FANDOM

Szmaragdy Chaosu – przedmioty pojawiające się w serii komiksów Sonic the Hedgehog publikowanych przez wydawnictwo IDW Publishing. Jest to siedem mistycznych kamieni o nieskończonej energii.

Opis Edytuj

Szmaragdy Chaosu to różnokolorowe klejnoty. Występują w kolorach: jasnoniebieskim, ciemnoniebieskim, czerwonym, żółtym, fioletowym, zielonym i srebrnym. Posiadają praktycznie nieskończoną i bardzo potężną mocą, oraz te same właściwości co Szmaragdy Sol, z wyjątkiem tego że nie są "ogniste". Ich moc jest chaotyczna i może się zmieniać w zależności od sytuacji. Szmaragdy Chaosu są w stanie zasilać różne byty, takie jak istoty żywe i maszyny. Gdy siedem Szmaragdów Chaosu zostanie zebranych, można wykorzystać ich moc do dokonania super transformacji, która wzmacnia umiejętności jej posiadacza i nadaje mu nowe moce. Ich moc może jednak zostać zneutralizowana przez Główny Szmaragd.

Historia Edytuj

Przeszłość Edytuj

W przeszłości Sonic i Doktor Eggman wielokrotnie walczyli o Szmaragdy Chaosu przy różnych okazjach. Po wydarzeniach z Sonic Forces lub w trakcie nich Doktor Starline zebrał wszystkie siedem Szmaragdów Chaosu.

The Battle for Angel Island Edytuj

W Sonic the Hedgehog #12 Doktor Starline przekazał Doktorowi Eggmanowi siedem Szmaragdów Chaosu w Final Egg, za co został przyjęty przez doktora do jego zespołu.

Infection Edytuj

W Sonic the Hedgehog #16 Doktor Eggman umieścił siedem Szmaragdów Chaosu w tronie, który służył także jako generator mocy, Faceshipu - latającej fortecy służącej do rozprzestrzeniania Metal Virusa.

All or Nothing Edytuj

IDW 25 Zavok Emerald

Zavok wzmacniający się mocą Szmaragdu Chaosu

W Sonic the Hedgehog #25 Deadly Six przejęli Faceship i uzyskali dostęp do siedmiu Szmaragdów Chaosu, o których słyszeli dotąd jedynie w legendach. Rozdzielili pomiędzy siebie sześć szmaragdów, jeden pozostawiając w tronie zasilającym cały statek. Dzięki mocy przyczepionych do ich ciał Szmaragdów Chaosu byli w stanie kontrolować tysiące Zombotów na całym świecie. W Sonic the Hedgehog #26 przyjaciele Sonica wyruszyli aby odzyskać Szmaragdy Chaosu od Zeti rozsianych po całym świecie.

IDW 27 Zeena Emerald

Zeena tworząca więzy z mocy Szmaragdu Chaosu

W Sonic the Hedgehog #27 Zomok wzmacniał się mocą jasnoniebieskiego Szmaragdu Chaosu, aby kontrolować Zomboty i kazać im ścigać Tailsa i Amy. W pewnym jednak momencie bohaterowie pokonali go, zrzucając na niego bramę miejską w Vista View. Odebrali mu następnie szmaragd, co uniemożliwiło mu kontrolę nad Zombotami. Z kolei w Sunset City Zeena wykorzystała moc czerwonego Szmaragdu Chaosu aby kontrolować kończyny Gemerla, gdy ten zniszczył swój odbiornik aby nie mogła nad nim panować za pomocą elektromagnetyzmu. Cream próbowała przydeptać wiązania, ale Zeena szarpnęła nimi, podrzucając Cream i zderzając Gemerla z ziemią, a następnie ciskając nim w tłum Zombotów. Gdy Gemerl wyrwał się z tłumu i powalił Zeenę, ta utworzyła więzy ponownie, lecz tym razem robot sprawił, że Zeena sama się związała. Cream odebrała jej wtedy Szmaragd Chaosu, a sama Zeena została rzucona Zombotom przez Gemerla. Cream wyjawiła jednak, że zdążyła się w trakcie walki zarazić Metal Virusem. Chciała aby Gemerl wrócił ze szmaragdem, ale robot wrzucił go jedynie przez portal nna Angel Island.