Specjalny poziom – seria dziesięciu opcjonalnych poziomów w grze Sonic Blast. Można na nich uzyskać dodatkowe życia albo Szmaragdy Chaosu, w zależności od aktu.

Opis Edytuj

Blast Special Stage Act 2

Specjalny poziom drugiego aktu

Aby dostać się na specjalny poziom, gracz musi znaleźć wielki pierścień, ukryty w każdym z aktów normalnego poziomu. Specjalne poziomy w pierwszych aktach posiadają zieloną planszę w kratę, a te na drugich czerwoną. Celem gracza na tych poziomach jest zebranie 50 pierścieni. Na specjalnych poziomach w pierwszych aktach można zdobyć dodatkowe życie, a w drugim Szmaragd Chaosu. Jeśli gracz będzie miał mniej niż 50 pierścieni pod koniec poziomu, to Eggman przyleci na plecaku odrzutowym i ukradnie nagrodę. Na specjalnych poziomach pojawiają się różne elementy rozgrywki: springi które wybijają postać w górę, panele przyspieszające które zwiększają szybkość biegu, oraz zderzaki, które odbijają gracza do tyłu. Elementy te można ominąć, albo przeskoczyć nad nimi. Czasami są jednak potrzebne do zebrania pierścieni, które np. unoszą się w powietrzu.

W grze jest łącznie 10 specjalnych poziomów: 5 w pierwszych aktach i tyle samo w drugich. Najważniejsze są specjalne poziomy drugich aktów, ponieważ to na nich gracz uzyskuje Szmaragd Chaosu. Zebranie wszystkich 5 Szmaragdów Chaosu pozwala stoczyć walkę z prawdziwym finałowym bossem gry i odblokować dobre zakończenie. Po zakończeniu specjalnego poziomu gracz wraca do ostatniego monitora ze strzałką, jaki został przez niego zniszczony na poziomie.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Special Stage