Specjalny spring (ang. Special Spring) (スペシャルバネ Supesharu Bane?) – elementy rozgrywki pojawiające się w grach Sonic Advance i Sonic Advance 3. Wyglądają jak zwykłe springi, ale są większe - składają się z niebieskiej podstawy, szarej sprężyny i właściwej czerwono-niebieskiej części springa.

Opis Edytuj

Sonic Advance Edytuj

Special spring

W Sonic Advance specjalny spring pozwala dostać się na specjalny poziom. Springi te ukryte są w jednym z aktów danego poziomu (wyjątek stanowi Ice Mountain Zone który posiada specjalny spring w obu aktach). Po wskoczeniu na spring postać znajdzie się w kosmosie i wyciągnie snowboard, a następnie znajdzie się na specjalnym poziomie. Po opuszczeniu specjalnego poziomu specjalny spring traci swoją unikalną właściwość i działa jak normalny spring.

Akty w których można znaleźć specjalny spring:

Sonic Advance 3 Edytuj

Special Spring SA3 sprite
Specjalne springi powróciły w Sonic Advance 3, gdzie ich rola jest taka sama jak w poprzedniej grze. Specjalne springi są w tej grze ukryte na mapie danego poziomu (hub world). O ile teraz łatwiej je znaleźć, to specjalne springi są zabezpieczone za pomocą kłódki. Aby je odblokować należy zebrać 10 Chao ukrytych w 3 aktach danego poziomu. Następnie należy znaleźć specjalny klucz, który odblokuje spring. Jeśli gracz poniesie porażkę na specjalnym poziomie, to będzie musiał znaleźć kolejny klucz.