Sonic Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Who said you could come into our town, huh? Who said you could ruin our fun?!

Tumble the Skunk – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to zły antropomorficzny skunks-najemnik, który współpracuje ze swoim bratem Roughem.

Historia[]

Przeszłość[]

Dawno temu Tumble stracił swój ogon w niewyjaśnionych okolicznościach, co wpłynęło na jego psychikę. Krótko przed zakończeniem wojny między Ruchem Oporu a Imperium Eggmana, Tumble i Rough uratowali Barricade Town, wypędzając z niego siły Eggmana. Obiecując że wzmocnią obronę miasta, Tumble i Rough zostali wpuszczeni do środka. Był to jednak podstęp. Gdy znaleźli się w mieście, zabrali wszystkie Wispony i pozamykali w kapsułach Wispy. Mając całą broń dla siebie zniewolili miasto i uwięzili mieszkańców, którzy nie mogli uciec ponieważ za murami czekały Badniki.

Punkt zwrotny[]

Rough i Tumble terroryzujący mieszkańców miasta

W Sonic the Hedgehog #3 Tumble i Rough bawili się w arsenale broni kosztem zniewolonych mieszkańców. Ich sielanka została wkrótce przerwana przez przybycie Sonica i Knucklesa, który przybył do miasta po tym jak wstrzymane zostały dostawy Wisponów. Rough i Tumble przedstawili się, po czym ruszyli do walki. Tumble zaatakował Sonica i próbował odbić jego Spin Attack. Jeż wrócił jednak i powalił Tumble'a. Tumble i Rough nie mieli szans w starciu, więc postanowili wykorzystać Wispony. Sonic jednak przekonał Wispy, by nie służyły najemnikom. Otoczeni przez wściekłe Wispy Tumble i Rough zostali pokonani i aresztowani. Obiecali jednak, że wkrótce uwolnią się i zemszczą.

Bitwa o Anielską Wyspę[]

Tumble i Rough porywający Eggmana

Tumble i Rough zostali w końcu uwolnieni z więzienia przez Doktora Starline'a, który kazał im przyprowadzić Doktora Eggmana. W zamian otrzymaliby broń, która pozwoliłaby im pokonać Sonica. W Sonic the Hedgehog #10 Tumble i Rough znaleźli Mr. Tinkera w Windmill Village i porwali go dla Doktora Starline'a. W Sonic the Hedgehog #11 Tumble i Rough przybyli do Final Egg, przykuli porwanego do stołu operacyjnego i oddali w ręce doktora, który poddał Eggmana bolesnej terapii elektrowstrząsów, która miała przywrócić mu pamięć. Tumble przez ten czas wątpił, czy porwany przez nich człowiek rzeczywiście mógłby być Eggmanem. W Sonic the Hedgehog #11 Tumble i Rough przybyli do Final Egg, przykuli porwanego do stołu operacyjnego i oddali w ręce doktora, który poddał Eggmana bolesnej terapii elektrowstrząsów, która miała przywrócić mu pamięć. W Sonic the Hedgehog #12 po trzech sesjach Eggman nadal nie odzyskał jednak swoich wspomnień, przez co Tumble i Rough zaczynali się niecierpliwić. Dopiero przybycie Metal Sonica zwróciło doktorowi wspomnienia. Tumble i Rough przedstawili się naukowcowi wygłaszając swoją przemowę i wykonując pozę. Nie zaimponowali jednak doktorowi. Mimo wszystko Eggman postanowił wyposażyć ich w broń, którą mogliby zniszczyć Sonica. Gdy otrzymali jednak plany, wyrazili swoje oburzenie. Doktor jednak pozmieniał schematy broni między nimi, przez co Tumble i Rough zmienili swoje nastawienie i nie mogli się doczekać.

Curse of the Pyramid[]

Rough i Tumble pod opuszczoną piramidą Doktora Eggmana

W Sonic the Hedgehog Annual 2019 Tumble i Rough przybyli do Dusty Desert aby zdobyć skarby, broń i technologię, którą Doktor Eggman zostawił w opuszczonej piramidzie. Tumble jednak obawiał się, że Eggman porzucił ją z dobrego powodu. Po wejściu do środka aktywowali pułapkę w postaci ścian, które chciały ich zgnieść. Udało im się jednak uciec przed nimi. Tumble nadal obawiał się klątwy tego miejsca, ale Rough wytłumaczył mu że niczego się nie boją, choć sam wystraszył się kiedy usłyszał Rouge. Tumble poszedł następnie za Roughem, aby pomóc mu zdobyć skarb przed Rouge. Po drodze natknęli się jednak na Egg Golema, z którym zostawiła ich Rouge. Udało im się zniszczyć robota, co przywróciło Tumble'owi odwagę, ale Rough przestraszył się Rouge całej w bandażach, która ostrzegała ich przed klątwą. Tumble myślał że niczego się nie bali, ale Rough cofnął to co wcześniej powiedział i zabrał towarzysza z piramidy, uciekająć w popłochu.

Infection[]

Tumble kontra Sonic i Tails

W Sonic the Hedgehog #13 Tumble otrzymał od Doktora Eggmana nową broń, w postaci mechanicznego ogona zakończonego młotkiem. Tumble i Rough wrócili do Windmill Village i uwięzili mieszkańców w jednym z budynków, a Elder Scruffy'ego przywiązali do drzewa. Czekali następnie na przybycie Sonica, na którym chcieli dokonać zemsty. Gdy jeż pojawił się, przedstawili się i wykonali kolejną pozę. Tumble i Rough nie zamierzali udzielać mu odpowiedzi na temat tego co stało się z Eggmanem, chyba że zostaną pokonani. Tumble atakował jeża swoim ogonem. Później jednak Tails włączył się do konfliktu, co rozwścieczyło Tumble'a. Co więcej bohaterowie skopiowali od nich pomysł na przedstawienie się. Gniew Tumble'a spotęgowało to, że Tails posiadał dwa ogony a on żadnego. Tumble zaczął wściekle obracać ogonem, a następnie ruszył w pościg za Soniciem. Jeż zwabił go w okolice młyna, w który Tumble uderzył. Sonic odciął jednak wiatrak, który spadł na ogon Tumble'a i odciął go. Skunks stracił dalszą chęć do walki i załamał się, oraz rozpłakał. Rough również został pokonany, przez co obaj musieli zdradzić położenie Eggmana. Starline sprowadził jednak ich z powrotem do Final Egg. Tam Tumble opłakiwał swój ogon, a Rough błagał Eggmana o drugą szansę, ale został odepchnięty przez Metal Sonic. W końcu na ochotnika zgłosił się Starline. W Sonic the Hedgehog #14 Tumble i Rough przyszli do Eggmana i wyznali, że byli niezadowoleni z ostatnich broni, jakie otrzymali. Domagali się możliwości do ponownego starcia z Soniciem. Doktor zapewnił ich, że otrzymają jego najnowszą broń.

Tumble zaraża Sonica Metal Virsuem

W Sonic the Hedgehog #15 Cubot powiadomił Tumble'a i Rougha aby spotkali się z Eggmanem w hangarze trzecim. Gdy stawili się na miejscu doktor pokazał im dwa plecaki, które mieli otworzyć za pomocą przycisku w razie gdyby sytuacja obróciła się na ich niekorzyść. Tumble i Rough nie dowiedzieli się jednak, co plecaki miały im zapewnić. Nie byli także z nich zadowoleni, ponieważ Tumble chciał otrzymać nowy ogon, ale Eggman pokazał im wtedy wielki czołg ze świdrem i działami. Tumble i Roughza jego pomocą zjawili się w Echo Mine i zniszczyli komputer, z którego informacje próbowali pobrać Amy i Sonic. Tumble i Rough ponownie próbowali się przedstawić za pomocą rymów, ale Sonic skrytykował ich za to, że były nieudane. Tumble i Rough zaczęli się kłócić, ale kiedy Amy nie udało się uderzyć ich czołgu, zaatakowali. Ścigali Sonica i Amy przez korytarze kopalni, aż dotarli do groty z przepaścią pośrodku. Udało im się w samą porę zakręcić i uniknąć spadku, lecz Sonic i Amy zaatakowali ich od tyłu, niszcząc kokpit i gąsienice pojazdu. Czołg runął w przepaść, ale Tumble i Rough zdołali się ewakuować. Następnie aktywowali swoje plecaki, z których wylał się na nich Metal Virus, ku ich przerażeniu. Obaj zostali zamienieni w Zomboty, pozbawieni własnej woli i zdolności komunikacji. Tumble zaatakował Sonica. Jeż zasypał go gradem ciosów, od których ciało skunksa rozpadło się. Szybko jednak zregenerowało się, a na Sonica przeniósł się częściowo wirus. Wykorzystując nieuwagę jeża, Tumble uderzył go w twarz i zaraził jeszcze większą porcją Metal Virusa. Ostatecznie Sonic zrzucił go w przepaść, za pomocą Spin Attacku, który Tumble przytrzymał przez chwilę, ale zsunął się przy tym z krawędzi.

Out of the Blue[]

Tumble zazdroszczący Tangle jej ogona

W Sonic the Hedgehog #31 Tumble i Rough zostali przywróceni do normalności po zniszczeniu Metal Virusa, ale nadal byli uwięzieni na dnie przepaści w Echo Mine, powoli umierając z głodu. Zostali jednak wyciągnięci przez Tailsa i Tangle, której Tumble zazdrościł ogona. Skunksy szybko skorzystały z pomocy, ale nie rozumiały dlaczego bohaterowie byli dla nich mili. Tangle wytłumaczyła im, że chcą dać im drugą szansę, ale Tumble i Rough wyśmiali ją, po czym uciekli, chcąc wznowić swoje niecne uczynki. Jednakże najpierw musieli wydostać się z kopalni, co sprawiało im kłopoty.

Bad Guys[]

Tumble i Rough pokonujący strażników więziennych

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #1 Tumble i Rough próbowali ponownie zdobyć Barricade Town, ale zostali powstrzymani przez uzbrojonych mieszkańców i wtrąceni do Everhold Prison, podobnie jak Mimic i Zavok. W więzieniu odwiedził ich Doktor Starline, który zaoferował im aby się do niego przyłączyli i zemścili na Eggmanie, który wylał na nich Metal Virus. Tumble i Rough nie dali się jednak przekonać i uważali, że to Starline ich oszukał. Ostatecznie jednak Starline obiecał, że stworzy im nową broń, na co bracia zareagowali bardzo entuzjastycznie. Po tym jak zostali uwolnieni ze swojej celi, zamknęli w jednej z nich dyrektora więzienia. Gdy straznicy próbowali ich otoczyć, Tumble i Rough pokonali ich wszystkich własnoręcznie. Później pomogli powalić strażników w centrum ochrony. Nie byli jeszcze do końca pewni czy chcą pracować ze Starlinem, ale nie mieli też lepszego pomysłu. Ostatecznie udało im się uciec z więzienia wraz z nową drużyną.

Rough i Tumble wykonują Grand Stink Bomber Slam

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #2 Starline przekazał złoczyńcom, że będą musieli zdobyć Power Cores, rdzenie wykorzystywane przez różne maszyny w Imperium Eggmana. Dzięki temu mogliby zwiększyć swoje moce, używając specjalnych adapterów. Tumble i Rough byli również rozbawieni tym, że Starline porównał Mimica do ich głupoty. Później złoczyńcy wzięli udział w ataku na bazę Eggmana. Tumble przerzucił Rougha i Mimica do środka, aby otworzyli bramę. Niecierpliwił się następnie, ponieważ Rough mógł sam niszczyć roboty, bez niego. Gdy brama się otworzyła, Tumble szybko dołączył się do walki i kłócił potem ze swoim wspólnikiem o jej wynik. Obaj przestali jednak, gdy pojawił się Egg Rex. Tumble szybko zniszczyli go, używając wspólnej zdolności Grand Stink Bomber Slam. Tumble wrzucił Rougha do paszczy robota, gdzie skunks wypuścił swoje gazy i rozsadził maszynę od środka. Złoczyńcy zabrali wtedy skrzynie z magazynu i załadowali je do ciężarówki. Tumble i Zavok zostawili na drzwiach wgniecenie, które miało przypominać Spin Dash Sonica, a następnie odjechali.

Tumble używający mocy czerwonego Power Core

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #3 Tumble i Rough wraz z pozostałymi złoczyńcami byli w drodze do centrum Eggnetu. Próbowali wtedy ułożyć nową rymowankę, w której uwzględniliby nowych członków swojego zespołu. Po dotarciu na miejsce Tumble został wyposażony w czerwony Power Core, ale poczuł się rozczarowany, bo liczył na coś bardziej przypominającego ogon. Mimo tego wziął udział w ataku na bazę i został wystrzelony przez Rougha, aby zniszczyć bramę wejściową. Chciał następnie zniszczyć drzwi głównego komputera, ale Starline zatrzymał go, tłumacząc że w środku znajduje się delikatne oprogramowanie. Zamiast tego Mimic otworzył wejście do środka. Tumble pochwalił potem Zavoka, który zdecydował się zniszczyć jednego z robotów w środku, zamiast przejmowania nad nim kontroli. Ostatecznie Zavok wyjawił wszystkim, że Starline próbował ich oszukać i zniszczyć. Tumble i Rough byli początkowo zaskoczeni, ale potem przyznali że i tak od początku tylko udawali, że ufają doktorowi. Zavok zapewnił ich, że będą mieli dostęp do Power Core pozostałych w laboratorium, po czym ogłosił, że Starline przestał już im być potrzebny.

Tumble i Rough opuszczają swoją drużynę

W Sonic the Hedgehog: Bad Guys #4 Starline użył mocy Tricore aby uciec przed złoczyńcami. Tumble próbował go powstrzymać, ale w starciu ze wzmocnioną siłą Starline'a nie miał wielkich szans. Zavok kazał im mimo tego ścigać Starline'a. Tumble oddzielił się na chwilę od Rougha, ale potem znalazł go unieruchomionego przez neurotoksynę. Gdy zjawił się Starline, Tumble próbował pomścić swojego towarzysza, ale również został otruty. Zavok znalazł Tumble'a i Rougha, obezwładnionych na ziemi i nie był zadowolony z tego, że nie zdołali sobie poradzić z jednym przeciwnikiem. Uznali jednak, że i tak zrobili więcej niż Zavok i postanowili się wypisać z jego zespołu. Tumble i Rough odeszli w samą porę, gdyż niedługo potem Eggman zbombardował budynek. Postanowili wtedy, że zaczną wszystko od nowa, a także że nie potrzebują drużyny, ani lidera.

Hit the Pavement[]

Tumble atakuje Vectora

W Sonic the Hedgehog #48 Tumble i Rough pracowali dla Clutcha, wynosząc skrzynie z jego częściami Badników i bronią poza Central City przez kanały. W trakcie jednego z kursów Rough został jednak odkryty przez Chaotix. Tumble, wraz z Roughem, tłumaczyli się potem przed Clutchem, który był niezadowolony z ich rezultatów, ale pozwolił braciom naprawić swój błąd, kiedy Chaotix wkroczyli do magazynu. Tumble zaatakował Vectora, lecz ich walka została przerwana, kiedy Espio schwytał Clutcha. Opos zdołał jednak ukraść bomby dymne kameleona i uciekł z miejsca zdarzenia razem ze skunksami.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Tumble i Rough wykonujący swoje rymowane wprowadzenie

Tumble jest agresywnym, bezwzględnym, okrutnym i brutalnym skunksem, który czerpie radość z terroryzowania słabszych od niego. Brakuje mu również empatii, uważając że to co robi jest dla niego po prostu dobrą zabawą. Uwielbia walkę, a w celu zastrasznie swoich przeciwników razem z Roughem układa choreografię i rymowane wprowadzenia, z których obaj czerpią dumę. Ich zapowiedzi nie zawsze się jednak rymują i zwykle żenują lub rozśmieszają wszystkich dookoła. Tumble i Rough są uwrażliwieni na tym punkcie, uważając że tworzą sztukę, której inni nie doceniają. Nie cierpią również, gdy ktoś kradnie ich rozpoznawalny numer.

Arogancja Tumble'a i Rougha

Tumble jest arogancki i bardzo pewny siebie. Nie przyznaje się nigdy do swoich porażek ani słabości. Jest też niewdzięcznym oportunistą, który nigdy nie ma zamiaru się zmienić, nawet po tym gdy jego wrogowie ocalą mu życie. Jest jednak w stanie uwierzyć w plotki o klątwach, które autentycznie go przerażają. Gdy jednak dostrzega jak bardzo niezatrzymany jest z Roughem, jego lęki szybko znikają. Nie rozumie wtedy strachu Rougha, kiedy ten na własne oczy zobaczy potwora takiego jak "mumię". Tumble jest też bardziej skłonny do agresji i częstszych wybuchów złości od Rougha.

Tumble wściekły na Tailsa za jego dwa ogony

Choć Tumble i Rough są silni i zdolni zająć całe miasto dla siebie, w rzeczywistości są dość mało inteligentni. Wielu uważa ich za brutalne, lecz bezmyślne narzędzia, które nie są w stanie opracowywać złożonych planów i strategii. Rough i Tumble bywają też naiwni i łatwo przekonać ich obietnicą dostarczenia im nowej broni, choć później nie przyznają się do tego, że dali się oszukać. Tumble jest też mściwy, ścigając Sonica odkąd ten wszedł mu w drogę.

Na psychice Tumble'a źle odbiła się również strata ogona. Tumble jest na punkcie swojego utraconego ogona bardzo wrażliwy i emocjonalny, łatwo go też rozzłościć. Zazdrości Tailsowi aż dwóch ogonów, a także Tangle jej długiego ogona. Tumble preferuje także otrzymywać broń podobną do ogona. Po jej stracie załamuje się jednak i traci dalszą wolę walki, zatracając się w żałobie.

Wygląd[]

Tumble jest wysokim i muskularnym skunksem z biało-beżowym futrem. Posiada niewielki ogon i całkiem dużego irokeza na głowie. Jego oczy są czerwone i są pomalowane dookoła na fioletowo. Tumble nosi czarne, kolczaste bransolety, a także czarne buty ze złotymi klamrami.

Moce i umiejętności[]

Tumble kozłujący Spin Attackiem Sonica

Tumble jest dzikim i potężnym wojownikiem. Wraz z Roughem byli w stanie wyzwolić całe miasto spod kontroli Eggmana, a następnie przejąć je i terroryzować jego mieszkańców. Choć nie jest zbyt zwinny, nadrabia to czystą, niepowstrzymaną siłą. Jest na tyle potężny, aby zatrzymać Spin Attack Sonica gołymi rękoma, zmiażdżyć pancerz Egg Golema jednym uderzeniem, tworzyć wgniecenia w metalu i nawet skutecznie odpierać Vectora. Jest również bardzo wytrzymały, podnosząc się szybko po przyjęciu na siebie Spin Attacku. Razem z Roughem potrafi wykonać Grand Stink Bomber Slam, który pozwala im zniszczyć nawet tak potężnego robota jak Egg Rex.

Tumble wyposażony w sztuczny ogon od Eggmana

Tumble potrafi też korzystać z broni, takiej jak Wispony, uciekając się do niej tylko w sytuacjach gdy traci przewagę. W pewnym momencie Tumble otrzymał także od Eggmana sztuczny ogon, którym mógł wymachiwać z zabójczą prędkością, a także wykonywać miażdżące uderzenie wstrząsające podłożem. Ogon pozwalał mu także odbijać Spin Attack Sonica. Później korzystał także z Core Gear od Doktora Starline, które jeszcze bardziej zwiększało jego siłę, pozwalając mu wyważać ogromne, metalowe bramy. Urządzenie to posiadało jednak ograniczoną ilość użyć.

Tumble obsługiwał także artylerię czołgu z wiertłem, w który wyposażył ich Eggman.

Relacje z postaciami[]

Rough the Skunk[]

Tumble i Rough

Rough jest bratem Tumble'a i jego partnerem w zbrodni. Są ze sobą bardzo zżyci i skoordynowani, zdolni niszczyć wspólnie całe armie Badników, zajmować miasta i terroryzować jego mieszkańców. Ich wspólnym atakiem jest Grand Stink Bomber Slam, dzięki któremu są w stanie zniszczyć nawet tak potężne roboty jak Egg Rex. Lubią się wzajemnie i łatwo wybaczają sobie swoje błędy. Czasami jednak bywają dziecinni, kłócąc się o błahostki takie jak który z nich zniszczył więcej przeciwników.

Tumble i Rough mają w zwyczaju przedstawiać się swoim przeciwnikom poprzez rymowane wprowadzenia, podczas których przechwalają się swoimi umiejętnościami. Uważają także, że nie potrzebują żadnej drużyny, gdyż mają siebie na zawsze.

Doktor Starline[]

Starline uspokajający Tumble'a i Rougha podczas ich pierwszej współpracy

Tumble i Rough zostali uwolnieni przez Doktora Starline'a z więzienia, aby pomogli mu sprowadzić Eggmana. W zamian mieli otrzymać broń, która pozwoliłaby im pokonać Sonica. Rough i Tumble zaczęli się niecierpliwić, gdy metody Starline'a okazały się nieskuteczne, ponaglając go.

Tumble i Rough zgadzający się na drugą współpracę ze Starlinem

Gdy Starline zaoferował im współpracę po raz drugi, pod pretekstem wspólnej zemsty na Eggmanie, Tumble i Rough początkowo odrzucili jego propozycję, twierdząc że Starline zmienił ich w Zomboty podczas plagi Metal Virusa. Szybko jednak zgodzili się, gdy Starline zaoferował im zbudowanie nowej broni. Tumble i Rough przekonali się co do współpracy ze Starlinem i swoją nową drużyną, chcąc ją nawet w całości uwzględnić w swoim rymowanym wprowadzeniu. Później jednak przekonali się, że Starline wykorzystywał ich i chcieli się na nim zemścić. Gdy Starline ich pokonał, stwierdzili że nie potrzebują drużyny i zaczną od nowa, na zawsze sami.

Doktor Eggman[]

Tumble, Rough i Eggman

Tumble i Rough porwali Eggmana, gdy ten cierpiał na amnezję, na zlecenie Doktora Starline'a, w nadziei że otrzymają od niego nową broń. Początkowo nie byli przekonani co do Eggmana, widząc go w stanie Mr Tinkera. Później zaczęli mocno naciskać na Eggmana, aby wykonał dla nich broń, która początkowo im się nie spodobała, ale tylko dlatego że pomylili schematy które zostały im dostarczone. Gdy zawiedli Eggmana, błagali go o drugą szansę, a potem irytowali go jeszcze bardziej. Nieświadomie stali się królikami doświadczalnymi Eggmana i pierwszymi ofiarami Metal Virusa, gdy doktor wyposażył ich w plecaki z wirusem, nie zdradzając jednak ich zawartości ani działania.

Sonic the Hedgehog[]

Tumble i Rough wyśmiani przez Sonica

Tumble uważa Sonica za swojego dożywotniego wroga, po tym jak ten zakończył ich okupację Barricade Town. Od tamtego czasu Tumble i Rough starali się zemścić na jeżu, szukając dla siebie odpowiedniej broni, zawierająć sojusze z niebezpiecznymi osobami takimi jak Doktor Starline i Doktor Eggman. Za każdym jednak razem ponoszą klęskę, co jeszcze bardziej pogrąża ich w złości. Tumble czeka również na swój renważ z Knucklesem, zapowiadając że chciałby w ramach zemsty zawiązać jego kolce na supeł.

Galeria[]

Ciekawostki[]

  • Imiona Tumble'a i Rougha są nawiązaniem do angielskiego wyrazu rough-and-tumble, oznaczającego przepychankę.
Advertisement