FANDOM

Cudzy1 Speed up. Gear Up. Team Racing at Sonic Speed! Cudzy2
Slogan

Team Sonic Racing (チームソニックレーシング Chīmu Sonikku Rēshingu?) – gra wyścigowa z serii Sonic the Hedgehog stworzona przez Sumo Digital, a wydana przez Segę. Początkowo premiera planowana była na grudzień 2018, lecz została przesunięta na maj 2019. Została wydana na PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, oraz na PC za pośrednictwem Steam. W przeciwieństwie do poprzednich wyścigowych gier wyprodukowanych przez Sumo Digital, w Team Sonic Racing pojawiają się jedynie postaci i trasy z uniwersum Sonica.

Team Sonic Racing oferuje rozgrywkę z przyjaciółmi w intensywnych wieloosobowych wyścigach. W grze pojawia się piętnaście grywalnych postaci z serii Sonic the Hedgehog, które ścigają się ze sobą w specjalnych samochodach sportowych. Rozgrywka prowadzona jest z perespektywy trzeciej osoby. W trakcie wyścigów gracze mogą wykonywać triki, driftować, oraz zbierać power-upy. Team Sonic Racing różni się także od innych gier wyścigowych, ponieważ gracz może stać się częścią trzyosobowej drużyny i wygrywać wyścigi dzięki współpracy zespołowej. Puntktem odniesienia dla twórców była w tym przypadku gra Sonic Heroes. W grze pojawiają się różne tryby wyścigów, a także kampania fabularna służąca jako samouczek. Jun Senoue skomponował ścieżkę dźwiękową do gry.

Produkcja Edytuj

Team Sonic Racing teaser

Pierwsza zapowiedź Team Sonic Racing

Team Sonic Racing jest tworzone przez Sumo Digital, a publikowane przez Segę. Jest to trzecia gra wyścigowa tego studia z serii Sonic the Hedgehog. Wcześniej odpowiadali za gry Sonic & Sega All-Stars Racing i Sonic & All-Stars Racing Transformed. Większość zespołu pracującego nad grą jest nowa, ale skontaktowała się z zespołami odpowiedzialnymi za produkcję poprzednich części dla odniesienia. Głównym projektantem gry jest Richard Acherki, podczas gdy Sonic Team i Takashi Iizuka pełnią funkcję producentów. Team Sonic Racing jest pierwszą grą Acherkiego w Sumo Digital. Według projektanta, prawnie zastrzeżony silnik gry jest zmodyfikowaną wersją silnika, który wykorzystywany w produkcji gier z serii All-Star, co pozwoliło na łatwe portowanie gier na inne platformy. Sumo Digital chcieli, aby gra wyróżniała się w porównaniu do innych gier wyścigowych i postanowili wykorzystać silnik poprzednich gier jako podstawę dla nowego doświadczenia. Iizuka zasugerował aby zaprojektowali grę w taki sposób, aby była łatwa dla początkujących, ponieważ chciał aby podobała się jego dzieciom. Sumo Digital chciało także zbudować grę na zasadach Sonic & Sega All-Stars Racing Transformed, które zdobyło przychylność wielu graczy. Iizuka wpadł na pomysł zaimplementowania trybu drużynowego, po tym jak zobaczył swojego syna grającego w wyścigi gokartów z przyjaciółmi. Zauważył że nie wszyscy byli zadowoleni i zaczął się zastanawiać co zrobić, aby wszystkim podobała się gra. Obserwując inne gry, Sumo Digital dostrzegło że drużynowa rozgrywka była bardzo popularna, choć większość gier wyścigowych była w dużym stopniu jednoosobowa. Postanowili połączyć oba koncepty, aby stworzyć nowe i ekscytujące doświadczenie. Iizuka wspomniał o tych aspektach, mówiąc że zespół pracujący nad grą nie inspirował się innymi grami wyścigowymi jak Mario Kart 8, ponieważ chcieli położyć nacisk na współpracę drużynową. Wspomniał, że Team Sonic Racing miało bardziej przypominać Splatoon i Overwatch. Sumo Digital wyjawiło później, że gra Sonic Heroes była punktem odniesienia dla rozgrywki drużynowej. W odróżnieniu od poprzednich gier z serii Sega All-Stars, w grze tej pojawiają się jedynie postacie z serii Sonic the Hedgehog. Aaron Webber poświadczył, że Team Sonic Racing nie jest sequelem do Sonic & All-Stars Racing Transformed, ale zupełnie inną grą. Jedną z intencji Sonic Teamu było to, aby tytuł nie był kolejną odsłoną owego cyklu. Zamiast tego chciano dać fanom grę wyścigową umiejscowioną wyłącznie w uniwersum Sonica. Aaron Webber dodał także, że zespół chciał poszerzyć świat i listę postaci w Sonicu. Gra nie wspiera rozgrywki między platformami z powodu ograniczeń technicznych.

Team Sonic Racing zapowiedziano po raz pierwszy 16 marca 2018 roku, na panelu w trakcie SXSW. Wówczas ukazano jedynie krótki film z przyciemnionym logo gry, któremu towarzyszyły ujęcia samochodu i odgłosy motocykla. Potwierdzono również, że gra nie będzie sequelem żadnej z poprzednich. Między 29, a 30 maja pierwsze szczegółowe informacje o grze zostały ujawnione. 25 października 2018 roku ogłoszono, że premiera gry została przesunięta na 21 maja 2019 roku.

Fabuła Edytuj

W trybie Team Adventure Sonic i jego przyjaciele otrzymali listy z zaproszeniem na wyścigi Grand Prix jakich nie doświadczyliby nigdzie indziej. Zaproszenia rozesłał tajemniczy sponsor wyścigów: Dodon Pa, tanuki poruszający się w pojeździe przypominającym Egg Mobile. Mimo że uprzejmy i gadatliwy Dodon Pa wydaje się być zainteresowany jedynie w wyścigach Sonica i jego przyjaciół, jego intencje są owiane tajemnicą i mogą być bardzo złowieszcze.

Rozgrywka Edytuj

Team Sonic Racing jest grą wyścigową, która oferuje jednoosobowe i wieloosobowe tryby rozgrywki. Gracze wybierają swoją postać z serii Sonic the Hedgehog i biorą udział w wyścigach samochodowych na trasach inspirowanych lokacjami z poprzednich gier w uniwersum. Postacie są podzielone na trzy klasy: Szybki, Usprawniony i Potężny. Każdy typ posiada swoje unikatowe zdolności, mocne i słabe strony:

Szybki:

  • Dobrze zbalansowana sterowność
  • Największa maksymalna prędkość
  • Defensywna umiejętność "Radial Burst"
  • Słabe przyspieszenie i obrona

Usprawniony:

  • Zwinna sterowność
  • Wysokie przyspieszenie i sterowanie
  • Może skracać sobie trasę przez trudny teren bez tracenia prędkości
  • Może przyciagać pobliskie pierścienie

Potężny:

  • Dobre przyspieszenie i obrona
  • Może niszczyć przeszkody i bariery bez bycia spowolnionym
  • Nie obraca się po otrzymaniu obrażeń
  • Najniższa maksymalna szybkość i sterowność
  • Może otrzymywać bardziej agresywne Wispy
TSRIceMountainPromo21

Przykładowy wyścig w Team Sonic Racing

Rozgrywka toczona jest z perspektywy trzeciej osoby. Gracz zasiada za sterami swojego samochodu wyścigowego. Na trasach pojawiają się różowe panele przyspieszające, które zapewniają dodatkowy bonus do prędkości. W powietrzu można wykonywać wyczyny, w postaci przewrotów w przód, w tył, w lewo, oraz w prawo. Na zakrętach gracz może również driftować. Zbieranie rozstawionych na trasie Item Boxów pozwala uzyskiwac różne power-upy, które mają funkcje ofensywne i defensywne. W grze pojawia się 14 power-upów, którymi są różne gatunki Wispów. Po wykorzystaniu Wispy przekształcają się w Moc Koloru i zwykle funkcjonują jako pociski lub przeszkody. Niektóre Wispy są zarezerwowane tylko dla poszczególnych typów postaci. Na trasie można także zbierać pierścienie. Im więcej gracz ich zbierze, tym większy bonus otrzyma do swojego finalnego wyniku, a także zwiększy własną maksymalną szybkość. Otrzymywanie obrażeń sprawia, że gracz upuszcza wszystkie swoje pierścienie, choć część z nich może być zebrana zanim znikną całkowicie. Jeśli postać zostanie trafiona przez sprzymierzeńca, nie otrzyma obrażeń i nie wpłyną na nią negatywne efekty.

Gra oferuje klasyczne wyścigi w których gracze indywidualnie rywalizują ze sobą o pierwsze miejsce. Jednakże większy nacisk jest położony na kooperację. W wyścigach drużynowych biorą udział trzyosobowe zespoły, których członkowie mogą być dowolnie wybierani. Wyjątek stanowi Team Adventure Mode, w którym drużyny są wcześniej przygotowywane. Gracze mogą łączyć dowolne typy umiejętności, a nawet grać tymi samymi postaciami. W trakcie gry drużynowej należy zwracać uwagę na to jak radzą sobie pozostali członkowie drużyny. Można im pomagać na różne sposoby, na przykład oferując swoje zebrane Item Boxy. Zawodnicy z drużyny mogą ję przyjąć, a dla niektórych jest to jedyne źródło pozyskiwania Wispów, których normalnie nie mogliby zebrać. Dzielenie się Wispami może także zwiększyć ich ilość. Dla przykładu gracz może zaoferować jednego Wispa, ale współzawodnik który go przyjmie może otrzymać tego Wispa w ilości dwóch lub trzech. Drużyny otrzymują punkty za to jak wyglądała ich współpraca drużynowa, na podstawie końcowych pozycji poszczególnych członków. Im wyższa pozycja członka drużyny, tym więcej punktów zdobędzie drużyna. Wygrywa ta drużyna, która uzyska najwięcej punktów. W trybie tym nie zawsze chodzi więc o to, aby zająć pierwsze miejsce. W wyścigach może brać udział maksymalnie dwunastu graczy, czyli cztery drużyny. Gra wspiera rozgrywkę lokalną na czterech graczy, Adventure Mode na trzech, a rozgrywkę sieciową na dwunastu. Jeśli gracz ściga się sam w trybie drużynowym, pozostałych członków jego drużyny będzie kontrolowała sztuczna inteligencja.

Poza dzieleniem się power-upami, drużyny mogą także wykonywać różne wspólne manewry, aby zwiększać prędkość swoich towarzyszy. Należą do nich wspomniany Item Box Transfer, oraz manewry: Skim Boost, Slingshot i Rival Takedown. Drużyny posiadają także specjalny ruch, znany jako Team Ultimate, który może być użyty po tym jak pasek Ultimate Meter zostanie zapełniony. Pasek ten zapełnia się przez wykonywanie różnych czynności na trasie. Ruch ten może być wykorzystany indywidualnie przez każdego członka drużyny, ale trwa dłużej jeśli cała drużyna aktywuje go jednocześnie. Team Ultimate zapewnia drużynom trwające jakieś czas przyspieszenie, które pozwala taranować rywali na drodze, sprawiając że tracą panowanie nad autami. Uderzanie w innych zawodników podczas trwania Team Ultimate przedłuża jego trwanie.

TSR Customization Promo 01

Personalizacja samochodów

Pojazdy mogą być personalizowane, aby zmieniać ich wygląd i statystyki. Gracz może odblokowywać nowe części do swojego samochodu wraz z postępem gry. Każda postać może wybierać spośród 9 części przypadających na przód, tył, oraz koła pojazdu, co daje łącznie 135 części. Części modyfikują sterowność, przyspieszenie, przyspieszenie od paneli, obronę, oraz maksymalną prędkość. Gracze mogą także zmieniać kolory lakieru auta, oraz dźwięki klaksonu.

Team Sonic Racing oferuje szeroką gamę trybów offline i online, wśród nich Grand Prix, w których gracze biorą udział w czterech wyścigach, za które otrzymują punkty. Wygrywa drużyna która ze wszystkich czterech wyścigów uzyska najwięcej punktów. Tryb Time-Trial polega na tym aby jak najszybciej ukończyć dane okrążenie. Exhibition Mode to tryb w którym gracze mogą zmieniać zasady wyścigów. Gra posiada także tryb fabularny Drużynowa Przygoda, który pełni również funkcję samouczka. Tryb ten wyjaśnia z jakiego powodu postacie się ze sobą ścigają i pozwala zaznajomić graczy z rozgrywką i poszczególnymi postaciami. W przeciwieństwie do reszty gry, drużyny są ustalone na samym początku i nie można wybierać jej członków samodzielnie. Drużynowa Przygoda dzieli się na rozdziały, przez które gracz może przechodzić dalej kończąc Challenge Missions, takie jak "Survival Race" (wyścig w którym wygrywa ostatni żywy zawodnik), "Ring Challenge" (wyścig który polega na tym aby zebrać jak najwięcej pierścieni, Grand Prix, oraz regularne wyścigi drużynowe. Przechodzenie trybu Drużynowa Przygoda stopniowo będzie odblokowywało dodatki do innych trybów. Każda Challenge Mission posiada także własne warunki wymagane do jej ukończenia. Każda kraina w grze posiada ustaloną ilość gwiazdek, którą gracz musi zgromadzić przez spełnianie kryteriów misji, aby przejść do kolejnej strefy. Tryb ten odblokowuje także nowe grywalne postacie i części do samochodów. W Drużynowej Przygodzie można także zmieniać poziom trudności.

Postacie Edytuj

Grywalne postacie Edytuj

Postać Drużyna Pojazd Typ Bazowe statystyki
TSR Sonic
Sonic the Hedgehog
Team Sonic TSR Speed Star
Speed Star
Szybki TSR Sonic Stats
TSR Tails
Miles "Tails" Prower
Team Sonic TSR Whirlwind Sport
Whirlwind Sport
Usprawniony TSR Tails Stats
TSR Knuckles
Knuckles the Echidna
Team Sonic TSR Land Breaker
Land Breaker
Potężny TSR Knuckles Stats
TSR Amy
Amy Rose
Team Rose TSR Pink Cabriolet
Pink Cabriolet
Szybki TSR Amy Stats
TSR Chao
Chao (Neutral Chao, Dark Chao, Hero Chao i Omochao)
Team Rose TSR Chao Pod
Chao Pod
Usprawniony TSR Chao Stats
TSR Big
Big the Cat
Team Rose TSR Frog E
Frog Cruiser
Potężny TSR Big Stats
TSRBlaze
Blaze the Cat
Team Vector TSR Royal Chariot
Royal Chariot
Szybki TSR Blaze Stats
TSRSilver
Silver the Hedgehog
Team Vector TSR Lightron
Lightron
Usprawniony TSR Silver Stats
TSR Vector
Vector the Crocodile
Team Vector TSR Tailgator
Beat Monster
Potężny TSR Vector Stats
TSR Shadow
Shadow the Hedgehog
Team Dark TSR Dark Reaper
Dark Reaper
Szybki TSR Shadow Stats
TSR Rouge
Rouge the Bat
Team Dark TSR Lip Spyder
Lip Spyder
Usprawniony TSR Rouge Stats
TSR Omega
E-123 Omega
Team Dark TSR Cross Dozer
Cross Dozer
Potężny TSR Omega Stats
TSR Metal
Metal Sonic
Team Eggman TSR Formula M
Formula M
Szybki TSR Metal Stats
TSR Eggman
Doktor Eggman
Team Eggman TSR Egg Booster
Egg Booster
Usprawniony TSR Eggman Stats
TSR Zavok
Zavok
Team Eggman TSR Road Dragon
Road Dragon
Potężny TSR Zavok Stats

Inne postacie Edytuj

Trasy Edytuj

W Team Sonic Racing pojawia się łącznie dwadzieścia jeden tras, na które składają się także trasy z gier Sonic & Sega All-Stars Racing i Sonic & All-Stars Racing Transformed. Trasy są podzielone na siedem zon, wzorowanych na lokacjach z poprzednich gier z serii.

Ścieżka dźwiękowa Edytuj

Kompozytorem muzyki do gry Team Sonic Racing jest Jun Senoue, który napisał wiele piosenek i jest czołowym gitarzystą zespołu Crush 40, mającym swój udział w wielu grach z serii. Swój udział w tworzeniu ścieżki dźwiękowej mieli także Tee Lopes, zespół Hyper Potions, Richard Jacques, Tyler Smyth of DangerKids, oraz TORIENA. Tematem przewodnim gry jest utwór Green Light Ride, w wykonaniu zespołu Crush 40 i wokalisty Johnny'ego Gioeliego. Album zawierający muzykę, Team Sonic Racing Original Soundtrack - Maximum Overdrive, zostanie opublikowany przez Wave Master 21 maja 2019 roku.

Aktorzy głosowi Edytuj

Rola Angielski aktor Japoński aktor
Sonic the Hedgehog Roger Craig Smith Jun'ichi Kanemaru
Miles "Tails" Prower Colleen Villard Ryō Hirohashi
Knuckles the Echidna Dave Mitchell Nobutoshi Canna
Amy Rose Cindy Robinson Taeko Kawata
Chao Tomoko Sasaki Tomoko Sasaki
Omochao Erica Lindbeck Etsuko Kozakura
Big the Cat Kyle Hebert Takashi Nagasako
Blaze the Cat Erica Lindbeck Nao Takamori
Silver the Hedgehog Bryce Papenbrook Daisuke Ono
Vector the Crocodile Keith Silverstein Kenta Miyake
Shadow the Hedgehog Kirk Thornton Kōji Yusa
Rouge the Bat Karen Strassman Rumi Ochiai
E-123 Omega Aaron LaPlante Taiten Kusunoki
Dr Eggman Mike Pollock Kotaro Nakamura
Zavok Patrick Seitz Jōji Nakata
Orbot Kirk Thornton Mitsuo Iwata
Cubot Wally Wingert Wataru Takagi
Dodon Pa Kyle Hebert Katsuhisa Hōki
Komentator Wispów Roger Craig Smith Fumihiko Tachiki

Krytyka Edytuj

Przedpremierowy odbiór Team Sonic Racing był w większości pozytywny, a krytycy uznali nową mechanikę kooperacji za dobre zastąpienie transformacji aut z poprzedniej gry, Sonic & All-Stars Racing Transformed. Jednakże niektórzy czuli się rozczarowani skupieniem wyłącznie na uniwersum Sonica, ponieważ w poprzednich grach wyścigowych Sumo Digital pojawiały się także inne postacie z Segi. Martin Robinson z Eurogamer wyraził swoje rozczarowanie tym, że w grze nie pojawiały się żadne grywalne postacie z innych uniwersów Segi, ponieważ uważał że to właśnie one były najlepszą częścią serii All-Star. Jednakże optymistycznie wyraził się na temat doświadczenia Sumo Digital z Soniciem, będąc pewnym że gra będzie fundamentalnie dobrą grą wyścigową. Kevin Knezevic z Gamespot powiedział, że pomimo zrezygnowania z wielu elementów Sonic & All-Stars Racing Transformed, Team Sonic Racing zachowało wygląd i atmosferę poprzednich odsłon, a aspekt współpracy drużynowej będzie zapowiadał się obiecująca. Matt Kamen z Trusted Reviews był bardziej krytyczny wobec Team Sonic Racing, ponieważ według niego zabrakło jej uroku poprzedniczki. Kotaku opisało demo z E3 w 2018 roku jako rozczarowujący, negatywnie porównując je do Mario Kart. Demo miało brakować ambicji, a skład postaci miał być płytki w porównaniu do Sonic & All-Stars Racing Transformed. Brendan Graeber z IGN stwierdził że mimo że nie podobały mu się power-upy z gry, oraz że chciał zobaczyć więcej opcji personalizacji aut, uznał że gra może mieć dobre podstawy, pomimo braku poprzednich postaci i transformujących się aut.

Na E3 w 2018 roku Hardcore Gamer nominowało Team Sonic Racing do nagrody najlepszej gry wyścigowej z pokazu, ale przegrało z Forza Horizon 4. Na Gamescom Team Sonic Racing otrzymała nagrodę "Best Casual Game".

Ciekawostki Edytuj