Time Attack – tryb gry pojawiający się w wielu grach z serii Sonic the Hedgehog. Polega na ukończeniu danego poziomu lub trasy z jak najlepszym czasem i czasami posiada także inne zmiany w stosunku do zwyczajnego trybu gry.

Historia[]

Sonic the Hedgehog CD[]

Time Attack w Sonic the Hedgehog CD

Tryb Time Attack debiutuje w grze Sonic CD gdzie gracz może zagrać we wszystkie poziomy jakie udało mu się przejść w grze i przejść je ponownie w tym trybie jako wyzwanie. Czas jest zapisywany i po zakończeniu poziomu dopisywany do tablicy wyników poziomu. Sonic nie może podróżować w czasie w tym trybie. Warto zauważyć, że pierwsze dwa akty zawsze są w teraźniejszej linii czasu, a akt trzeci jest w złej przyszłości. W trybie Time Attack dostępne są również specjalne poziomy. Aby je odblokować zsumowany czas wszystkich poziomów musi wynosić mniej niż 30 minut, 21 sekund i 5 setnych. Poprzez wciśnięcie kombinacji ← ← ↑ ↑ ↓ oraz przycisku C (spacja w wersji na PC) na ekranie tytułowym można zobaczyć najlepsze czasy deweloperów gry.

Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles[]

Time Attack w Sonic the Hedgehog 3 & Knuckles

W grach Sonic the Hedgehog 3 oraz Sonic 3 & Knuckles Time Attack jest jednym z trzech trybów "Competition Mode". Gracz może sterować Sonicem, Tailsem lub Knucklesem na jednym z pięciu torów stworzonych specjalnie dla trybu wieloosobowego: Azure Lake, Balloon Park, Chrome Gadget, Desert Palace i Endless Mine.

Sonic Labyrinth[]

W grze Sonic Labyrinth Time Attack dostępny jest z poziomu menu. Gracz może tutaj ukończyć poszczególne labirynty w grze i sprawdzić jaki będzie miał najlepszy czas w każdym z nich.

Sonic R[]

W grze Sonic R tryb Time Attack polega na ukończeniu trzech okrążeń na wybranej trasie z jak najlepszym czasem. Gracz może także ścigać się ze swoimi poprzednimi najlepszymi wynikami.

Seria Sonic Advance[]

Tryb Time Attack jest dostępny w każdej odsłonie serii Sonic Advance. Gracz posiada tylko jedno podejście na dany poziom. Dodatkowo w Sonic Advance 2 i Sonic Advance 3 można spełnić różne warunki w Time Attack aby odblokować tryb walki z bossami.

Sonic Rush[]

Time Attack w Sonic Rush

W grze Sonic Rush Time Attack funkcjonuje podobnie jak w serii Sonic Advance. Gracz musi jednak najpierw odblokować ten tryb poprzez ukończenie wszystkich aktów w grze. Podczas danego poziomu lub bossa gracz posiada również tylko jedno podejście. Z tego powodu dodatkowe życia są zastępowane głównie przez Maksymalny bonus napięcia. Zapisywanych jest również tylko pięć najlepszych wyników. Dostępne są również unikatowe dla tego trybu wersje poziomów, gdzie gracz musi przebiec pięć okrążeń, podobnie jak w Competition Mode w Sonic 3 & Knuckles.

Seria Sonic Riders[]

Time Attack pojawia się we wszystkich odsłonach serii Sonic Riders. Polega na wykonaniu trzech okrążeń wokół trasy z jak najlepszym czasem. Większość Item Boxów w tym trybie jest usunięta z trasy. Gra wyświetla także duchy gracza, które reprezentują najlepsze wyniki. Możliwa jest także rywalizacja z wynikami innych graczy. W Sonic Free Riders część osiągnięć jest powiązana z trybem Time Attack.

Seria Sega Superstars[]

W grach Sonic & Sega All-Stars Racing i Sonic & All-Stars Racing Transformed tryb Time Attack polega na pokonywaniu danego okrążenia z jak najlepszym czasem. W Sonic & All-Stars Racing Transformed gracz może się zmierzyć z wynikami deweloperów na czterech poziomach trudności, wyprzedzając duchy reprezentujące ich czasy. Po pokonaniu jednego ducha można natychmiast przystąpić do wyścigu z kolejnym, bez potrzeby wracania do menu. Swój wynik gracz może potem porównać z poprzednimi, a także z czasami innych graczy. Ilość pokonanych czasów deweloperów jest również liczona w licencji gracza. Dodatkowo Time Attack nie ma ustalonej ilości okrążeń i gracz może przerwać daną sesję kiedy tylko zechce. Dodatkowo po każdym okrążeniu otrzymuje Boost.

Sonic the Hedgehog 4[]

W Sonic the Hedgehog 4: Episode I i Sonic the Hedgehog 4: Episode II tryb Time Attack dostępny jest w menu wyboru poziomu. Gracz dysponuje również jednym podejściem do danego aktu. Z tego też powodu większość dodatkowych żyć jest zastąpiona super pierścieniami. W tabelki rankingów wyświetlana jest również ikona, która przedstawia czy poziom został ukończony zwykłym Soniciem, Super Soniciem, czy jednym i drugim jednocześnie.

Sonic Colors[]

Time Attack pojawia się w obu wersjach gry Sonic Colors. W wersji na Nintendo DS jest również bardziej zbliżony do tego z Sonic Rush.

Sonic Generations[]

Time Attack w Sonic Generations

Time Attack pojawia się w obu wersjach gry Sonic Generations, przy czym na konsole/PC posiada dodatkowo tabelę rankingową, gdzie gracze mogą publikować swoje najlepsze wyniki i porównywać je z innymi graczami. W tabelki rankingowej wykorzystywana jest muzyka z ekranu tytułowego Sonic Mega Collection Plus.

Sonic the Hedgehog (2013)[]

W Reedycji Sonic the Hedgehog z 2013 roku został dodany tryb Time Attack. Gracz musi wcześniej ukończyć day poziom w normalnej rozgrywce, aby stał się dostępny w Time Attacku. Podczas podejścia posiada tylko jedno życie. Z tego też powodu wszystkie monitory z dodatkowymi życiami zostały usunięte. Dostępne są wszystkie poziomy w grze, w tym także specjalne poziomy. Dodatkowo licznik czasu jest dokładniejszy i pokazuje też centysekundy.

Sonic Lost World[]

W grze Sonic Lost World Time Attack dostępny jest w obu wersjach. Pozwala ścigać się z innymi graczami o najlepszy czas na wybranym poziomie. W wersji na Wii U i PC każda zona musi być jednak wcześniej odblokowana w normalnej rozgrywce. e.

Sonic the Hedgehog 2 (2013)[]

W Reedycji Sonic the Hedgehog 2 z 2013 roku tryb Time Attack dodano na podobnych zasadach co w Reedycji oryginalnego Sonic the Hedgehog. Jest jednak kilka wyjątków: Sky Chase Zone i Death Egg Zone nie pojawiają się w tym trybie, a zamiast nich dostępny jest Boss Attack Zone i Hidden Palace Zone, jeśli gracz znajdzie i ukończy poziom w normalnej rozgrywce.

Sonic Mania[]

Time Attack w nowym menu

Time Attack pojawia się grze Sonic Mania, ale gracz musi najpierw ukończyć poziomy w Mania Mode, aby stały się dostępne w Time Attacku. Dostępne są prawie wszystkie poziomy, z wyjątkiem pierwszego aktu Mirage Saloon Zone (nie dotyczy wersji Knucklesa), Egg Reverie Zone i Angel Island Zone. Na poziomach w wersji z Time Attack pominięte są walki z bossami, a zamiast tego należy dobiec do mety. Czas zaczyna się również odliczać po przekroczeniu tabliczki startowej. Wszystkie monitory z dodatkowymi życiami zastępują super pierścienie. Gracz posiada także opcję szybkiego restartu, która pozwala rozpocząć cały akt od nowa, poprzez wciśnięcie trójkąta (PS)/Y (Xbox One)/X (Switch). Muzyka nie jest jednak odgrywana od nowa. Wyniki są również zapisywane osobno dla każdej postaci. W Sonic Mania Plus za pomocą wspomnianych przycisków można się również przełączać między wersjami poziomów z Mania Mode i Encore Mode, na ekranie wyboru poziomu.

Team Sonic Racing[]

Jazda na czas w Team Sonic Racing

W grze Team Sonic Racing tryb Time Attack pojawia się pod nazwą Jazda na czas. Funkcjonuje podobnie jak w Sonic & All-Stars Racing Transformed, gdzie gracz może się ścigać z duchami reprezentującymi najlepsze czasy deweloperów przez nieokreśloną ilość okrążeń. Dodatkowo można porównywać swoje wyniki z poprzednimi, a także z czasami innych graczy. Dodatkowo duchy deweloperów zmieniają się na bieżąco podczas wyścigu, pod warunkiem że gracz pokona poprzedniego. Co każde okrążenie gracz otrzymuje także Biały Pęd.