Cudzy1.png A Hermit crab type robot which has been newly developed for cold regions. The spines on its hard shell will repel any attacks done by Sonic alone. There must be another way to defeat it... Cudzy2.png
Opis z oficjalnej strony Sonic the Hedgehog 4: Episode II

Spikes (ヤドリン Yadorin?, właśc. Yadrin) – badnik pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog, począwszy od gry Sonic the Hedgehog. Jest przypominającym kraba robotem z kolcami na skorupie.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Spikes to głównie fioletowo-żółty robot, czasami niebiesko-różowy. Przypomina kraba pustelnika z kolcami na skorupie. Spikes porusza się w określonym kierunku. Jego metodą ataku jest dotknięcie gracza. Najlepszą metodą na zniszczenie robota jest wtoczenie się w niego, gdyż kolce na skorupie będą ranić gracza podczas próby skoku.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Sonic the Hedgehog (1991)[edytuj | edytuj kod]

Spikes-sprite.png

Spikes zadebiutował w pierwszej grze z serii, gdzie można spotkać na poziomie Spring Yard Zone.

Sonic the Hedgehog (8-bit)[edytuj | edytuj kod]

Spikes 8 bit sprite.png

W 8-bitowej wersji Sonic the Hedgehog, Spikes pojawia się na poziomie Bridge Zone. W tej grze ma czasami tendencję do spadania z klifów, podczas poruszania się.

Sonic the Hedgehog 4: Episode II[edytuj | edytuj kod]

Spikes przeszedł w tej grze zmianę wyglądu. Robot pojawia się tylko w White Park Zone. Spikes zachowuje się tu nieco inaczej. Kiedy zauważy gracza, na chwilę schowa swoje kolce, po czym cały schowa się do swojej skorupy. Kolce zostaną wtedy wysunięte. Kiedy Spikes uzna że jest bezpiecznie, wyciągnie ze skorupy swoje oko, a następnie resztę ciała i wróci do poruszania się. I tak najlepszą metodą na zniszczenie robota jest wtoczenie się w niego.

Sonic Dash[edytuj | edytuj kod]

Spikes to powszechnie występujący przeciwnicy w grze. Mogą występować pojedynczo, ale bardzo często spotyka je się ustawione w szeregach po trzy roboty. Spikes stanowią przeszkody na trasie gracza, zadające uderzenia. Można je zniszczyć tylko Spin Attackiem lub Dashem, gdyż skok sprawi że gracz otrzyma obrażenia.

Sonic Lost World[edytuj | edytuj kod]

Dwa Spikesy pojawiają się tylko w czwartej zonie Tropical Coast. Roboty zwisają z sufitu i co jakiś czas strzelają w gracza kolcami ze swojego pancerza.

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Artwork[edytuj | edytuj kod]

Zrzuty ekranu[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]