FANDOM

Typ usprawniony (ang. Technique Type) – typ umiejętności pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog. Jest przyznawany postaciom, które posiadają wyższą sprawność w uzdolnieniach technicznych. W grze Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 zastąpił typ zwinny.

Historia Edytuj

Team Sonic Racing Edytuj

Typ usprawniony został wprowadzony w grze Team Sonic Racing, a obok niego powróciły także typ szybki i typ potężny. Postaci typu usprawnionego posiadają płynną sterowność, oraz wysokie przyspieszenie, kosztem niższej maksymalnej prędkości, oraz wytrzymałości. Potrafią przyciągać do siebie pobliskie pierścienie, a także jeździć po trudnym terenie takim jak trawa, lód, czy ruchomy piasek, bez tracenia prędkości, co umożliwia in znajdowanie korzystnych skrótów, szczególnie na zakrętach. Typ usprawniony jako jedyny potrafi także pozyskiwać Magenta Wispy z Item Boxów.

Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 Edytuj

W grze Mario & Sonic at the Olympic Games Tokyo 2020 typ usprawniony zastąpił dotychczas występujący w tej serii typ zwinny, który posiadał różne techniczne ułatwienia w dyscyplinach takich jak łucznictwo czy strzelectwo. Typ usprawniony posiada skuteczniejsze ruchy podczas większości wydarzeń.

Postacie typu usprawnionego Edytuj

Postacie z serii Sonic the Hedgehog Edytuj

Postacie spoza serii Sonic the Hedgehog Edytuj

  • Księżniczka Peach
  • Waluigi
  • Diddy Kong
  • Larry Koopa
  • Ludwig von Koopa
  • Rosalina