Specjalny poziom – specjalny poziom w grze Sonic the Hedgehog. Ma formę obracającego się labiryntu ze szmaragdem, czekającym na zdobycie.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Aby wejść do specjalnego poziomu należy pod koniec pierwszego lub drugiego aktu mieć ze sobą 50 pierścieni po czym wskoczyć do wielkiego pierścienia, który będzie się znajdował za tabliczką mety. Gracz nie może dostać się do specjalnych poziomów w Scrap Brain Zone.

Poziomy specjalne polegają na nawigowaniu Sonicem, który jest w formie kulistej, po abstrakcyjnym labiryncie. Pojawiają się tu kolorowe bloczki oraz inne, z którymi Sonic może wchodzić w interakcję. Należą do nich: Goal, Zderzak, Jump Stand, Up i Down oraz Reverse. W tle pojawiają się ryby oraz ptaki, które zmieniają się co jakiś czas. Poziom nie ma limitu czasowego.

Sam labirynt cały czas się obraca. Gracz ma niewielki wpływ na jego obracanie: może zmienić kierunek za pomocą Reverse'a oraz prędkość za pomocą bloków Up i Down. Jeżeli Sonic wyląduje na nieinteraktywnym bloku lub na Jump Standzie, może, wciąż będąc w formie kulistej, podskoczyć i kontynuować eksplorację. Pojawiają się również pierścienie, które mogą ułatwić nawigację, a także dają bonus punktowy po zakończeniu poziomu. Zebranie 50 pierścieni daje continue, zaś 100 - dodatkowe życie. Pierścieni nie można stracić w żaden sposób.

Pod koniec poziomu pojawia się pomieszczenie ze Szmaragdem Chaosu, do którego dostępu bronią różnokolorowe bloki do niszczenia. Zdobycie Szmaragdu zakańcza poziom powodzeniem. Gracz musi jednak uważać na blok z napisem GOAL. Dotknięcie go sprawi, że poziom również się zakończy, ale bez powodzenia. Po zakończeniu poziomu w dowolny sposób, gracz przechodzi do zwykłego poziomu następującego po tym, z którego dostał się do specjalnego poziomu.

Muzyka[edytuj | edytuj kod]

Nazwa Muzyka
STH1 Special Stage ~ Mega Drive version ~
STH1 Special Stage ~ Masa's Demo version ~

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Początkowo miało pojawić się więcej bloków, jednak nie zostały one użyte. Wśród nich znajdują się bloki z napisami "Zone 1-6", blok z wielką literą "W" oraz zbieralny blok z dodatkowym życiem.
  • W wersji z 2013 roku, pojawia się siódmy poziom specjalny. Zdobycie siódmego szmaragdu odblokowuje super formę danej postaci.

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]