Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Spiny (ランダー Randā?, dosł. "Lander")badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog 2. Jest robotem przypominającym ukwiał.

Opis[]

Na pierwszy rzut oka Spiny może nie wyglądać na robota wzorowanego na zwierzęciu. Spiny przypomina jednak ukwiał. Spiny porusza się powoli po lądzie. Może przyczepiać się do podłoża, albo ścian. Na głowie robot posiada rozsuwane działko, z którego może strzelać wolno lecącymi pociskami.

Historia[]

Sonic the Hedgehog 2[]

Spiny sprite.png

Spiny zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog 2 na poziomie Chemical Plant Zone.

Sonic Pocket Adventure[]

Spiny PA sprite.png

Spiny powraca w Sonic Pocket Adventure, jako jedyny przeciwnik na poziomie Secret Plant Zone.

Sonic Colors[]

Spiny pojawiają się tylko w wersji Sonic Colors na Wii, gdzie jest zdecydowanie większy niż w poprzednich grach. Pojawia się na poziomach Starlight Carnival i Asteroid Coaster. Na otwartych przestrzeniach łatwiej jest je zniszczyć za pomocą Boosta.

Sonic Generations[]

Spiny powracają na odnowionym poziomie Chemical Plant. Ich wygląd jest identyczny jak w Sonic Colors. Poruszają się po podłożu, lub po ścianach poziomu. W akcie drugim, na otwartych przestrzeniach łatwiej jest je zniszczyć za pomocą Boosta. Z kolei w klasycznej wersji należy stosować taką samą taktykę jak w poprzednich grach: skakanie na głowy robotów, lub niszczenie je Spin Dashem.

Sonic Mania[]

Spiny Mania.png

Spiny ponownie pojawiają się na poziomie Chemical Plant Zone.

W innych grach[]

LEGO Dimensions[]

Spiny w LEGO Dimensions

Spiny pojawia się w LEGO Dimensions w Chemical Plant Zone. Wyglądem nawiązuje do swojego wcielenia z Sonic Generations. Zachowuje się podobnie jak w tamtej grze.

W innych mediach[]

Sonic the Comic[]

Spiny w Sonic the Comic

W Sonic the Comic Spiny jest częścią armii Badników Doktora Robotnika. Pojawił się krótko, dostrzeżony prze Tailsa w Chemical Plant Zone. Tails i jego towarzysze zdołali uniknąć ataku Spiny'ego i zniszczyć go.

Galeria[]

Szkice koncepcyjne[]

Artwork[]

Ciekawostki[]