FANDOM

Szary Wisp (グレイウィスプ Gureiuisupu?, ang. Gray Wisp) – jeden z gatunków Wispów, który pojawia się w serii Sonic the Hedgehog. Po raz pierwszy pojawił się w grze Sonic Lost World. Zapewnia transformację w Szary Wstrząs.

Historia Edytuj

Sonic Lost World Edytuj

W grze Sonic Lost World Szare Wispy pojawiły się po raz pierwszy w wersji na Nintendo 3DS. Występują w Kapsułach Wispów jako power-up, który umożliwia transformację w Szary Wstrząs. Można je spotkać w Desert Ruins, Frozen Factory, Silent Forest i Lava Mountain.

Team Sonic Racing Edytuj

W grze Team Sonic Racing Szare Wispy pojawiają się jako jeden z power-upów, który można wylosować z Item Boxów. Zapewniają moc Szarego Wstrząsu.

Charakterystyka Edytuj

Wygląd Edytuj

Szary Wisp jest Wispem o szarym kolorze skóry. Z wyglądu przypomina kamień. Ma ciało w kształcie głazu, oraz tetradecahedronu. Posiada również trzy odnóża w dolnej części ciała, oraz troje różowych oczu, ułożonych w trójkąt.

Moce i umiejętności Edytuj

Osobny artykuł: Gray Quake

Szare Wispy potrafią unosić się w powietrzu, co jest głównie ich metodą na szybkie poruszanie się.

Szare Wispy potrafią również wygenerować swój własny i unikalny wariant potężnej energii wewnątrz własnego ciała, zwany Hyper-go-on, co jest ich źródłem życia. Nie jest jednak jasne w jakim stopniu mogą one z niego korzystać.

Są również w stanie wejść do ciała innych osób, i jeśli nie są materialne mogą pożyczać ich Hyper-go-on. W przypadku Sonica, kiedy Szary Wisp wejdzie do niego, przekształci go w postać Gray Quake, która pozwala mu na wywoływanie małych wstrząsy po silnym uderzeniu w podłoże, pozwalającym na szybkie niszczenie przeszkód, oraz wrogów.

Ciekawostki Edytuj