FANDOM

Speed Type

Typ szybki (ang. Speed Type) (スピードタイプ Supīdotaipu?) zwany także Formacją Szybkościową (ang. Speed Formation) (スピードフォーメーション Supīdofōmēshon?) – typ umiejętności pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog. Został wprowadzony w grze Sonic Heroes i oznaczany jest kolorem niebieskim. Typ ten przydzielany jest postaciom, które są zwykle szybsze od pozostałych.

Historia Edytuj

Sonic Heroes Edytuj

Typ szybki został wprowadzony w grze Sonic Heroes, razem z typem potężnym i typem latającym. Postaci które przynależą do tego typu poruszają się szybciej, a także posiadają unikatowe zdolności takie jak Homing Attack, Rocket Accel i Tornado Jump, a większość potrafi wykonywać Triangle Jump. Ich umiejętności pozwalają im skakać nad przepaściami wykorzystując dwie ściany, korzystać ze słupów do akrobacji, a także skakać po przeciwnikach za pomocą Homing Attacku. W trybie Battle postaci typu szybkiego posiadają przewagę nad typem latającym, ale są słabsze przeciwko typowi potężnemu.

Sonic Advance 3 Edytuj

SA3 Speed Icon

W grze Sonic Advance 3 typ szybki jest przyznawany parze bohaterów, która posiada Sonica. Umożliwia wykonywanie Boost Mode po rozpędzeniu się do znacznych prędkości, albo przy użyciu Tag Action. Następujące pary kwalifikują się do typu szybkiego:

Seria Sonic Riders Edytuj

W grach z serii Sonic Riders postaci typu szybkiego posiadają unikatową zdolność, która pozwala im jeździć na szynach i korzystać w ten sposób z oferowaych przez nie skrótów. W grze Sonic Riders: Zero Gravity postaci typu szybkiego mogą korzystać z dowolnego innego typu umiejętności, ale ich deski posiadają części umożliwiające jazdę po szynach. W grze Sonic Free Riders postaci typu szybkiego mogą używać dowolnych zdolności. Wyróżniają się jednak tym, że posiadają świetną maksymalną prędkość, lecz średnie przyspieszenie, siłę i zakręcanie.

Seria Mario & Sonic Edytuj

W serii Mario & Sonic typ szybki jest jednym z czterech typów umiejętności, razem z typem potężnym, typem usprawnionym i typem wszechstronnym. Postaci przynależące do tego typu są zwykle najlepiej przystosowane do biegów i wydarzeń polegających na szybkości.

Sonic Runners Edytuj

W grze Sonic Runners postaci typu szybkiego posiadają zdolność potrójnego skoku. Najlepiej przystosowanym dla nich poziomem jest Windy Hill. Dodatkowo w grze pojawiają się kompani typu szybkiego, którzy zwiększają efekty szybkości postaci, której towarzyszą.

Team Sonic RacingEdytuj

W grze Team Sonic Racing typ szybki powraca wraz z typem potężnym i typem usprawnionym. Postaci przynależące do tego typu posiadają najwyższą maksymalną prędkość i dobrze zbalansowaną sterowność, kosztem słabego przyspieszenie i obrony. Ich unikatową zdolnością jest Radial Burst pozwalający unikać wrogich Wispów. Typ szybki jako jedyny może także zbierać Czerwone Wispy z Item Boxów.

Postacie typu szybkiego Edytuj

Postacie z serii Sonic the Hedgehog Edytuj

Postacie spoza serii Sonic the Hedgehog Edytuj

  • Amigo
  • Ulala
  • Yoshi
  • Księżniczka Daisy
  • Toadette
  • Big Bullet Bill

Kompani typu szybkiego Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Espio jest jedyną postacią typu szybkiego w grze Sonic Heroes, która nie przypomina jeża.