FANDOM

Super Smash Bros. Ultimate (大乱闘スマッシュブラザーズ SPECIAL Dai rantō Sumasshu Burazāzu Supesharu?) – piąta odsłona serii Super Smash Bros. wydana w 2018 roku. Podobnie jak poprzednie części jest to trójwymiarowa bijatyka na arenach 2D. Jej producentami są Bandai Namco Studios and Sora Ltd., a wydawcą Nintendo. Sonic the Hedgehog i każda postać z poprzednich odsłon serii powraca tu jako grywalna postać. Super Smash Bros. Ultimate wspiera Amiibo, w tym również to należące do Sonica.

Udział Sonica Edytuj

GreenHillUltimate

Green Hill Zone

12 czerwca 2018 roku na E3 Nintendo Direct zapowiedziano, że każda postać z poprzednich czterech odsłon serii Super Smash Bros. powróci w najnowszym Super Smash Bros. Ultimate. Wśród nich znalazł się również Sonic, który wystąpił w tej serii po raz trzeci jako grywalna postać. Shadow powrócił jako Assist Trophy, spowalniając przeciwników przy użyciu Kontroli Chaosu. Drugim Assist Trophy został Knuckles. Kolczatka atakuje przeciwników poprzez uderzanie pięści, Homing Attack, oraz zakopywanie się pod ziemię i używanie silnego cięcia w górę podczas przyzwania.

Rozgrywka Edytuj

Spirits Edytuj

Różne postaci z serii Sonic the Hedgehog pojawiają się również w formie duchów (ang. Spirits). Są to power-upy, które zwiększają niektóre statystyki postaci walczących. Występują jako Primary Spirit, albo Support Spirit, a także mogą należeć do jednego z pięciu typów umiejętności (Grab, Shield, Attack, Balanced albo Neutral). Podzielone są także na klasy, od najsłabszej do najsilniejszej: Nowicjusz (★), Zaawansowany (★★), As (★★★) i Legenda (★★★★). Poniżej podano obecnie znane duchy z serii Sonic the Hedgehog.

Primary Spirits Edytuj

Obraz Imię Typ Klasa
Chao Tweet 3
Chao Shield Nowicjusz
Chaotix Smash Ultimate
Team Chaotix Grab Nowicjusz
E-102gamma
E-102 Gamma Grab Nowicjusz
Omega Rio 2016
E-123 Omega Grab Nowicjusz
Smash Ultimate Big
Big the Cat Neutral Nowicjusz
Forces Chaos
Chaos Grab Zaawansowany
Forces Metal
Metal Sonic Shield Zaawansowany
Infinite Forces
Infinite Attack Zaawansowany
Forces Knuckles
Knuckles the Echidna Grab As
Forces Shadow
Shadow the Hedgehog Attack As
SuperShadow
Super Shadow Attack Legenda
Eggman Lost World art
Doktor Eggman Grab Legenda
Super Sonic
Super Sonic Grab Legenda

Support Spirits Edytuj

Obraz Imię Typ Klasa
Cream & Cheese Smash Ultimate
Cream the Rabbit & Cheese Grab Zaawansowany
Rouge small
Rouge the Bat Grab Zaawansowany
Silver M&S Olympic Winter Games
Silver the Hedgehog Attack Zaawansowany
Blaze Channel
Blaze the Cat Shield Zaawansowany
Werehog art 4
Sonic the Werehog Neutral Zaawansowany
Amy Transformed art
Amy Rose Attack As
Tails Lost World
Miles "Tails" Prower Neutral As

Fighter Spirit Edytuj

Obraz Imię
Sonic SLW art 1 Sonic the Hedgehog

Nieznane Edytuj

Obraz Imię Typ Klasa
Jet Rio 2016
Jet the Hawk Zaawansowany
Hero Chao Runners Full
Hero Chao As

Muzyka Edytuj

Galeria Edytuj

Artwork Edytuj

[?
]
Galeria

Sprites Edytuj

[?
]
Galeria

Zrzuty ekranu Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to pierwsza gra z serii Super Smash Bros od czasów pierwszej części, która nie została zapowiedziana wraz z nową konsolą. Co więcej jest to pierwsza od czasów Super Smash Bros. Melee część, której nie zapowiedziano z wyprzedzeniem o kilka lat.
  • Jest to pierwsza gra z serii Super Smash Bros. przy której nie pracował Satoru Iwata, były prezes Nintendo który zmarł w 2015 roku.
  • Data wydania Super Smash Bros. Ultimate przypada na pierwszy dzień po urodzinach Satoru Iwaty, 6 grudnia.
  • Jest to pierwsza od czasów Super Smash Bros. Melee gra z tej serii, w której żaden z poprzednich weteranów nie został usunięty.
  • Jest to pierwsza gra z serii Super Smash Bros. w której głos angielskiego komentatora nie został zmieniony od poprzedniej gry.
  • Jest to pierwsza, od czasów pierwszej części, odsłona tej serii w której pojawiają się ilustracje 2D na pudełku.
  • Sonic jest jedyną postacią firmy trzeciej która pojawiła się w trzech odsłonach serii Super Smash Bros..
  • Jest to pierwsza gra z serii Super Smash Bros., w której nowe postacie nie są startowymi.
  • Sonic jest jak dotąd jedyną postacią firmy trzeciej, która posiada więcej niż jeden poziom reprezentujący jego serię.
  • Jest to pierwsza gra z serii Super Smash Bros, w której dwie postaci z serii Sonic the Hedgehog pełnią rolę Assist Trophy.
  • Jest to pierwsza gra z serii Super Smash Bros., która posiada wokalny utwór muzyczny po angielsku i po japońsku.
  • W przeciwieństwie do poprzednich części, Sonic otrzymuje tutaj obrażenia od kontaktu z wodą, co jest nawiązaniem do jego nieumiejętności pływania.
  • Jest to pierwsza odsłona Super Smash Bros. od czasów pierwszej części, w której nie pojawiają się Trofea.