FANDOM

The Doomsday Project – dwudziesty-szósty i finałowy odcinek drugiego sezonu, oraz całego serialu Sonic the Hedgehog.

Fabuła Edytuj

Doktor Robotnik i Snively ukończyli Doomsday Machine, które miało zapewnić im kontrolę nad całym Mobiusem w ciągu 24 godzin. Robotnik wcisnął następnie przycisk na pilocie, co spowodowało uruchomienie maszyny i zagłębienie się w ziemi metalowych rur. Doomsday Project rozpoczął się. Tymczasem w Knothole, Rotor przygotował dla Sonica zielony balon gazowy. Gdy jeż rzucił nim w stertę złomu, ta całkowicie się rozpłynęła. Sonic i Rotor byli pod wrażeniem. Mors odpowiedział następnie, że będzie w stanie wykonać 25 takich bomb. Sonic obiecał wykorzystać je przeciwko Doomsday Machine, po czym pobiegł sprawdzić wieżę strażniczą. Gdy jeż wbiegł po pniu drzewa, zastał drzemiącego Antoine na stanowisku. Sonic zbudził go, ale Antoine wystraszył się i spadł z drzewa. Sonic uratował go przed upadkiem. Mimo tego Antoine pomyślał, że jeż jest aniołem. Sonic odłożył go na ziemię, po czym Antoine zdał sobie sprawę z tego, że żyje. Niespodziewanie ziemia rozwarła się i Sonic zabrał Antoine, ukrywając się z nim w krzakach. Ze szczeliny wyłoniła się rura, z której wyleciał Doomsday Pod. Maszyna zaczęła niszczyć wszystko co żywe na swojej drodze. Sonic zabrał Antoine i pobiegł z nim do Knothole, gdzie kazał przyjacielowi bić na alarm. Sonic pobiegł następnie do Rotora i ostrzegł go przed Doomsday Podem. Rotor był zaskoczony, ponieważ według raportów Doomsday Project był zaplanowany na przyszły tydzień. Sonic i Rotor wbiegli do warsztatu, aby pozbierać tam balony. Sonic zauważył, że Doomsday Pod zaczął się zbliżać i zabrał Rotora, uciekając z nim z warsztatu. Po chwili na budynek zawalił się pień drzewa. Sonic wziął od Rotora jeden z ocalonych balonów i rzucił nim w Doomsday Pod, co zniszczyło maszynę. Sonic udał się następnie do Sally, która zaczęła rozsyłać mechaniczne gołębie pocztowe do pozostałych Freedom Fighters. Sally przypuszczała, że wiadomość szybko do nich dotrze, ponieważ od wielu tygodni byli w stanie gotowości. Sonic jednak obawiał się, że Doomsday Pody mogą być równie szybkie. Sally posłużyła się następnie Nicole, która wyświetliła Doomsday Machine oraz proces tworzenia Doomsday Podów. Według danych, które wcześniej pobrała, obliczyła że Doomsday Machine jest w stanie co godzinę wysyłać setki Doomsday Podów, przez tunele docierające w każde miejsce na planecie. Sonic postanowił działać szybko. Niedługo w Knothole zjawili się Ari, Lupe, oraz Polo i Dirk których Sally przedstawiła jako przywódców południowych i wschodnich Freedom Fighters. Dulcy przekazała następnie Sally zdjęcia Doomsday Machine. Ari doszedł do wniosku, że ze względu na ochronę nie będą w stanie przeprowadzić bezpośredniego natarcia. Sally postanowiła wykorzystać plan B. Wkrótce Ari i Lupe lecieli na grzbiecie Dulcy do Doomsday Machine. Tuż za nimi Polo i Dirk pilotowali Hover Unit. Sonic, Sally, Antoine i Bunnie wyszli z kolei z jednego z transporterów w środku bazy. Sally i Lupe zaczęli odliczać czas do rozpoczęcia akcji. Po chwili Lupe, Ari, Polo i Dirk zaczęli zrzucać manekiny na spadochronach, które miały odwrócić uwagę patrolu. Doktor Robotnik od razu zrozumiał, że to dywersja. Chciał jednak, aby bohaterowie weszli do środka. Aby nie wyglądało to zbyt łatwo, kazał Snively'emu zaalarmować siły naziemne. Tymczasem Sally wyznaczyła Sonicowi miejsce, w które jeż rzucił wybuchowym balonem. Ten wypalił dziurę w ścianie, przez którą wbiegli bohaterowie. Monitorując ich, Snively pytał Robotnika czy powinien zaalarmować ochronę. Robotnik jednak chciał, aby zbadali jego bazę i odkryli jego niespodziankę. Snively skomentował to negatywnie, ale poprawił się, gdy Robotnik zapytał go o czym mówił. Ari i Lupe wylądowali na Doomsday Machine, ale zostali wykryci przez Swat-boty i aresztowani. Tymczasem Sonic przebiegł obok dwóch pracujących Tech-Botów, które go nie zauważyły. Sonic poinformował bohaterów, że nie będą dla nich problemem, chyba że Antoine się potknie. Antoine chciał się do tego odnieść, ale Bunnie uciszyła go. Bohaterowie skierowali się do tunelu. Sonic kazał przyjaciołom zaczekać. Sam udał się do środka. Gdy nie zauważył niczego, chciał zawołać przyjaciół, ale wtedy pojawiły się przed nim dwie mechaniczne głowy z zębami, które generowały wokół siebie pole elektryczności. Sonic przeskoczył między nimi, ale został poparzony w ogon. Zaczął następnie uciekać przed robotami, kiedy Sally ostrzegła go że wykrywają one jego ruch. Sonic postanowił biec dalej. Po tym jak robot oparzył go drugi raz w to samo miejsce, Sonic pobiegł do drzwi i przeskoczył w tył, podczas gdy roboty rozbiły się o wylot tunelu. Sally podbiegła do jeża, aby sprawdzić czy wszystko z nim w porządku. Sonic był cały pokryty elektrycznością i czuł się zmęczony. Tymczasem Polo i Dirk wylądowali na dachu wieży, ale zostali wykryci przez Hover Unit i Swat-boty. Sonic i jego przyjaciele dotarli do wytwórni Doomsday Podów, w której mechaniczna dłoń zanurzała szkielety maszyn w żółtawej cieczy, wyciągając po chwili gotowy Doomsday Pod. Sonic zdecydował, że należy to zatrzymać. Sally przełączyła Nicole na cichy tryb i chciała skontaktować się z Polo i Dirkiem, ale nie otrzymała od nich odpowiedzi, ponieważ zostali aresztowani. Antoine przypuszczał, że zostali pojmani. Sally podzielała jego zdanie i stwierdziła, że są sami. Sonic jednak uważał, że tylko on powinien zostać w Doomsday Machine, podczas gdy jego przyjaciele uciekną na jednym z Doomsday Podów. Sally zaczęła się z nim kłócić, ale jeż podtrzymywał swoje zdanie. Słysząc to, Snively zapytał Robotnika czy powinien zamknąć tunel wylotu. Robotnik jednak chciał, aby przyjaciele Sonica odlecieli, zostawiając jeża samego. Snively nie rozumiał tego, lecz Robotnik chwycił go i zaczął mu wyjaśniać jak bardzo zależy mu na schwytaniu Sonica. Następnie doktor uruchomił swoje odrzutowe buty i kazał Snively'emu otworzyć właz, przez który wyleciał. Snively miał jednak złe przeczucia.

Sally, Antoine i Bunnie wskoczyli na najnowszy Doomsday Pod, aby za jego pomocą opuścić Doomsday Machine. Sally chciałą pomóc Sonicowi, ale ten twierdził że to go spowolni. Bunnie przyznała mu rację, a Sally przekazała Sonicowi Nicole. Następnie bohaterowie odlecieli na Doomsday Podzie. Nicole wyświetliła dla Sonica plan Doomsday Machine i pokazała gdzie się znajduje. Następnie zaprowadziła jeża do pokoju kontrolnego. Znajdował się tam generator. Sonic rozmieścił wokół szklanej kopuły ładunki wybuchowe, po czym wbiegł do bocznego korytarza. Założył tam gogle i kazał Nicole zdetonować bomby. Po ich eksplozji Sonic myślał, że Doomsday Machine została zniszczona. Generator był jednak nietknięty. Wówczas z włazu w podłodze wyleciał Doktor Robotnik, który zaprezentował Sonicowi swoją kopułę z diamentowego szkła. Następnie wysunął wentylator, który zassał jeża do kapsuły na dolnym piętrze. Sonic został uwięziony w Robotyzerze. Doktor Robotnik przyleciał następnie do niego i wyraził swoje rozczarowanie tym, że to już koniec ich odwiecznej walki, w której jeż był dla niego godnym przeciwnikiem. Robotnik przystąpił następnie do robotyzacji, ale Sonic wyciągnął pierścień, zatrzymując energię robotyzera. Robotnik jednak roześmiał się, ponieważ zaprojektował ten robotyzer specjalnie dla jeża. Robotyzer uderzył ze zwiększoną siłą i zaczął zyskiwać przewagę, dopóki Sonic nie wyciągnął dwóch dodatkowych pierścieni. Zaskoczyło to Robotnika, który nie przygotował się na taką sytuację. Kapsuła zaczęła szaleć i wystrzeliła z robotyzera, pozwalając Sonicowi uciec na zewnątrz. Wściekły Robotnik zleciał z powrotem na dół, a widząc to Snively zaczął szydzić ze swojego szefa. W Great Unknown, Sally, Dulcy, Antoine, wujek Chuck i Tails wyczekiwali powrotu Sonica, obserwując okolicę przez lornetki. Kiedy Sonic przybiegł, Tails i Antoine zaczęli go pytać, czy mu się udało. Sonic jednak powiedział, że nie mógł zniszczyć Doomsday Machine z powodu diamentowego szkła. Antoine zemdlał na tę informację, ale Sally pochwaliła Sonica za to, że zrobił co mógł. Wujek Chuck zaczął snuć plany i wpadł na pomysł, aby wykorzystać Deep Power Stones. Sonic jednak poddał to w wątpliwość, ponieważ posiadali tylko jeden, podczas gdy drugi dostał się w ręce Robotnika. Dlatego Chuck zasugerował, aby Sonic zabrał mu kamień. Jeż zakradł się do Robotropolis, które zastał puste z powodu Doomsday Project. Sonic użył Nicole aby złamać szyfr do sejfu Robotnika. Nie znalazł jednak niczego w środku i zamierzał wybiec z bazy, ale Nicole kazała mu się cofnąć. Sonic dostrzegł wtedy Deep Power Stone i zabrał go ze sobą. Chuck i Sally próbowali namierzyć w tym czasie tunel, przez który wylatywały Doomsday Pody. Sonic przybiegł do nich i pokazał Deep Power Stone, który przekazał następnie Sally. Razem z nią pobiegł pod Doomsday Machine i Nicole kazała im się zatrzymać tuż nad tunelem. Sonic i Sally dokonali przeglądu wyposażenia, na które składał się ostatni wybuchowy balon i dwa Deep Power Stones. Sally zaczęła tłumaczyć, że powinni je połączyć gdy będą w środku. Sonic jednak chciał iść sam. Sally zatkała mu usta i odparła, że będzie razem z nim do końca, niezależnie od tego co się stanie. Sonic zgodził się więc i ucałował jej dłoń. Sally wskoczyła następnie w ramiona jeża, który zaczął obracać się jak wiertło. Sonic i Sally przewiercili się pod ziemię i trafili do tunelu. Sally wyciągnęła latarkę i zauważyła nadlatujący Doomsday Pod. Sonic cisnął balonem, który wybuchł i zniszczył Pod. Gdy dym opadł, Sally poinformowała go że została im jedna minuta przed wysłaniem kolejnego Doomsday Poda. Sonic pobiegł razem z nią do pokoju kontrolnego. Sally miała jednak wątpliwości, czy Deep Power Stones zniszczą nie tylko Doomsday Machine, ale i całą planetę. Sonic zasugerował, aby połączyć je na odwrót, aby zamiast niesamowitej destrukcji powstała niesamowita moc. Nie wiedzieli, że obserwował Surveillance Orb. Snively poinformował Robotnika o powrocie Sonica. Doktor był tym zaskoczony, a kiedy zobaczył że bohaterowie są w posiadaniu Deep Power Stones, kazał wysłać Swat-boty aby odzyskały kamienie. Sally poprosiła Nicole o analizę, z której wynikało że moc Deep Power Stones jest podobna do mocy pierścieni, ale wielokrotnie zwiększona - ponad dziesięć tysięcy razy. Przy tym istniała możliwość zagrożenia, ale Sonic uznał że i tak całe to miejsce jest niebezpieczne. Sally postanowiła zaufać jeżowi i przytuliła się z nim. Przerwały im jednak Swat-boty, które nadleciały. Sonic i Sally połączyli wtedy dwa Deep Power Stones i wytworzyli wokół siebie magiczną barierę. Następnie zaczęli biec razem po całej bazie, niszcząc ją w różnych zakątkach. Roboty i zrobotyzowany personel zaczęli uciekać. Robotnik kręcił się od tego na swoim krześle, aż w końcu udało mu się uwolnić. Doktor wyciągnął swój Hovercraft. Kiedy Snively chciał pójść za nim, Robotnik powiedział że przewidział miejsce tylko dla jednego z nich, po czym odleciał. Snively natomiast ewakuował się do windy, która zjechała do podziemi. Ari, Lupe, Polo i Dirk zdołali uciec na Hover Unit i w porę się ewakuować, gdy baza zaczęła być pochłaniana przez niesamowite światło. Robotnik zaczął krzyczeć jak bardzo nienawidzi Sonica, po czym przepadł w rozbłysku energii. Sonic i Sally oczyścili Doomsday Machine, która zniknęła całkowicie ze swojego dotychczasowego miejsca. Wylądowali następnie na pobliskim klifie i cieszyli się, że Robotnik zniknął. Przybili następnie piątkę, która wyzwoliła silną energię. Sally zastanawiała się, co się stanie gdy pocałuje Sonica będąc pod wpływem energii Deep Power Stones. Sonic jednak uciekł od niej, a Sally poleciała za nim. Bohaterowie wrócili do Knothole, gdzie czekali na nich Tails, Bunnie, Antoine, Chuck, oraz wielu innych Freedom Fighters, którzy wiwatowali na ich cześć. Sonic żałował przez chwilę, że Robotnik zniknął, ponieważ co bohater miałby robić bez złoczyńcy. Sally jednak odpowiedziała Sonicowi, że dla niej zawsze będzie bohaterem, po czym pocałowała go. Ich pocałunek wytworzył fale pulsującej energii, oraz fajerwerki. Tymczasem spod ruin Doomsday Machine wyłoniła się winda, z której wyszedł Snively w pelerynie i rękawiczkach. Zapowiedział, aby Freedom Fighters nie świętowali jeszcze. Snively postanowił przejąć kontrolę nad królestwem Robotnika, ale nie był przy tym sam.

Postacie Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Pod koniec tego odcinka pojawia się para czerwonych oczu. Wyglądały podobnie jak oczy Sonica i wielu fanów przypuszczało, że należały do Metal Sonica lub Knucklesa, którzy mogli pojawić się w serialu. Jednakże Ben Hurst potwierdził, że były to oczy Naugusa, który miał być głównym antagonistą planowanego trzeciego sezonu. Trzeci sezon został jednak anulowany z powodu niskich ocen serialu.
  • Pełny storyboard i kilka usuniętych scen zostało dołączonych jako bonus do zestawu DVD Shout! Factory's Sonic the Hedgehog: The Complete Series.
  • Jest to jedyny odcinek drugiego sezonu, w którym na napisach końcowych nie pojawia się mrugający okiem Sonic z odcinka Sonic Conversion. Zamiast tego wykorzystano ujęcie w którym Sally całuje Sonica.