FANDOM

Spin Attack (スピンアタック Supin Atakku?), znany również jako Rolling Attack (ローリングアタック Roringu Atakku?) – atak pojawiający się w serialu anime Sonic X. Korzystają z niego: Sonic, Shadow i Emerl, a także ich super transformacje.

Opis Edytuj

Spin Attack polega na zwinięciu się w kulkę, która staje się bardzo trudnym do zatrzymania pociskiem, zdolnym do spenetrowania nawet tak potężnych przeciwników jak Chaos czy Metarexy. Kiedy postać zwinięta jest w kulce, staje się praktycznie niewrażliwa na wszelkie inne ataki. Spin Attack może także posłużyć do odbijania małych i znacznie większych pocisków (jak na przykład kolce Metarex Spike'a lub wielka kamienna kula), lub do kopania w ziemi.

Spin Attack może być wzmocniony na różne sposoby. Sonic może tego dokonać dzięki mocy pierścienia, który wzmacnia Spin Attack do stanu Super Spin Mode. Moc Szmaragdów Chaosu wzmacnia Spin Attack, z mocą podobną do pierścienia, lecz większą. Super Sonic i Super Shadow potrafią wykorzystać energię Chaosu do wzmocnienia swojego Spin Attacku, stanowiącego zabójczy wręcz pocisk. Inna metoda to wystrzelenie postaci korzystającej ze Spin Attacku z Działa Naddźwiękowego. Wystrzelony w ten sposób pocisk jest właściwie niemożliwy do zatrzymania i potrafi pokonać nie tylko same Metarexy, ale również ich dowódców, którzy słyną ze swojej wielkiej siły. Spin Attack dwóch super transformacji jest także w stanie za jednym strzałem zniszczyć całą trzecią formę Final Mova. Należy jednak uważać, ponieważ taka moc może okazać się zabójcza dla postaci wystrzeliwanej z działa.

Odmiany Edytuj

Combo attack Edytuj

Combo attack ep 47

Combo attack

Osobny artykuł: Combo attack

Combo attack to silniejsza wersja Spin Attacku, którą wykonują wspólnie Sonic i Knuckles. Razem zwijają się w jedną kulkę i tworzą jeszcze silniejszy i szybszy pocisk, potrafiący bardzo łatwo przemieszczać się w powietrzu.

Bounce Attack Edytuj

Osobny artykuł: Bounce Attack (Sonic X)
Bounce Attack ep 61

Bounce Attack

Bounce Attack to odmiana Spin Attacku wykorzystywana przez Shadowa. Polega na zwinięciu się w kulkę i odbijaniu się od danej powierzchni bardzo szybko. Wykonując w ten sposób kilka odbić można wytworzyć silne wibracje w podłożu, od którego się odbija.

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

  • Do Spin Attacków wykorzystano animację CGI.