Super Mecha Sonicsuper transformacja Mecha Sonica. Jest finałowym bossem historii Knucklesa w grach Sonic & Knuckles oraz Sonic 3 & Knuckles.

Opis[]

SuperMechaSonic.gif

Super Mecha Sonic to transformacja Mecha Sonica. Odbywa się gdy robot zacznie czerpać energię z Głównego Szmaragdu. Wówczas jego pancerz przybiera złotą barwę. W tej formie robot może latać dzięki wzmocnionemu silnikowi odrzutowemu na plecach, a także unosić się nad ziemią. Jest niemożliwy do zniszczenia i nadal może zwijać się w kulkę, tak jak w zwykłej formie. Dodatkowo wytwarza w sobie energię, którą może następnie wystrzeliwać w postaci okrągłych pocisków. Oprócz tego jest w stanie tworzyć wokół siebie pierścienie, które zadają wrogom obrażenia. Jest jednak w stanie utrzymać tę formę jedynie przez krótki czas i wymaga ponownego, regularnego ładowania mocą Głównego Szmaragdu.

Historia[]

W grze Sonic & Knuckles Mecha Sonic dokonał transformacji w Super Mecha Sonica podczas walki z Knucklesem w Sky Sanctuary Zone. Został jednak ostatecznie pokonany. Po walce Super Mecha Sonic wraca do pierwotnej formy i wyłącza się, spadając razem z ruinami Sky Sanctuary Zone. W złym zakończeniu, jeśli gracz nie zbierze wszystkich Szmaragdów Chaosu ani Super Szmaragdów, Główny Szmaragd znajdzie się w posiadaniu Mecha Sonica, który użyje go aby odzyskać swoją moc. W dobrych zakończeniach Główny Szmaragd zostaje odzyskany przez Knucklesa i Sonica.

Boss[]

Super Mecha Sonic pojawia się jako finałowy boss Knucklesa w Sky Sanctuary Zone. Walka z nim ma miejsce po pokonaniu zwykłego Mecha Sonica. Po pokonaniu robot zostanie dezaktywowany, ale po chwili podniesie głowę i podjedzie do Głównego Szmaragdu i wskoczy na niego, pobierając moc. Następnie wyskoczy w powietrze i przemieni się w Super Mecha Sonica. Boss zaczyna wtedy lecieć nad areną i wykonuje swoje ataki. Będąc w super formie boss nie może otrzymać obrażeń, a sam będzie je zadawał graczowi przez dotknięcie. Najczęstszym atakiem Super Mecha Sonica jest wystrzelenie kul energii. Robot zatrzymuje się w powietrzu i wystrzeliwuje z siebie trzy złote pociski. Zawsze po wykonaniu tego ataku wraca do regularnej formy i opada na ziemię. Następnie szybko zwija się w kulkę i podjeżdża do Głównego Szmaragdu, rozwija się i wskakuje na niego, regenerując energię. Po chwili ponownie wyskakuje w powietrze i przemienia się w Super Mecha Sonica, aż do następnego wystrzelenia kul energii. Oprócz tego posiada kilka innych ataków: podczas latania nad graczem może się zatrzymać i zwinąć w kulkę, a następnie opaść na gracza, lub wykonać szarżę w jego kierunku.

Super Mecha Sonica można zranić tylko kiedy powraca do regularnej formy. Gracz posiada niewiele czasu na zranienie bossa - jest to możliwe gdy traci super formę i opada na ziemię, ale należy działać szybko zanim boss zwinie się w kulkę. Można go również trafić gdy wskakuje na Główny Szmaragd. Jednakże kiedy już się na nim znajdzie i zacznie się ładować, będzie zadawał obrażenia otaczając się aurą elektryczności. Pod koniec walki Super Mecha Sonic zamienia swoje ataki na jeden: zaczyna opadać i wznosić się podczas przemierzania areny, co jakiś czas wystrzeliwując dookoła siebie pierścienie zadające obrażenia. W trakcie opadania może stracić super formę i powrócić na chwilę do regularnej, co umożliwi atak. Jeśli nie zostanie zniszczony, wróci do super formy i będzie kontynuował lot, bez potrzeby ładowania się przy Głównym Szmaragdzie. Po pokonaniu Super Mecha Sonica, robot zostaje dezaktywowany i opada na ziemię. Arena zaczyna eksplodować i po chwili rozpada się. Knuckles zostaje uratowany przez Sonica pilotującego Tornado, do którego będzie również przyczepiony Główny Szmaragd jeśli gracz zdobył wszystkie Szmaragdy Chaosu lub Super Szmaragdy.

Muzyka[]

Nazwa Muzyka
The Doomsday Zone

Galeria[]

[?
]