Sprint obrotowy (スピンダッシュ Supin Dasshu?, ang. Spin Dash) – jedna z najbardziej rozpoznawalnych umiejętności jeża Sonica. Na przestrzeni lat korzystały z niej również inne postacie. Zdolność została pierwszy raz zaprezentowana w Sonic the Hedgehog 2 i pojawiła się potem w prawie każdej grze 2D z serii Sonic the Hedgehog.

Opis[]

Umiejętność ta może być wykonywana tylko z pozycji stojącej. Należy wtedy przykucnąć i wciskać przycisk odpowiadający za Sprint obrotowy. Postać zwinie się w kulkę i przygotuje się do startu. Im dłużej będzie w tej pozycji tym silniejszy będzie Sprint obrotowy. Po puszczeniu przycisku zwinięta w kulkę postać toczy się z dużą prędkością do przodu, podobnie jak w przypadku Ataku obrotowego. Gracz może niszczyć przeciwników i niektóre przeszkody na swojej drodze, ale wciąż jest podatny na ich ataki albo na przeszkody takie jak kolce.

W grach 2D zwykle każda grywalna postać umie korzystać z tej umiejętności. Natomiast w grach 3D zwykle tylko jeże, takie jak Sonic czy Shadow mają do niej dostęp. W Sonic Generations tylko Klasyczny Sonic korzysta ze Sprintu obrotowego.

W Sonic Adventure jeśli gracz ma ulepszenie Light Speed Shoes to podczas wykonywania Sprintu obrotowego będą się wokół niego gromadziły niebieskie kule energii, atakujące pobliskich przeciwników. Po odpowiednio długim gromadzeniu Sprintu obrotowego Sonic zyska energię potrzebną mu do wykonania Light Speed Dash lub Light Speed Attack. W Sonic Adventure 2 zebranie odpowiedniego ulepszenia pozwala Sonicowi albo Shadowowi zgromadzić w ten sposób tylko energię do Light Speed Attack. W Sonic Lost World Sprint obrotowy może być wykonywany znacznie dłużej, jeśli gracz ponownie wciśnie i przytrzyma przycisk ZL.

Odmiany[]

Dark Spin Dash[]

Osobny artykuł: Dark Spin Dash

Odmiana Sprint obrotowya wykonywana przez Shadowa. Umożliwia poruszanie się wzdłuż czerwonego śluzu.

Burst Dash[]

Osobny artykuł: Burst Dash

Burst Dash to wersja Sprintu obrotowego wykonywana przez Blaze. Zamiast zwijać się w kulkę Blaze otacza się ogniem i toczy do przodu.

Sprint z powietrza[]

Osobny artykuł: Sprint z powietrza

Umiejętność w grze Sonic Mania. Powstała aby nie tracić prędkości po wylądowaniu na ziemi. Sprint z powietrza wykonywany jest w trakcie skoku i pozwala wykonać Sprint obrotowy natychmiastowo przy kontakcie z podłożem.