Specjalny poziom – pięć specjalnych poziomów w grze Sonic Chaos. Gracz może na nich zdobyć Szmaragdy Chaosu, wymagane do odblokowania dobrego zakończenia gry. Specjalne poziomy może odwiedzić tylko Sonic. Gracz musi wtedy zebrać 100 pierścieni na normalnym poziomie. Ekran zabłyśnie i gracz zostanie przeniesiony do specjalnego poziomu.

Opis Edytuj

Pierwszy poziom Edytuj

Special Stage Chaos 1

Pierwszy specjalny poziom

Na pierwszym specjalny poziomie Sonic znajduje się na latającym w powietrzu monitorze z Rocket Shoes. Monitor należy zniszczyć skacząc na niego. Wtedy Sonic otrzyma rakietowe buty, dzięki którym będzie mógł latać. Poziom nie posiada żadnego stałego lądu lub nawet pojedynczej platformy. Podczas lotu gracz może zbierać wielkie latające pierścienie. Na końcu tego poziomu znajduje się Szmaragd Chaosu, otoczony przez okrągłą formację pierścieni.

Drugi poziom Edytuj

Special Stage Chaos 2

Drugi specjalny poziom

Na drugim specjalny poziomie gracz musi skakać po platformach, aby dostać się do żółtego Szmaragdu Chaosu. Do wyboru są dwie trasy: po lewej stronie znajdują się mniejsze platformy, a po prawej nieco większe. Aby wskoczyć na większe platformy gracz będzie musiał zebrać monitory z Pogo Springiem. Jeśli wybierze lewą ścieżkę to pod koniec i tak będzie musiał przeskoczyć na tą po prawej i wykorzystać Pogo Springi.

Trzeci poziom Edytuj

Special Stage Chaos 3

Trzeci specjalny poziom

Na trzecim specjalny poziomie gracz zaczyna w małym pomieszczeniu. Musi stąd wejść do rury, która przechodzi przez całą pobliską ścianę. Gracz musi pokonać cztery takie pomieszczenia z rurami. Podczas jazdy w rurach można wybierać swój kierunek ruchu za pomocą strzałek. Przy ostatnim systemie rur pojawi się alternatywna rura, wiodąca w górę. Należy przytrzymać strzałkę w górę aby do niej wlecieć. Sonic zostanie przez nią przetransportowany do pomieszczenia z zielonym Szmaragdem Chaosu.

Czwarty poziom Edytuj

Special Stage Chaos 4

Czwarty specjalny poziom

Czwarty specjalny poziom przypomina tradycyjny, platformowy poziom. Znajdują się tu springi, monitory z pierścieniami i Rocket Shoes, a niektóre fragmenty poziom mogą być zniszczone. Springi są umieszczone różnie: mogą pomagać w przemierzaniu poziomu, albo utrudniać to odbijając gracza do tyłu. Gracz może wykorzystać Rocket Shoes w celu szybszego pokonania poziomu. Podczas poruszania się po platformach należy uważać, ponieważ na drodze można znaleźć dwie sekcje z przepaściami. Szary Szmaragd Chaosu znajduje się na końcu trasy, na platformie na którą nie można skoczyć. Należy wykorzystać pobliskie Rocket Shoes aby dolecieć na platformę i zebrać szmaragd.

Piąty poziom Edytuj

Special Stage Chaos 5

Piąty specjalny poziom

Ostatni specjalny poziom składa się z labiryntu rur, podobnie jak trzeci. Gracz może wybierać swój kierunek ruchu za pomocą strzałek. Tym razem labirynt jest znacznie większy i bardziej skomplikowany. Rury prowadzą do różnych pomieszczeń. Mogą zawierać Time Stop (gracz ma tutaj limit czasowy wynoszący minutę), albo pierścienie. Ostatnie pomieszczenie zawiera fioletowy Szmaragd Chaosu. W labiryncie można łatwo się pogubić, a nawet wrócić na start jeśli pomyli się rury. Szmaragd można zdobyć następującym sposobem: wybierz pierwszą rurę i jedź do końca. Rura zacznie wtedy biec w górę i skręci w lewo. Na najbliższym zakręcie zjedź w dół i podążaj trasą w prawo. Rura zacznie biec w dół, w lewo, potem znowu w dół i w prawo. Na najbliższym zakręcie znowu zjedź na dół. Zjedź w dół po zakręcającej rurze. Następnie poruszaj się cały czas prosto, aż do zakrętu w górę. Jedź dalej w lewo, aż w końcu wyjdziesz z rury. Po wyjściu należy uważać na spring, który może odbić gracza z powrotem do labiryntu. Należy nad nim przeskoczyć i zebrać szmaragd.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Special Stage
Special Stage 2

Ciekawostki Edytuj

  • Na pierwszym specjalny poziomie wielkie pierścienie tworzą napisy M.Shima, Ray i 5OOZO. Są to pseudonimy twórców gry Sonic Chaos.
  • Tails nie może wejść na specjalne poziomy, ale dzięki temu gracz od razu zyskuje dobre zakończenie jeśli ukończy grę jako Tails.