Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki
Być może szukałeś Sonic Team?

Let's blast through with sonic speed!

Team Sonic (チームソニック Chīmu Sonikku?), znana również jako Team Heroes (チームヒーローズ Chīmu Hīrōzu?) – drużyna pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog. Została utworzona przez Sonica, Tailsa i Knucklesa w celu powstrzymania Doktora Eggmana przed podbojem świata w Sonic Heroes. Team Sonic brało później udział w wielu różnych wydarzeniach, głównie wyścigowych, w niezmienionym składzie.

Historia[]

Sonic Heroes[]

Team Sonic w grze Sonic Heroes

Team Sonic po raz pierwszy pojawiła się w grze Sonic Heroes. Sonic jest postacią szybką, Tails postacią latającą, a Knuckles postacią silną. Team Blast Team Sonic to Sonic Overdrive. Jest drużyną przeznaczoną dla doświadczonych graczy i posiada standardowe poziomy. Dodatkowe misje Team Sonic polegają na ukończeniu poziomu w danym limicie czasowym. Team Sonic posiada także swoją wersję złożoną z super transformacji, Team Super Sonic, której Team Blast to Super Sonic Power. Team Sonic została założona przez Sonica, Tailsa i Knucklesa, po tym jak dowiedzieli się, że Doktor Eggman zamierza podbić cały świat w 3 dni. W trakcie podróży drużyna wielokrotnie natknęła się na Eggmana, a także stoczyła walkę z Team Rose i Team Dark. Po tym jak ostatecznie pokonali Eggmana na pokładzie Final Fortress, okazało się że przez cały czas był nim Neo Metal Sonic, który skopiował umiejętności bohaterów i użył ich do transformacji w Metal Madness. Team Sonic połączyli siły z Team Dark, Team Rose i Team Chaotix, aby powstrzymać robota. Udało im się dokonać transformacji w Team Super Sonic, dzięki mocy siedmiu Szmaragdów Chaosu, oraz pokonać Metal Overlorda. Po tym jak Neo Metal Sonic został przywrócony do formy zwykłego Metal Sonica, Team Sonic opuścili Final Fortress w poszukiwaniu nowej przygody.

Seria Sonic Riders[]

Sonic Riders[]

Team Sonic w grze Sonic Riders

W grze Sonic Riders Team Sonic przybyli do Metal City, gdzie natknęli się na grupę znaną jako Babylon Rogues, która ukradła Szmaragd Chaosu. Następnego dnia Team Sonic zapisali się do wyścigów Grand Prix, które organizował Doktor Eggman. Za opłatą jednego Szmaragdu Chaosu Sonic, Tails i Knuckles mogli przystąpić do zawodów i otrzymali swoje własne Extreme Gear, które zmodyfikował Tails. Do bohaterów dołączyła także Amy Rose. W trakcie wydarzeń z gry Team Sonic zwyciężyli w każdym wyścigu, aż do finału w Sand Ruins. Tails pokonał Wave, która skrytykowała jego deskę, a Knucklesowi udało się pokonać Storma, którego wcześniej zaatakował w Metal City. Ostatecznie jednak w finale zwyciężył Jet, ponieważ Wave wysadziła deskę Sonica w powietrze zamontowanym w niej potajemnie ładunkiem wybuchowym. Team Sonic ruszyli potem do Babylon Garden, aby powstrzymać Doktora Eggmana który porwał Amy i klucz do skarbów latającego ogrodu. Tam Sonicowi udało się pokonać Jeta, oraz Eggmana, ale nie interesowały go skarby. Team Sonic i Babylon Rogues połączyli następnie siły i wspólnie wypędzili Babylon Guardiana, uzyskując od niego skarb - latający dywan. Team Sonic i Babylon Rogues rozstali się następnie po opuszczeniu Babylon Garden.

Sonic Riders: Zero Gravity[]

Team Sonic w grze Sonic Riders: Zero Gravity

W grze Sonic Riders: Zero Gravity Team Sonic przybyli do Monopole, po tym jak otrzymali informację o buntach robotów firmy MeteorTech. Udało im się zdobyć tajemniczy kamień, który jak się potem okazało kontrolował grawitację. Team Sonic wykorzystali tę umiejętność do ucieczki przed robotami SCR-GP. Później spotkali się z Amy Rose, a w siedzibie MeteorTech ponownie starli się z Babylon Rogues. Odkryli wtedy, że Doktor Eggman był właścicielem firmy produkującej roboty, ale nie stał za ich buntami. Team Sonic ruszyli potem aby uratować Amy przed SCR-HD, ale okazało się że robot był już zniszczony, a Storm zabrał Arkę Kosmosu. Team Sonic udali się następnie do Gigan Rocks, gdzie dowiedzieli się o czarnej dziurze, którą mogły wywołać Arki Kosmosu. Team Sonic spotkali się następnie z Babylon Rogues pod Crimson Tower i wspólnie powstrzymali Eggmana, który ukradł Arki Kosmosu. Później zniszczyli także Master Core: ABIS, który wywołał czarną dziurę w Babylon Garden. Team Sonic powrócili do Monopole, gdzie Sonic zgodził się na kolejny wyścig z Jetem.

Sonic Free Riders[]

Team Sonic w grze Sonic Free Riders

W grze Sonic Free Riders Team Sonic dołączyli do drugich wyścigów Grand Prix na Extreme Gear, które zorganizował przebrany Doktor Eggman. Rywalizowali z Team Rose, Team Dark i Team Babylon o tytuł najlepszej drużyny na Extreme Gear, oraz o obiecaną nagrodę. Po finałowym wyścigu, Team Sonic i pozostałe drużyny musiały ścigać się z Doktorem Eggmanem i jego E-10000B, który miał skopiować dane z poprzednich wyścigów. Udało im się ich pokonać, ale okazało się że E-10000B był przez cały czas Metal Soniciem, który zachował skopiowane dane dla siebie. Sonic pokonał Metal Sonica w wyścigu, po czym robot uciekł, podobnie jak Eggman. Okazało się że nie było żadnej nagrody, ale Team Sonic świetnie bawili się bez niej.

Seria Sonic Runners[]

Sonic Runners[]

Team Sonic w grze Sonic Runners

W grze Sonic Runners Team Sonic powracają jako protagoniści. Fabuła skupia się na ich ciągłych zmaganiach z Doktorem Eggmanem, aby odkryć jaki jest jego rzeczywisty plan. Mimo że od początku historii pojawiają się wszyscy członkowie drużyny, tylko Sonic jest domyślnie grywalny. Tails i Knuckles muszą zostać odblokowani jako jedne z najstarszych grywalnych postaci, a także jedyne które można odblokować przez tryb fabularny. Wszystkie trzy postaci należą do typu Hero i przydzielone są do klas szybkości, latania i siły.

Sonic Runners Adventure[]

W grze Sonic Runners Adventure Team Sonic ponownie stają się protagonistami, których zadaniem jest powstrzymanie Doktora Eggmana przed światową dominacją. Początkowo tylko Sonic pojawia się jako grywalna postać, ale Tails i Knuckles dołączają do niego wraz z rozwojem wydarzeń i wspólnie powstrzymują Doktora Eggmana przed użyciem promienia kontroli umysłu.

Team Sonic Racing[]

Team Sonic w grze Team Sonic Racing

W grze Team Sonic Racing Team Sonic jest jedną z drużyn. Jest jedyną drużyną, która w trybie drużynowej przygody jest dostępna od początku. Postacią typu szybkiego jest tu Sonic, którego pojazdem jest Speed Star. Tails jest postacią usprawnioną, a jego auto to Whirlwind Sport. Natomiast Knuckles pełni funkcję postaci potężnej i posiada pojazd znany jako Land Breaker. W trakcie wydarzeń z gry Team Sonic zostali zaproszeni przez Dodona Pa, aby wziąć udział w organizowanych przez niego wyścigach. Razem z Team Sonic zabrała się Team Rose. Wraz z rozwojem wydarzeń do wyścigów dołączyły się także Team Dark, Team Vector, oraz Team Eggman. Pod koniec gry Team Sonic zjednoczyli się i uratowali Dodona Pa z pokładu Final Fortress.

W innych grach[]

Seria Mario & Sonic[]

W serii Mario & Sonic Team Sonic staje się reprezentacją całego uniwersum serii Sonic the Hedgehog, w związku z czym dołączonych do niej zostaje więcej postaci. W Mario & Sonic at the Olympic Games Sonic, Tails, Knuckles, Amy, Doktor Eggman, Shadow, Vector i Blaze pojawiają się w Team Sonic. W Mario & Sonic at the Olympic Winter Games do drużyny przyłączają się Silver i Metal Sonic. W Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games Team Sonic została dodatkowo poszerzona o Jeta, Rouge, Sticks, Espio, Omegę, Eggmana Nega, Wave, Cream, Zazza i Zavoka.

Członkowie[]

Postać Opis
TSR Sonic.png
Sonic the Hedgehog
Super-szybki niebieski jeż i lider Team Sonic. Jego największym arcy-wrogiem jest Doktor Eggman. Poza prędkością ponaddźwiękową Sonic potrafi się także zwijać w kulkę, aby wykonywać różne ataki takie jak Spin Attack i Homing Attack. Ratował już świat niezliczoną ilość razy i poznał wielu przyjaciół. Za pomocą siedmiu Szmaragdów Chaosu Sonic potrafi się także transformować w Super Sonica. W serii Sonic Riders domyślną deską Sonica jest Blue Star, a w Team Sonic Racing samochód Speed Star.
TSR Tails.png
Miles "Tails" Prower
Żółty lis z dwoma ogonami, najlepszy przyjaciel Sonica. Tails jest wynalazcą, który często tworzy przydatne gadżety dla siebie i swojej drużyny. Potrafi także latać za pomocą swoich dwóch ogonów, oraz pilotować pojazdy takie jak samolot Tornado. Początkowo Tails był uzależniony od Sonica, ale z biegiem czasu nabrał pewności siebie. Mimo tego nadal lubi trzymać się blisko swojego przyjaciela. W serii Sonic Riders domyślną deską Sonica jest Yellow Tail, a w Team Sonic Racing samochód Whirlwind Sport.
TSR Knuckles.png
Knuckles the Echidna
Czerwony kolczatka o niespotykanej sile, strażnik Głównego Szmaragdu i łowca skarbów. Knuckles pochodzi z latającej wyspy Angel Island i w przeszłości ulegał manipulacjom ze strony Eggmana. Z czasem jednak z rywala stał się przyjacielem Sonica. Poza ogromną siłą Knuckles potrafi także szybować oraz wspinać się. W serii Sonic Riders domyślną deską Knucklesa jest Red Rock, a w Team Sonic Racing samochód Land Breaker.

Temat muzyczny[]

Tematem muzycznym Team Sonic w grze Sonic Heroes jest utwór We Can.

W grze Sonic Riders drużynie towarzyszy instrumentalna muzyka High Flying Groove.

W grze Sonic Riders: Zero Gravity tematem muzycznym drużyny jest temat przewodni - Un-Gravitify.

W innych mediach[]

Sonic Boom[]

Osobny artykuł: Team Sonic (Sonic Boom)

W grach z serii Sonic Boom i serialu na ich podstawie, Team Sonic są głównymi protagonistami. Drużyna składa się z pięciu osób: Sonica, Tailsa, Knucklesa, Amy i Sticks. Celem drużyny jest obrona Bygone Island przed siłami Doktora Eggmana.

Ciekawostki[]

  • Jest to jedyna drużyna w Sonic Heroes, która posiada więcej niż jedną zwycięską pozę podczas ukończenia poziomu.
  • Jest to jedna z dwóch drużyn w Sonic Heroes, w której nie ma postaci żeńskich.
  • Team Sonic jest jedyną drużyną, w której kolory postaci pasują do kolorów ich formacji. Jest to spowodowane tym, że kolory są wzorowane na tej drużynie.
  • Jest to jedyna drużyna w Sonic Heroes, której silna postać nie jest większa od pozostałych.
Advertisement