Specjalny poziom – specjalny poziom, pojawiający się w grze Sonic Advance 3.

Opis Edytuj

W Sonic Advance 3, Specjalne poziomy służą do zdobycia Szmaragdów Chaosu, potrzebnych do odblokowania prawdziwego zakończenia gry i walki z prawdziwym finałowym bossem.

Aby dostać się na jeden ze Specjalnych poziomów, gracz musi znaleźć najpierw 10 Chao, które są ukryte w trzech aktach i na mapie danego poziomu. Następnie gracz musi rozegrać dowolny akt, aby znaleźć na nim Specjalny klucz. Klucz ten posłuży do odblokowania Specjalnego springa, ukrytego gdzieś na mapie poziomu. Mając klucz, gracz może wskoczyć na spring i wejść na poziom.
Specjalny spring SA3

Przykładowy Specjalny spring

Specjalne poziomy rozgrywają się wewnątrz tuneli. Podłoże tunelu stanowią niebieskie kafelki, ułożone w szachownicę razem z kafelkami w kolorze Szmaragdu Chaosu, jaki można zdobyć na danym poziomie. Postać gracza porusza się po skrzydłach samolotu Tornado 2, znanego z Sonic Adventure. Ruch postaci wpływa również na kierunek ruchu samolotu.

Celem postaci jest zebrać określoną ilość pierścieni w danym segmencie poziomu. Następnie, jeśli gracz posiada odpowiednią ilość pierścieni, albo większą, to przejdzie do drugiego segmentu, w którym trzeba będzie zebrać dwa razy więcej pierścieni niż poprzednio. Jeśli gracz zbierze wymaganą ilość, lub większą, to otrzyma Szmaragd Chaosu.

Zadanie to utrudniają liczne przeszkody, w postaci czerwonych, kolczastych bomb. Przy kontakcie z graczem wybuchają i zabierają postaci kilka pierścieni. Można tu również spotkać szarych przeciwników, którzy rzucają w gracza małymi pociskami. Mogą odbierać część pierścieni. Ułatwienie mogą stanowić niebieskie obręcze. Jeśli gracz przez nie przejdzie, to Tornado 2 złoży swoje skrzydła w kształt litery X i zyska na prędkości. Zbieranie pierścienie będą dodatkowo liczone podwójnie. Trwa to jednak przez krótki czas.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Specjalny poziom

Galeria Edytuj

[?
]