Tabliczka czasoprzestrzeni (タイムワーププレート Taimu Wāpu Purēto?, ang. Tabliczka czasoprzestrzeni) nazywana też Tabliczką przeszłości i przyszłości (ang. Past and Future Signpost) – specjalny rodzaj tabliczki, pojawiający się w grach Sonic the Hedgehog CD i Sonic Mania. Umożliwia ona używającemu podróż w czasie w obrębie Małej Planety.

Opis Edytuj

Tabliczka czasoprzestrzeni to dosyć duży znak (większy od postaci) składający się z dwóch części: żółtoszarej podstawy oraz części właściwej koloru czarnego z żółtym napisem. Pojawiają się dwa warianty, jeden z napisem "Past", a drugi - "Future". Oba pozwalają na podróżowanie w czasie osobie, która ich używa.

TabliczkaCzasoprzestrzeni-dotknięta

Część tabliczki obok liczby żyć sygnalizująca możliwość odbycia podróży w czasie

Aby posiąść możliwość podróży w czasie, gracz musi dotknąć tabliczki. Gdy to uczyni, znak zacznie się obracać i zostanie wypowiedziany komunikat w zależności od dotkniętej tabliczki. Po chwili zatrzyma się ona i napis będzie widoczny w odbiciu lustrzanym. Obok licznika żyć pojawi się sama część główna tabliczki, informująca o aktualnych możliwościach podróży.

Do przeniesienia się w czasie, gracz musi rozpędzić i utrzymać postać w maksymalnej prędkości przez kilka sekund. Próba przeniesienia się w czasie sygnalizowana jest podążającymi za graczem dużymi gwiazdkami. Jeżeli w trakcie biegu coś zakłóci próbę, w zależności od czasu pozostałego do wykonania skoku w czasie gracz będzie mógł podjąć kolejną próbę lub, jeżeli brakowało niewiele, straci możliwość podróży. Tabliczki są jednorazowego użytku, więc w przypadku niepowodzenia gracz musi znaleźć nową tabliczkę i spróbować jeszcze raz. Możliwość podróży w czasie jest tracona także po przekroczeniu kierunkowskazu celu.

Tabliczki występują we wszystkich liniach czasowych. W teraźniejszości pojawiają się oba warianty, w przeszłości tylko "Future", a w przyszłościach wyłącznie "Past". Tabliczki pojawiają się w dwóch pierwszych aktach danego poziomu, trzeci bowiem zawsze rozgrywa się w którejś z przyszłości, zależnej od tego, czy gracz zniszczył generatory badników lub zdobył Kamienie Czasu.

Inne wystąpienia Edytuj

Sonic Mania Edytuj

Stardust Speedway Mania Act 1 56

Tabliczka czasoprzetsrzeni w Sonic Mania

Pojedyncza tabliczka czasoprzestrzeni pojawia się na krótko w grze Sonic Mania. Po ukończeniu aktu pierwszego Stardust Speedway Zone, gracz najpierw niszczy generator badników, a następnie dotyka tabliczki czasoprzestrzeni z napisem "Future", aby przenieść się do teraźniejszości, w której rozgrywa się akt drugi.