Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Look, I get you brainy-types like to think of all the angles. But me and that faker boy are simple creatures. I hit him fast, I hit him hard, and I keep hitting until he doesn't move anymore.

Surge the Tenrec – postać pojawiająca się w komiksach z serii Sonic the Hedgehog publikowanych przez IDW Publishing. Jest to antropomorficzna kretoszczur, stworzona przez Doktora Starline'a, której towarzyszy Kitsunami the Fennec. Surge została stworzona aby zniszczyć i zastąpić Sonica w roli bohatera świata.

Utworzenie[]

Błąd "Ashura" z gry Sonic the Hedgehog 2

Według Iana Flynna główną inspiracją dla postaci Surge był błąd z gry Sonic the Hedgehog 2, znany jako "Ashura", który nadawał Sonicowi zielono-czarne kolory. Projektem postaci zajęli się artyści Evan Stanley i Mauro Fonseca, przy czym ten drugi odpowiadał za sfinalizowanie designu. Fonseca wzorował się nie tylko na "Ashurze", ale także na japońskich przestępcach, Androidz 18 z serii Dragon Ball i prawdopodobnie koncepcie Blaze. Inspiracją dla fryzury Surge był kucyk Amy z mangi Sonic the Hedgehog wydawnictwa Shogakukan. Evan Stanley stwierdziła, że Surge nie jest wzorowana na żadnym konkretnym tenrekowatnym, ale najbliżej jej do tenrekowca pręgowanego.

Początkowo Surge i Kit mieli pojawić się już na początku komiksu, kiedy Ian Flynn zaprezentował ich w 2017 roku. Mieli zadebiutować obok Doktora Starline'a, jako trio postaci wzorowane na błędach z gier. Zespół pracujący nad komiksem stwiedził jednak, że było za wcześnie na wprowadzenie tych postaci i ostatecznie Surge oraz Kit pojawili się dopiero pod koniec 2021 roku. Surge miała także być jeżem, ale jej rasa została ostatecznie zmieniona.

Historia[]

Imposter Syndrome i Trial by Fire[]

Surge przechodząca test Starline'a

Surge i Kit zostali stworzeni przez Doktora Starline'a, który zaprogramował im osobowości na podstawie kodu Belle. Surge w ramach planu doktora miała zniszczyć i zastąpić Sonica. W kolejnych dniach Surge i Kit byli poddawani testom. Pod koniec jednego z nich Surge pokłócila się ze Starlinem, który zresetował jej pamięć używając hipnozy. Surge i Kit zostali potem wysłani do Forest Ridge Zone, gdzie mieli wywołać pożar, w którym Sonic miałby stracić Amy. Kilka dni później pojawili się w Central City, gdzie Surge za pomocą swoich zdolności wywołała chaos w mieście. Chciała także wysadzić wejście do Laboratorium Tailsa, ale Starline nie chciał zostawiać śladów włamania. Po powrocie do Egg Base Sigma Surge i Kit dowiedzieli się, że pożar jaki wywołali został ugaszony. Starline zamierzał ich poddać ostatniemu testowi, w którym mieliby wypróbować algorytm przeciwko zabezpieczeniom Eggmana. Surge oburzyła się jednak i chciała natychmiastowo ruszyć do walki z Soniciem. Po pewnym czasie kwestionowała jednak, podobnie jak Kit, dlaczego tak bardzo jej zależy na zniszczeniu niebieskiego jeża. Starline ponownie musiał zresetować jej pamięć hipnozą. Surge zerwała się jednak wyjątkowo szybko, przez co Starline musiał powtórzyć proces. Gdy Surge i Kit się ocknęli, Starline przekonał ich, że chcieli wziąć udział w jego ostatnim teście. Oboje zgodzili się, słuchając planu swojego stwórcy.

Charakterystyka[]

Osobowość[]

Surge jest arogancka i porywcza, a także bardzo pewna siebie. Wierzy, że jest w stanie pokonać każdego przeciwnika. Podobnie jak Sonic posiada doskonałe nastawienie do walki z każdym przeciwnikiem. Jednocześnie jest nieostrożna i niecierpliwa, przez co musi polegać na swoim partnerze. Oprócz tego jest bardzo agresywna, a destrukcja i wywołanie zamieszanie dają jej wiele przyjemności. Nie boi się także postawić własnemu stwórcy.

Wygląd[]

Surge jest antropomorficzną kretojeżem. Posiada głównie jasnozielone futro, które na jej twarzy i pod oczodołami jest czarne. Jej oczy są niebieskie. Posiada kremowe usta i czarny nos. Jej charakterystyczną cechą są kolce z tyłu głowy, spięte w nastroszony kucyk. Surge nosi na sobie czarną kamizelkę, czarny pas, czarno-żółte luźne spodnie, białe rękawiczki z szarymi pierścieniami i wypustkami, szare kolczyki, oraz żółto-czarno-białe buty.

Moce i umiejętności[]

Surge potrafi biegać z ogromną prędkością, podobnie jak Sonic, a także umie wykonywać Spin Attack. Jej główną mocą jest generowanie elektryczności o różnym natężeniu - często destrukcyjnym, wywołującym obszarowe eksplozje. Doktor Starline uczynił ją bardziej podatną na hipnozę, aby łatwiej zapanować nad nią gdyby wymknęła się spod kontroli, ale sam obawia się, że Surge zaczyna się na nią uodparniać.

Relacje z postaciami[]

Sojusznicy[]

Wrogowie[]

Galeria[]

[?
]
Galeria

Ciekawostki[]

  • Surge nie jest pierwszą postacią, która powstała w oparciu o błąd "Ashura" z gry Sonic the Hedgehog 2 - poprzedza ją Scourge the Hedgehog z komiksów Archie, który również był zielony.
Advertisement