FANDOM

Vanilla the Rabbit (ヴァニラ・ザ・ラビット Vanira za Rabitto?) – kobieta-królik, matka Cream pochodząca ze świata Sonica. W wyniku pierwszej Kontroli Chaosu została na pewien czas odseparowana od córki, która znalazła się w alternatywnym wymiarze.

Historia Edytuj

Saga półksiężyca Edytuj

Cream i Vanilla ep 39

Vanilla znajduje Cream

W wyniku trzeciej Kontroli Chaosu Vanilla przeniosła się do świata ludzi, gdzie zaczęła szukać Cream. W odcinku Agencja detektywistyczna Chaotix spotkała Sonica i Doktora Eggmana. Niebieski jeż zaprowadził ją do Rezydencji Thorndyke'ów, gdzie Vector i Charmy z agencji Chaotix próbowali odbić Cream. Vanilla podziękowała krokodylowi za pomoc w znalezieniu córki, a Sonicowi za opiekowanie się nią przez cały ten czas. Cream bardzo ucieszyła się na widok matki i rzuciła się w jej ramiona. Odtąd Vanilla towarzyszyła przyjaciołom Sonica w kolejnych przygodach. W odcinku Korporacja Eggmana w dzień Nowego Roku Vanilla i Cream na jachcie Thorndyke'ów miały obserwować wschód Słońca. Jednak w tym momencie Księżyc zasłonił Słońce i doprowadził do całkowitego zaćmienia. Cream zaczęła płakać, ale Vanilla próbowała ją uspokoić. Według Eggmana, który odbudował wcześniej Księżyc, przyczyną zaćmienia była usterka. Doktor zaczął sprzedawać swoje Słoneczne Kule, które miały zapewnić światło. Sonicowi od początku nie podobał się ten plan i jeż zaczął niszczyć generatory mocy, przez co kule świetlne przestawały działać. Kiedy Vanilla przebywała z pozostałymi w Rezydencji Thorndyke'ów została zaatakowana przez wściekłe tłumy ludzi, którzy stracili przez Sonica światło. W odcinku Eggman na prezydenta! Załoga S pomogła w przepędzeniu wściekłych tłumów. Ostatecznie okazało się, że Eggman celowo wywołał zaćmienie, aby sprzedawać kontrolujące umysły świetlne kule. Naukowca udało się wtrącić do więzienia, wraz z jego robotami.

Saga Emerla Edytuj

Cream i Emerl ep 45

Vanilla i Cream bawią się z Emerlem

W odcinku Elektroniczna panika Cream znalazła robota Emerla. Emerl pomógł bohaterom w walce ze zbuntowanymi maszynami elektronicznymi, które Doktor Eggman wykorzystał do ucieczki z więzienia. W odcinkach W odcinkach Turniej o Szmaragd Chaosu, część 1 i Turniej o Szmaragd Chaosu, część 2 Vanilla i Cream spędzały czas z Emerlem, który był dla nich bardzo miły. Później obie były na widowni, podczas turnieju walk o Szmaragd Chaosu. Zwyciężył Emerl, ale po otrzymaniu szmaragdu robot wpadł w szał i chciał zaatakować Vanillę. Uratował ją Sonic, który potem próbował powstrzymać Emerla. Ostatecznie Cream i Cheese zniszczyli robota i uratowali Station Square od zniszczenia.

Saga powrotu do domu Edytuj

Cream i Vanilla ep 52

Vanilla i Cream podczas rozmowy z Amy

W odcinku Zaginiona mapa Doktor Eggman porwał załogę wojskowego okrętu Seahawk, a także ukradł Doktorowi Atsumi i Knucklesowi mapę prowadzącą do Murazji - starożytnego kontynentu. Eggman próbował wywołać w Murazji erupcję wszystkich wulkanów na świecie, co pozwoliłoby mu podbić świat. Sonic i grupa jego przyjaciół udała się aby powstrzymać naukowca, a Vanilla i Cream pożegnały ich. W odcinku Początek końca okazało się, że wszystkie istoty pochodzące ze świata Sonica będą musiały wrócić do swojego domu. W odcinku Poranek pożegnań Vanilla i przyjaciele jeża w skromnym towarzystwie swoich znajomych ze świata ludzi pożegnali się ze sobą. Następnie Vanilla, Cream i Cheese przeszli przez portal. W odcinku W odcinku Nowy początek kiedy wróciły do swojego świata okazało się, że nie ma z nimi Sonica. Vanilla zaproponowała Amy wprowadzenie się, aby dziewczyna nie czuła się samotna z powodu braku jeża. Ich rozmowę na ten temat przerwało przybycie Doktora Eggmana i jego fortecy Grand Egg Imperial. Eggman zaczął opowiadać o swoich planach podboju świata w środku nocy, co rozzłościło Amy. Vanilla i Cream zamknęły się w swoim domu, czekając aż Amy ochłonie i zrewanżuje się na Eggmanie.

Saga Metarexów Edytuj

Cream i Vanilla ep 54

Cream żegna się z Vanillą

W odcinku Posłaniec z deszczu meteorytów Cream, Amy i Tails znaleźli nieprzytomną dziewczynę. Zabrali ją do domu Vanilli, gdzie ta obudziła się i przedstawiła jako Cosmo. Okazało się, że pochodzi z innej planety. Krótko potem świat Sonica zaatakowały Metarexy, które ukradły życiodajne Planeto Jajo. Po ich odejściu zjawił się Chris. Chłopiec był już dorosły w swoim świecie i zbudował teleport do świata Sonica, ale z powodu błędu przy teleportacji znowu był dwunastolatkiem. Vanilla uszyła dla niego ubrania na wzór tych samych, które nosił w młodości. Później Sonic i jego przyjaciele postanowili ruszyć w kosmos. W odcinku Błękitny Tajfun Vanilla pozwoliła Cream polecieć razem z nimi. W odcinku Chaotix wyrusza w kosmos do świata Sonica dotarły rzeczy Chrisa, które przysłała jego rodzina. Vanilla wynajęła zespół Chaotix, aby ci dostarczyli bagaże na Niebieski Tajfun. Kiedy tak się stało, Vanilla otrzymała od Chaotix zdjęcie wesołej Cream.

Vector i Vanilla ep 78

Vanilla i Vector na spacerze

Vanilla i inni mieszkańcy świata Sonica doświadczyli potem zalesienia, kiedy ich siły życiowe zaczęły być osłabiane, a planetą zaczęły dominować rośliny. Ostatecznie Sonic i jego przyjaciele pokonali Metarexy i bezpiecznie wrócili do swojego świata, z wyjątkiem Cosmo, która poświęciła się w ostatniej bitwie. W odcinku Odrodzenie planet Vanilla przyniosła dla detektywów z Chaotix własnoręcznie upieczone ciasta. Po pikniku Vanilla udała się z Vectorem na spacer, podczas którego opowiadała o samopoczuciu pozostałych przyjaciół Sonica.

Charakterystyka Edytuj

Osobowość Edytuj

Vanilla jest spokojna i opanowana, nigdy nie podnosi głosu. Podobnie jak Cream jest miła i uprzejma dla innych, zawsze gotowa pomagać tym, którzy są w potrzebie. Vanilla kocha swoją córkę i wychowała ją jak księżniczkę, przekazując wiele swoich cech. Jest dla niej również wyrozumiała i nie przeszkadza jej to, że Cream wyrusza na różne niebezpieczne przygody z Soniciem.

Wygląd Edytuj

Vanilla jest pomarańczowo-kremowym królikiem. Posiada długie uszy, odstające jej do tyłu, a także brązową grzywkę na głowie. Nosi różowo-czerwoną sukienkę z niebieską apaszką, oraz białe rękawice i czerwono-żółte buty na obcasach.

Moce i umiejętności Edytuj

W przeciwieństwie do wielu innych przyjaciół Sonica, Vanilla nie dysponuje żadnymi szczególnymi umiejętnościami. Może to tłumaczyć jej łagodny i pokojowy charakter, oraz wiek. Prawdopodobnie również i córka - Cream, której Vanilla musi dawać dobry przykład jako matka. Vanilla dysponuje praktycznymi umiejętnościami: jest dobra w pieczeniu ciast i w szyciu ubrań.

Relacje z postaciami Edytuj

Rodzina Edytuj

Sojusznicy Edytuj

Wrogowie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Apaszka Vanilli była pomarańczowa w grach, ale w Sonic X jest niebieska.
  • Vanilla nigdy nie była nazywana po imieniu w Sonic X, zamiast tego postacie posługiwały się zwrotami Mama Cream/Mama, albo Pani.
  • Zarówno w japońskiej, angielskiej jak i polskiej wersji głos Vanilli i Cream podkładają te same aktorki.