Cudzy1.png Speed through the stars like a roller coaster in a world that twists like a corkscrew. Cudzy2.png
Instrukcja

Star Light Zone – piąty poziom w grze Sonic the Hedgehog. Następuje po Labyrinth Zone, a poprzedza Scrap Brain Zone. Jest to miejski poziom położony na South Island.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Poziom rozgrywa się w nocnym, miejskim klimacie. Gracz porusza się po zielonych budnykach na tle większej struktury miejskiej. Możliwe, że jest to miasto widoczne w tle Spring Yard Zone. Znajduje się tu dużo sekcji, na których gracz może się rozpędzić – są strome i długie. Wystarczy, że gracz się poturla, aby zjechać ze zbocza z wielką prędkością. Największym niebezpieczeństwem czyhającym na gracza są przepaście – czają się one w różnych miejscach poziomu, często zabezpieczone platformą lub nawet wcale.

Gracz może użyć huśtawek aby wybić się do wyższej sekcji poziomu. Skacząc na pewne platformy można sprawić by uniosły się bądź opadły lub uformowały się w kształt schodów. Pojawiają się również wentylatory, które zatrzymują Sonica. Niektóre wirują cały czas, a niektóre tylko przez krótki czas. Poziom zawiera również dużo platform, które niszczą się do kontakcie z postacią. Znajduje się tu mało przeciwników, a tych istniejących nie da się zniszczyć lub jest to bardzo trudne.

Boss[edytuj | edytuj kod]

Osobny artykuł: Boss poziomu Star Light Zone

Bossem poziomu jest Doktor Eggman w Eggmobilu z doczepioną tubą. Na arenie znajdują się 3 huśtawki, na które Eggman zrzuca bomby. Aby uderzyć bossa, gracz musi wybić siebie lub bombę w powietrze.

Przeciwnicy[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Nazwa japońska Sprite
Bomb Bomu (ボム?)
Bomb-spr.png
Orbinaut Uni-uni (ウニウニ?)
Uniuni.gif

W innych grach[edytuj | edytuj kod]

Sonic Drift[edytuj | edytuj kod]

Star Light w Sonic Drift

Osobny artykuł: Star Light (Sonic Drift)

Star Light pojawia się ponownie jako tor wyścigowy w Sonic Drift. Następuje po Labyrinth, a poprzedza Scrap Brain.

W innych mediach[edytuj | edytuj kod]

Archie Comics[edytuj | edytuj kod]

Star Light pojawia się w serii komiksów wydawnictwa Archie Comics, w komiksowej adaptacji ery Genesisa. Sonic, Sally i Rotor, po przejściu przez Labyrinth Zone, odwiedzają Star Light Zone.

Sonic X[edytuj | edytuj kod]

Star Light pojawia się w 11 numerze komiksu Sonic X.

Muzyka[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Muzyka
Star Light Zone (Mega Drive)
Star Light Zone (Masa's Demo Version)
Star Light Zone (Sonic the Hedgehog Genesis)
Sonic Advance: Player Data

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]