Power Type.png

Typ potężny (ang. Power Type) (パワータイプ Pawātaipu?) zwany także Formacją Siły (ang. Power Formation) (パワーフォーメーション Pawāfōmēshon?) – typ umiejętności pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog. Został wprowadzony w grze Sonic Heroes i oznaczany jest kolorem czerwonym. Typ ten przydzielany jest postaciom, które skupiają się na sile i walce.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sonic Heroes[edytuj | edytuj kod]

Typ potężny został wprowadzony w grze Sonic Heroes, razem z Typem szybkim i typem latającym. Postaci które przynależą do tego typu posiadają wiele umiejętności skupiających się na walce, takich jak Fire Combination i wynikających z niego ataków, które zwykle są uderzeniami pięści lub strzałami, po których następuje specjalny atak obszarowy. Typ potężny posiada także zdolność Triangle Dive, która pozwala na swobodne opadanie i unoszenie się nad wentylatorami. W trybie Battle typ potężny posiada przewagę nad typem szybkim, ale jest słabszy przeciwko typowi latającemu.

Sonic Advance 3[edytuj | edytuj kod]

SA3 Power Icon.png

W grze Sonic Advance 3 typ potężny jest przyznawany parze bohaterów, która posiada Knucklesa, z wyjątkiem pary Fighting Buddies, która zawiera Sonica zmieniającego typ zespołu na szybki. Typ potężny skupia się na bardzo silnych atakach, które pozwalają przebijać się przez bariery do niedostępnych obszarów. Następujące pary kwalifikują się do typu potężnego:

Seria Sonic Riders[edytuj | edytuj kod]

W grach z serii Sonic Riders postaci typu potężnego posiadają unikatową zdolność, która pozwala im niszczyć przeszkody i bariery na swojej drodze, aby korzystać z niedostępnych dla innych skrótów, a także ułatwiać sobie drogę przez różne zagrożenia. W grze Sonic Riders: Zero Gravity postaci typu potężnego, mogą używać dowolnych umiejętności, ale ich deski posiadają część umożliwiającą niszczenie przeszkód, z wyjątkiem Doktora Eggmana i SCR-GP którzy posiadają tę zdolność od początku. W grze Sonic Free Riders postaci typu potężnego mogą korzystać z dowolnej umiejętności. Cechują się świetną wytrzymałością, ale różnymi statystykami maksymalnej prędkości, przyspieszenia i skręcania.

Seria Mario & Sonic[edytuj | edytuj kod]

W serii Mario & Sonic typ potężny jest jednym z czterech typów umiejętności, razem z typem szybkim, typem zwinnym i typem wszechstronnym. Postaci przynależące do tego typu są zwykle najlepiej przystosowane do dyscyplin siłowych, takich jak rzut młotem.

Sonic Runners[edytuj | edytuj kod]

W grze Sonic Runners postaci typu potężnego posiadają zdolność szarży w powietrzu, która pozwala im niszczyć Badniki w czarnych pancerzach. Najlepiej przystosowanym dla nich poziomem jest Lava Mountain . Dodatkowo w grze pojawiają się kompani typu potężnego, którzy zwiększają efekty siły postaci, której towarzyszą.

Team Sonic Racing[edytuj | edytuj kod]

W grze Team Sonic Racing typ potężny pojawia się wraz typem szybkim i nowym typem usprawnionym. Postaci przynależące do tego typu posiadają dobry pęd i obronę, mogą łatwiej spychać swoich rywali, a także nie obracają się podczas otrzymywania obrażeń, kosztem najniższej sterowności i maksymalnej prędkości. Mogą także niszczyć przeszkody na swojej drodze i bariery, odblokowując skróty. Jako jedyny typ mogą także pozyskiwać Różowe, Fioletowe i Cyjanowe Wispy z Item Boxów.

Postacie typu potężnego[edytuj | edytuj kod]

Postacie z serii Sonic the Hedgehog[edytuj | edytuj kod]

Postacie spoza serii Sonic the Hedgehog[edytuj | edytuj kod]

  • AiAi
  • Billy Hatcher
  • Wario
  • Donkey Kong
  • Bowser
  • Dry Bowser
  • Wendy O. Koopa

Kompani typu potężnego[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Knuckles jest jedyną postacią typu potężnego w Sonic Heroes, która nie jest większa od pozostałych członków swojej drużyny.
  • Vector jest jedyną postacią typu potężnego w Sonic Heroes, która jest równocześnie liderem swojej drużyny.
  • Typ potężny jako jedyny nie posiada nazwanych par w grze Sonic Advance 3.
  • W grze Sonic Runners Blaze jest typem potężnym, co czyni ją pierwszą postacią żeńską w serii Sonic the Hedgehog z tego typu.