FANDOM

Cudzy1 It's a victory for Team Rose! Cudzy2
Cream the Rabbit, Sonic Heroes

Team Rose (チームローズ Chimurozu?), znana również jako Team Amy – drużyna pojawiająca się w serii Sonic the Hedgehog. Została początkowo utworzona przez Amy, Cream i Biga aby uratować ich zaginionych przyjaciół - Żabka i Chocolę. Team Rose powracała później w różnych innych formach, składając się z nowych członków, głównie po to aby brać udział w wydarzeniach wyścigowych.

Historia Edytuj

Sonic Heroes Edytuj

Sonic Heroes cutscene 012

Team Rose w grze Sonic Heroes

Team Rose po raz pierwszy pojawiła się w grze Sonic Heroes. Amy jest postacią szybką, Cream postacią latającą, a Big postacią silną. Team Blast Team Rose to Flower Festival. Team Rose jest drużyną przeznaczoną dla początkujących graczy. Posiada najkrótsze i najprostsze poziomy z niewielką ilością trudnych przeciwników, a także uzyskuje wiele bonusów od swojego Team Blasta - nietykalność, osłonę, oraz podniesienie poziomu każdej postaci z drużyny. Dodatkowe misje Team Rose polegają na zebraniu 200 pierścieni, które można stracić od jednego uderzenia, dlatego należy zachować ostrożność. Team Rose została założona przez Amy, Cream, Cheese'a i Biga, którzy chcieli znaleźć istotne dla siebie osoby. Amy zależało na złapaniu Sonica, którego uchwycono na zdjęciu w którym porywa Chocolę, brata Cheese'a, oraz Żabka - przyjaciela Biga. W trakcie podróży drużyna wielokrotnie natknęła się na Eggmana, a także stoczyła walkę z Team Sonic i Team Chaotix. Po tym jak ostatecznie pokonali Eggmana na pokładzie Final Fortress, Big i Cream odzyskali Żabka oraz Chocolę, a Amy zaczęła ścigać Sonica, który również znalazł się w pobliżu. Później Team Rose razem z Team Dark i Team Chaotix pomogła odwrócić uwagę Metal Madness, podczas gdy Team Sonic wykorzystali Szmaragdy Chaosu do transformacji w Team Super Sonic. Po tym jak Metal Overlord został pokonany, a Neo Metal Sonic wrócił do swojej pierwotnej formy, Amy odłączyła się od Team Rose, goniąc Sonica. Big, Cream, Cheese, Chocola i Żabek pożegnali ją i każde wróciło do swoich zajęć.

Sonic Free Riders Edytuj

Free Riders Rose

Team Rose w Sonic Free Riders

W grze Sonic Free Riders Team Rose pojawiła się aby wziąć udział w wyścigach Grand Prix na latających deskach Extreme Gear. Amy i Cream zapisały się do wyścigów, ale zamiast Biga towarzyszył im tym razem Vector, którego Amy wynajęła chwilę przed rozpoczęciem zawodów. Członkowie Team Rose mieli tym razem rożne cele: Amy chciała wygrać randkę z Soniciem przez zwyciężenie w zawodach, Cream chciała się po prostu dobrze bawić, a Vectorowi zależało na nagrodzie pieniężnej, z której Amy i Cream obiecały mu 50%. Rywalizowali z Team Sonic, Team Dark i Team Babylon. Po finałowym wyścigu, Team Rose i pozostałe drużyny musiały ścigać się z Doktorem Eggmanem i jego E-10000B, który miał skopiować dane z poprzednich wyścigów. Udało im się ich pokonać, ale okazało się że E-10000B był przez cały czas Metal Soniciem, który zachował skopiowane dane dla siebie. Sonic pokonał Metal Sonica w wyścigu, po czym robot uciekł, podobnie jak Eggman. Okazało się wtedy że nie było żadnej nagrody, co rozczarowało Vectora, ale Amy i Cream cieszyły się z tego że dobrze spędziły czas.

Sonic Runners Edytuj

W grze Sonic Runners Team Rose pojawiła się kilkakrotnie podczas ekskluzywnych wydarzeń. Podczas "Birthday on Windyl Hill" Team Rose byli w drodze na przyjęcie urodzinowe Sonica, kiedy zostali złapani przez Doktora Eggmana i jego drony Death Egg. Amy udało się jednak uciec, podczas gdy Cream, Big i Żabek zostali uratowani przez Team Sonic. Po tym jak Eggman został pokonany, Team Rose przybyli na przyjęcie urodzinowe Sonica. W trakcie wydarzenia "Tropical Coast Event" Team Rose przybyli do plażowego ośrodka. Spotkali tam Team Sonic, którzy tropili Doktora Eggmana. Team Rose dowiedzieli się potem, że Eggman porwał Mother Wisp i zmienił ją w złą istotę. Drużyna dołączyła do Team Sonic i pomogła im powstrzymać doktora, oraz uratować Mother Wisp.

W Sonic Runners mimo że Amy, Cream i Big pojawiają się wspólnie podczas wydarzeń fabularnych, w samej rozgrywce są podzieleni. Do typu Rose zaliczane są jedynie Amy i Blaze, podczas gdy Cream i Big są zakwalifikowani do typu Easy, razem z Silverem.

Team Sonic Racing Edytuj

Team Sonic Racing Rose promo

Team Rose w grze Team Sonic Racing

W grze Team Sonic Racing Team Rose jest jedną z drużyn. W trybie drużynowej przygody można ją odblokować po ukończeniu pierwszego rozdziału. Postacią typu szybkiego jest tu Amy, której samochód to Pink Cabriolet, postacią usprawnioną są Chao, których auto to Chao Pod, a postacią potężną Big, którego pojazdem jest Frog Cruiser. Chao zastępują tutaj miejsce Cream. W trakcie wydarzeń z gry Team Rose organizowali piknik, kiedy spotkali Team Sonic. Dowiedzieli się wtedy, że tajemniczy Dodon Pa zaprosił Sonica i jego przyjaciół na serię intrygujących wyścigów. Amy nie ufała początkowo Dodonowi Pa, ale Big bardzo chciał się z nim zabrać i wziąć udział w wyścigach. Omochao i Chao postanowiły przyłączyć się do Biga i Amy, aby ścigać się jako jedna drużyna. Wraz z rozwojem wydarzeń do wyścigów dołączyły się także Team Dark, Team Vector, oraz Team Eggman. Pod koniec gry Team Rose pomogli pokonać Doktora Eggmana i uratować Dodona Pa z pokładu Final Fortress.

Członkowie Edytuj

Amy Rose Edytuj

Osobny artykuł: Amy Rose
TSR Amy

Amy Rose

Różowa kobieta-jeż, liderka Team Rose. Charakterystyczną bronią Amy jest młot Piko Piko Hammer, którym potrafi się posługiwać znakomicie. Amy jest pogodną, ale również i dość impulsywną osobą. Jej miłość do Sonica często zaślepia zdrowy rozsądek i doprowadza do obsesji. Mimo wszystko, Amy zawsze jest gotowa pomagać przyjaciołom i nic nie jest w stanie jej zatrzymać, zwłaszcza kiedy wpada w szał. W wielu przypadkach Amy zależy głównie na tym aby zaimponować Sonicowi i zdobyć jego uznanie.

Cream the Rabbit Edytuj

Osobny artykuł: Cream the Rabbit
Cream Speed Battle

Cream the Rabbit

Kremowa dziewczynka-królik, przyjaciółka Amy. Córka Vanilli. Jej najlepszym przyjacielem jest należący do niej Chao o imieniu Cheese. Cream potrafi wykorzystywać swoje długie uszy jak skrzydła, co pozwala jej latać. Dziewczynka jest dobrze wychowana, ale czasami zachowuje się dziecinnie i naiwnie. Jest pełna zapału i stara się dać z siebie wszystko podczas pomagania przyjaciołom. Cheese jest również jej główną bronią, ponieważ sama nie przepada za przemocą.

Big the Cat Edytuj

Osobny artykuł: Big the Cat
TSR Big

Big the Cat

Wielki, fioletowy kot. Jego najlepszym przyjacielem jest Żabek. Większość swojego czasu spędza na łowieniu ryb i relaksowaniu się. Nie przepada za przeżywaniem wielkich przygód i woli wieść spokojne życie. Jeśli jednak zajdzie taka potrzeba, to jest gotów ruszyć im z pomocą. Czasami musi opuszczać swój dom, kiedy Żabek mu ucieka. Big jest bardzo silny i potrafi posługiwać się swoją wędką jak bronią. Bywa jednak naiwny i głupkowaty.

Vector the Crocodile Edytuj

Osobny artykuł: Vector the Crocodile
Vector Free Riders

Vector the Crocodile

Krokodyl, szef agencji detektywistycznej Chaotix. Spośród wszystkich trzech członków zespołu Chaotix, Vector jest najbardziej doświadczonym detektywem. Pomimo swojego groźnego wyglądu i nieco agresywnego zachowania, w głębi serca jest tak naprawdę bardzo dobrą osobą. Wielu uważa, że Vectorowi zależy tylko na pieniądzach, ale tak naprawdę krokodyl jest gotowy do udzielenia darmowej pomocy tym, którzy są w potrzebie. Przyłączył się tymczasowo do Team Rose po tym jak Amy wynajęła go, aby dołączył do jej drużyny i pomógł zwyciężyć w Grand Prix w grze Sonic Free Riders, zastępując Biga.

Chao Edytuj

Osobny artykuł: Chao
TSR Chao

Chao

Małe, latające stworzenia o mistycznym pochodzeniu. Chao są niewinne i z natury spokojne. Uwielbiają czystą wodę i świeże owoce. Potrafią latać dzięki swoim skrzydełkom, oraz reagować na zbliżające się zagrożenia lub osoby o nikczemnych intencjach. Dzielą się na trzy gatunki: Hero Chao, Dark Chao, oraz Neutral Chao. Czwartym Chao jest mechaniczny Omochao, który posiada szeroką wiedzę na temat uniwersum Sonica i potrafi znaleźć odpowiedź na wszelkie tematy. Omochao, oraz po jednym przedstawicielu Hero Chao, Dark Chao i Neutral Chao dołączyło do Team Rose w grze Team Sonic Racing, zastępując Cream.

Temat muzyczny Edytuj

Tematem muzycznym Team Rose w grze Sonic Heroes jest utwór Follow Me.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Archie Team Rose

Team Rose w komiksach

W komiksach Team Rose została powołana przez Amy, Cream, Cheese'a i Blaze aby chronić jednego ze Szmaragdów Sol. Drużyna musiała walczyć z zespołami takimi jak Team Dark, Team Hooligan i Babylon Rogues o szmaragd. Później Team Rose została rozwiązana. Po Super Genesis Wave, Team Rose stała się niemal identyczna jak w grach. W Sol Zone drużyna została ponownie utworzona i przyłączono do niej Blaze, aby odzyskać kolejny Szmaragd Sol z rąk Blackguard Pirates. Po powrocie do swojego świata, Amy i Cream odnowiły Team Rose, przyłączając do niej Biga. Drużyna stała się jednostką Freedom Fighters.

Ciekawostki Edytuj

  • Team Rose jest jedyną drużyną w Sonic Heroes, w której przeważają postacie żeńskie.
  • Team Rose posiada właściwie czterech członków drużyny. Dodatkowym ich towarzyszem jest Cheese, który nie może być sterowany przez gracza, ale podąża za Cream.
  • Pierwsze litery wszystkich członków drużyny ułożone odpowiednio dadzą układ liter ABC.
  • Każdy z członków tej drużyny może unosić się nad ziemią, latać, lub opadać na swój sposób. Amy posiada Propeller Hammer, Cream Ascending Flight, a Big - Umbrella Descent.
  • Wiek każdej z postaci z drużyny jest wielokrotnością 6, ponieważ Cream ma 6 lat, Amy 12, a Big 18.
  • Jest to jedyna drużyna w Sonic Heroes, która nie może korzystać z umiejętności Triangle Jump.
  • Jest to jedyna drużyna w Sonic Heroes, której szybka postać jest kobietą.
  • Początkowo Rouge miała przynależeć do Team Rose, kiedy nie planowano jeszcze powrotu Shadowa z Sonic Adventure 2.
  • Team Rose jest drużyną, która w historii serii przeszła przez najwięcej zmian składu. Cream i Big zostali zastąpieni przynajmniej raz - Big przez Vectora w Sonic Free Riders, a Cream przez Chao w Team Sonic Racing.