FANDOM

Speed Star – pojazd pojawiający się w serii Sonic the Hedgehog. Jest to niebieskie auto wyścigowe, z którego korzysta Sonic the Hedgehog.

Opis Edytuj

Speed Star to niebieskie auto wyścigowe, z którego korzysta Sonic the Hedgehog. Charakterystyczną cechą samochodu są zaostrzone krawędzie, przypominające kolce jeża.

Historia Edytuj

Sonic & Sega All-Stars Racing Edytuj

Sonic and Sega All Stars Racing character select 01

Speed Star w Sonic & Sega All-Stars Racing

W Sonic & Sega All-Stars Racing Speed Star został zbudowany przez Tailsa z części robotów pozostałych po nieudanej inwazji Doktora Eggmana. Samochód posiada bardzo wysokie turbo-przyspieszenie, które zapewniają mu panele przyspieszające i drift. Jego przyspieszenie również jest wysokie. Szybkość i sterowność są najniższe, ale wciąż na przyzwoitym poziomie. W tej wersji samochód posiada najostrzejsze kolce.

Sonic & All-Stars Racing Transformed Edytuj

Transformed Character Select 01

Speed Star w Sonic & All-Stars Racing Transformed

W Sonic & All-Stars Racing Transformed wygląd Speed Star został nieco zmieniony. Samochód jest teraz bardziej wygładzony, szczególnie jeśli chodzi o kolce na masce. Tylna część nadal jest jednak dość zakrzywiona w górę. W tej grze Speed Star posiada również możliwość transformacji w łódź, oraz samolot. W formie łodzi koła zostają schowane i pojazd przypomina bardziej motorówkę z dwoma wirnikami z tyłu. W formie samolotu koła również chowają się, oraz wysuwają dwa skrzydła po bokach. Domyślne statystyki Speed Stara posiadają maksymalną szybkość i średnią sterowność. Przyspieszenie i boost są jednak dość niskie.

Team Sonic Racing Edytuj

TSR Sonic Stats

Bazowe statystyki Speed Stara w Team Sonic Racing

W grze Team Sonic Racing Speed Star pojawia się jako samochód Sonica. Został jeszcze bardziej wygładzony i praktycznie pozbawiony swoich charakterystycznych kolców. Bazowe statystyki świadczą o jego wysokiej szybkości i pędzie, umiarkowanym przyspieszeniu i kierowaniu, a także niskiej obronie. Statystyki mogą być modyfikowane przez zamienianie części, podobnie jak kolorystyka auta. W trakcie wydarzeń z gry Speed Star był jednym z samochodów, które Dodon Pa podarował Sonicowi i jego przyjaciołom w ramach organizowanych wyścigów. Sonic wykorzystywał go podczas trwania wyścigów. Samochód został potem zniszczony, kiedy bohaterowie musieli zostawić go na pokładzie Final Fortress, ale Dodon Pa obiecał dostarczyć nowy.

W innych grach Edytuj

LEGO Dimensions Edytuj

Speedstar Lego

Od lewej: Moto Bug, Speed Star i Blue Typhoon

Speed Star pojawia się jako jeden z pojazdów Sonica w LEGO Dimensions. Można zmieniać jego ubarwienie. Pojazd pozwala na szybkie poruszanie się po lądzie. Oprócz tego posiada trzy alternatywne formy: Blue Typhoon i Moto Bug. Blue Typhoon to latający pojazd z czterema silnikami odrzutowymi - może chwytać różne obiekty i przenosić je za pomocą haka na linie. W formie Moto Bug jest lądowym pojazdem przypominającym żuka z metalowymi szczekami, które pozwalają atakować przeciwników i zadawać im wysokie obrażenia.

W innych mediach Edytuj

Archie Comics Edytuj

Speed Star Archie

Speed Star w komiksach

W komiksach Speed Star został zbudowany przez Tailsa i wykorzystywany był przez Team Fighters jako środek transportu na zawody Chaos Emerald Championship.

Ciekawostki Edytuj