze znalazły również zastosowanie poza Chaotix, przy koordynowaniu większych grup.

Vector lubi również słuchać muzyki i sam śpiewa czasem utwory własnego autorstwa, opiewające cały zespół Chaotix, gdy rusza do boju.

Wygląd[]

Vector jest zielonym krokodylem. Grzbietowa część jego ciała stanowi ciemniejsza zieleń, a brzuszna jest jaśniejsza. Krokodyl nosi na swojej głowie czarne słuchawki, a na szyi złoty łańcuch. Na dłoniach ma białe rękawiczki z czarnymi rękawami, a na nogach czarne buty. Jego oczy są bursztynowe.

Moce i umiejętności[]

Vector wykonujący potężne uderzenie w ziemię

Vector dysponuje ogromną siłą, która pozwala mu podnosić obiekty tak wielkie jak auta, czy też zginać metalowe płyty jak papier. Potrafi wykonać także druzgoące uderzenie, zdolne wywołać pęknięcia w ziemi, lub zniszczyć podłoże. W walce Vector posługuje się także swoim ogonem, który podkłada przeciwnikom, a także uzębioną szczęką, która pozwala mu przegryźć się przez metal. Potrafi także wydać z siebie soniczny krzyk, na tyle silny aby wyważyć drzwi.

Vector jest również najlepszym detektywem w Chaotix, wyjątkowo przenikliwym i zdolnym rozwikłać niemal każdą zagadkę. Nawet posiadając najmniejsze wskazówki jest w stanie zbliżyć się do rozwiązania sprawy i odkryć, kto za nią stoi. Oprócz tego posiada słuchawki bezprzewodowe, które służą mu za komunikator.

Słabości[]

Gdy emocje Vectora biorą u niego górę, traci on zdolność ostrożnego planowania i działa zanim pomyśli, narażając się na niebezpieczeństwa.

Relacje z postaciami[]

Espio the Chameleon[]

Vector i Espio

Espio jest zaufanym przyjacielem Vectora i skutecznym pracownikiem. Staje się także głosem rozsądku, gdy Vector przestaje myśleć racjonalnie i działa pod wpływem emocji. Vector stanowi dla Espio autorytet i jest w stanie opracować razem z nim skuteczne strategie działania. Vector wykazał się również wielkim poświęceniem dla Espio, ratując go i resztę Restoration przed Zombotami. Vector poświęcił się wtedy, ale z uśmiechem na ustach oznajmił Espio, że został głównym detektywem.

Charmy Bee[]

Vector i Charmy

Pomimo młodego wieku i porywczości, Charmy nadal jest obdarzany zaufaniem przez Vectora. Charmy często kwestionuje autorytet Vectora i drażni go oraz zaczepia przy każdej okazji, gdy Vector popełni błąd lub się pomyli. Czasami nie rozumie decyzji Vectora i otwarcie się mu sprzeciwia. Vector jednak nadal uważa Charmy'ego za swojego przyjaciela i jest gotów zrobić wszystko, aby go uratować, nawet jeśli ten jest niebezpiecznym Zombotem. Zwykle przestaje wtedy myśleć racjonalnie i musi być wspierany przez Espio. Vector czuł się odpowiedzialny za jego bezpieczeństwo i nie spoczął, póki go nie zlokalizowali i nie zabezpieczyli.

Sonic the Hedgehog[]

Vector i Sonic

Sonic jest wartościowym i uzdolnionym sprzymierzeńcem dla Vectora. Krokodyl powierzył mu swoje zaufanie w większości sytuacji, choć w przypadku Eggmana uznał, że powinien był wtrącić go do celi. Vector i Sonic pozostają w przyjaznych stosunkach, choć krokodyl komentował zwyczaj Sonica do robienia dramatycznych wejść. Sonic z kolei wyśmiewał wcześniej chciwość Vectora na pieniądze.

Vanilla the Rabbit[]

Vector jest uprzejmy i nieco nieśmiały w stosunku do Vanilli. Po zakończeniu plagi Metal Virusa Vanilla zaoferowała mu swoją pomoc, prowadząc biuro, aby detektywi mogli wykonywać swoją pracę i szukać zaginionych.

Advertisement