Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki
Temat tego artykułu pojawia się głównie lub wyłącznie w filmach z serii Sonic the Hedgehog.

Szpona (ang. Longclaw) – postać pojawiająca się w filmie Sonic. Szybki jak błyskawica. Jest ona antropomorficzną sową z innej planety, która opiekowała się Soniciem, gdy był młody.

Historia[]

Przeszłość[]

Szpona mieszkała razem z Soniciem na Wyspie w Świecie Sonica. Z powodu jego niezwykłej mocy, postanowiła się nim zająć i go wychować. Pewnego razu, gdy Sonic biegał po wyspie, Klan Kolczatek odnalazł go razem ze Szponą. Obaj próbowali uciec, lecz Szpona została postrzelona strzałą przez jedną z kolczatek. Chcąc, aby Sonic pozostał bezpieczny, Szpona oddała mu sakiewkę z pierścieniami i nakazała mu ukryć się na Ziemi, po czym zagrodziła drogę nadciągającym kolczatkom.

W innych mediach[]

Sonic Forces: Speed Battle[]

W grze Sonic Forces: Speed Battle Szpona pojawia się jako jedna z grywalnych postaci. Posiada najwyższe możliwe przyspieszenie i dobrą prędkość, ale średnią siłę.

Postać Statystyki Pocisk Przyspieszenie Pułapka
Szpona Speed Battle.png
Szpona
  • Szybkość: 8/10
  • Przyspieszenie: 10/10
  • Siła: 6/10
Lightning Speed Battle.png
Lightning
Wind Boost.png
Wind Boost
Cyclone Charge.png
Cyclone Charge

Sonic Dash[]

W grze Sonic Dash Szpona została dodana do gry 15 maja 2020 roku i można ją odblokować tylko zbierając tokeny podczas jej wydarzenia.

Postać Wydarzenie Odblokowanie Ulepszanie
Power-Up Najwyższy poziom
LongclawDash.png
Szpona
Longclaw Event Zbierz 500 tokenów Szpony między 15 a 21 maja 2020 Bonus do Dasha 9
Podwajanie 11
Magnes 9
Osłona 11
Headstart 10

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Szpona jest bardzo troskliwa w stosunku do Sonica. Radzi mu, żeby ukrywał swoją moc w obawie przed wrogami. Gdy są oni zaatakowani przez wrogów, jest ona w stanie przyjąć ataki na siebie, aby Sonicowi nie stała się krzywda.

Wygląd[]

Szpona to antropomorficzna sowa o brązowym futrze. Posiada jasną twarz z czarnym dziobem i niebieskimi oczami. Nad uszami ma dwa wielkie pióra. Nosi także złoty napierśnik z wizerunkiem sowy.

Moce i umiejętności[]

Szpona potrafi latać za pomocą swoich skrzydeł, a także korzystać z pierścieni otwierających portale do odległych lokacji.

Relacje z postaciami[]

Sojusznicy[]

Wrogowie[]

Galeria[]

Szkice koncepcyjne[]

[?
]
Galeria

Artwork[]

Modele[]

Advertisement