Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Spring (スプリング Supuringu?), znane także jako Jump Springs (ジャンプバネ Janpu Bane?), oraz Springboard – popularne w serii Sonic the Hedgehog elementy rozgrywki. Obok pierścieni są najczęściej pojawiającymi się obiektami na poziomach. Są to sprężyny, które wybijają każdą postać, która na nie skoczy.

Opis[]

Springi towarzyszą serii już od jej pierwszych momentów i stanowią bardzo ważny element każdego poziomu. Każda postać, która skoczy na spring, zostanie wybita w kierunku, w którym jest on zwrócony, najczęściej w górę.

W klasycznych grach z serii, od 1991 do 1998, springi miały postać szarych sprężyn, zakończonych kolorową platformą. Jej barwa jest zależna od siły, z jaką dany spring jest w stanie wybić postać. Żółte springi wybijają z mniejsza siłą niż czerwone. Przy wybiciu, springi emitują charakterystyczny dźwięk.

Wraz z wydaniem gry Sonic Adventure, springi otrzymały diametralną zmianę wyglądu, ale nie swojego funkcjonowania. Zmieniono także dźwięk, jaki towarzyszy wybiciu postaci. Nowoczesne springi, bo o nich mowa, mają postać sprężyn, przykrytych przez czerwony materiał. Pośrodku znajduje się niebieskie pole z żółtą gwiazdą. Czasami springi te zawierają niebieską, lub żółtą obwódkę. Taki model springów zastąpił również klasyczne springi w grach dwuwymiarowych. Wprowadzono także szerokie springi, składające się z trzech zlepionych ze sobą springów.

W Sonic Generations pojawiły się oba rodzaje springów: klasyczne (w kolorach żółtym i czerwonym), a także nowoczesne.

Odmiany[]

Szeroki spring[]

Osobny artykuł: Szeroki spring

Szeroki spring

Szersze springi, pojawiające się w trójwymiarowych grach. Składają się z trzech połączonych ze sobą nowoczesnych springów.

Spring ze śmigłem[]

Osobny artykuł: Spring ze śmigłem

Spring ze śmigłem

Spring ze śmigłem. Nie odbija gracza, ale każde wskoczenie w niego, uruchamia śmigło. Pozwala ono springowi, i skaczącemu po nim graczowi, wznosić się w górę.

Fałszywy spring[]

Osobny artykuł: Fałszywy springFałszywe springi z symbolem Imperium Eggmana. Wybijają gracza bardzo słabo, w dodatku w niewłaściwym kierunku. Mogą być z tego względu niebezpieczne.

Specjalny spring[]

Osobny artykuł: Specjalny spring

Specjalny spring

Specjalne springi pojawiające się w grach Sonic Advance i Sonic Advance 3. Są większe niż normalne springi, a czasami zablokowane i należy je otworzyć za pomocą kluczy. Po wskoczeniu, przenoszą gracza do specjalnego poziomu.

Kolczasty spring[]

Osobny artykuł: Kolczasty springSpring, z którego spodniej strony wyrastają kolce, a z górnej odbijająca część. Co jakiś czas obracają się wierzchem do góry, lub do dołu.

Drążek[]

Osobny artykuł: DrążekPrzyczepione do ścian drążki, wybijające postać lekko w górę. Im więcej razy postać odbije się po wysuniętej części drążka, tym wyżej podskoczy.

Katapulta[]

Osobny artykuł: KatapultaRodzaj rampy, która lekko wybija gracza w górę, po tym jak postać na niej stanie.

Ciekawostki[]

  • Niewykorzystany model springa z Sonic Jam może być znaleziony w plikach gry Sonic Adventure.
  • Springi pojawiają się na plakatach z poziomu City Escape, które reklamują wydarzenie Spring Festival.
Advertisement