FANDOM

Team Dark – organizacja pojawiająca się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to grupa składająca się z Shadowa, Rouge i Omegi.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

Po tym jak Doktor Eggman przepadł bez wieści po swojej ostatniej klęsce w wojnie z Resistance, Shadow był zdeterminowany aby odnaleźć Eggmana i za wszelką cenę powstrzymać go przed przygotowaniem kontrataku. Rouge dołączyła do niego i udało jej się zlokalizować doktora w Windmill Village, ale przekazała tę informację najpierw agencji detektywistycznej Chaotix, aby ci zweryfikowali tożsamość Eggmana i sprowadzili Sonica, aby ten przemówił czarnemu jeżowi do rozsądku.

The Fate of Dr. Eggman Edytuj

IDW 6 Team Dark

Shadow i Rouge w Windmill Village

W Sonic the Hedgehog #5 i Sonic the Hedgehog #6 Shadow i Rouge przybyli do Windmill Village, aby wymierzyć sprawiedliwość Eggmanowi. Sonic jednak bronił doktora, ponieważ ten stracił całą pamięć o swoich złych czynach i był niegroźny. Podczas gdy Shadow zajęty był walką, Rouge wyjawiła Chaotix iż to ona podsunęła im informację o miejscu pobytu Eggmana. Nieco później Shadow dał się niemal przekonać że Eggman nie jest groźny, ale Sonic przypomniał mu przez przypadek o "Eggmanlandzie". Shadow pobiegł szybko z powrotem do wioski i kazał Eggmanowi pokazać ów Eggmanland, który okazał się niewinną, dziecięcą atrakcją. Shadow i Rouge postanowili zatem odejść.

The Battle for Angel Island Edytuj

IDW 9 Team Dark

Shadow i Rouge w drodze na Angel Island

W Sonic the Hedgehog #9 Shadow i Rouge odpowiedzieli na wezwanie Resistance, którzy potrzebowali pomocy w odbiciu Angel Island z rąk Neo Metal Sonica. Kiedy bohaterowie rozbili się na wyspie, Shadow udał się w swoim kierunku, a Rouge pozostała z Amy, pomagając jej w ataku na jedno ze skrzydeł Egg Fleet. W Sonic the Hedgehog #10 Rouge pomogła w zniszczeniu połowy floty, podczas gdy Shadow pozbawił Neo Metal Sonica jego super transformacji i niemalże pokonał. Robot skopiował jednak jego bio-dane i dokonał transformacji w Master Overlorda. Shadow i Rouge wzięli potem udział w walce z Master Overlordem i pomogli go zniszczyć. W Sonic the Hedgehog #12 udali się w podróż powrotną z wyspy, razem z innymi członkami Resistance.

Crisis City Edytuj

IDW 19 Battle

Team Dark przeprowadzający ewakuację Sunset City

W Sonic the Hedgehog #19 Team Dark przybyli do Sunset City, aby pomóc w ewakuacji miasta przed inwazją Zombotów. Omega zajmował się głównie walką z Zombotami, nie będąc jednak w stanie ich zniszczyć. Rouge z kolei koordynowała miejskie służby i ewakuację ocalałych. Shadow natomiast przyjechał z ciężarówką, która miała zabrać ludność cywilną. Do drużyny przyłączył się również Sonic, pomagając Rouge w odciąganiu od Zombotów. Shadow i Omega zajęli się odciąganiem Zombotów, podczas gdy Rouge kierowała ludzi do ciężarówki. Jednakże Shadow w pewnym momencie został pokryty Metal Virusem i przytłoczony przez Zomboty stał się jednym z nich, atakując Sonica. W Sonic the Hedgehog #20 Rouge odjechała razem z transportem na prośbę Sonica, podczas gdy Omega został z niebieskim jeżem, ale tylko po to aby zniszczyć Zomboty. Omega został przez nie jednak szybko przytłoczony i zniszczony, głównie za sprawą Shadowa-Zombota. Tails i Silver zdołali jednak uratować Sonica, oraz głowę Omegi, zabierając ich do Restoration HQ. Na wieść o losie Shadowa, Rouge postanowiła odłączyć się od Restoration. W Sonic the Hedgehog #22 po upadku Restoratio HQ, zalanego przez Zomboty, Omega został zabrany na ostatni transportowiec przez nielicznych ocalałych.

All or Nothing Edytuj

IDW 28 Rouge

Rouge kradnąca Szmaragd Chaosu z Faceshipu

W Sonic the Hedgehog #25 okazało się, że Rouge zinfiltrowała Faceship i nawiązała kontakt z Orbotem i Cubotem, kiedy Deadly Six przejęli kontrolę nad statkiem i zabrali dla siebie Szmaragdy Chaosu. Rouge skontaktowała się także z Restoration, aby informować ich o przebiegu wydarzeń. W Sonic the Hedgehog #26 Rouge zdołała otrzymać od Orbota i Cubota informacje o miejscach, do których udali się poszczególni członkowie Deadly Six. W Sonic the Hedgehog #28 Rouge przystąpiła do działania, kradnąc zasilający Szmaragd Chaosu z Faceshipu i doprowadzając do jego zniszczenia. Wróciła następnie na Angel Island, gdzie przekazała przedostatni szmaragd Sonicowi. Zamierzała następnie odzyskać ostatni szmaragd od Zavoka, lecz ten przeżył katastrofę okrętu i mocą szmaragdu powiększył się do gigantycznych rozmiarów. Następnie rzucił hordę Zombotów na Angel Island, wśród której znajdował się również Shadow-Zombot. W Sonic the Hedgehog #29 Shadow-Zombot stoczył walkę z Knucklesem, w trakcie której udało mu się zarazić kolczatkę Metal Virusem i przemienić w Zombota. Rouge, przeczuwając koniec świata, postanowiła spędzić ostatnie chwile z Głównym Szmaragdem. Ostatecznie jednak Super Sonic i Super Silver zdołali zniszczyć Metal Virus, przywracając Shadowa do normalności.

Członkowie Edytuj

Shadow the Hedgehog Edytuj

IDWShadow

Shadow the Hedgehog

Osobny artykuł: Shadow the Hedgehog (IDW)

Czarny jeż, najpotężniejsza forma życia i lider drużyny. Shadow jest stanowczy i bezwzględnie dąży do swoich celów. Nie łatwo jest go przekonać, choć jego zamiary są dalekie od złych. Mimo bycia przywódcą, Shadow zwykle woli działać samemu i niekoniecznie zdradza swoje plany. Poza wysoką szybkością i siłą fizyczną, Shadow posiada także dostęp do różnych mocy związanych z chaosem, takich jak Włócznia Chaosu i Kontrola Chaosu.

Rouge the Bat Edytuj

IDWRouge

Rouge the Bat

Osobny artykuł: Rouge the Bat (IDW)

Nietoperzyca i złodziejka klejnotów. W drużynie pełni rolę informatorki. Rouge jest zaradna i zwykle odpowiada za organizację swojej drużyny, podczas gdy Shadow obiera własną ścieżkę. Rouge potrafi latać, oraz doskonale skrada się i jest biegła w sztuce manipulowania, czasami będąc w stanie prowadzić obie strony konfliktu.

E-123 Omega Edytuj

IDW Omega

E-123 Omega

Osobny artykuł: E-123 Omega (IDW)

Ostatni i najpotężniejszy robot z serii E-100. Został stworzony przez Doktora Eggmana, ale szybko porzucony, co wypełniło go nienawiścią do własnego stwórcy. Celem Omegi jest zniszczenie Eggmana, a także jego innych robotów, które uważa za słabe i gorsze od siebie. Omega jest chodzącym arsenałem, wyposażonym we wszelkiego rodzaju uzbrojenie, a także posiadającym masywną posturę. Często jednak daje się ponieść żądzy zniszczenia i nie słucha się nikogo.