FANDOM

Ten artykuł dotyczy nadchodzącego wydarzenia!
Informacje zawarte w tym artykule mogą się diametralnie zmienić!
Prosimy nie dodawać spekulacji do artykułu i każdą możliwą informację poprzeć przypisem.
Cudzy1 When the world needs a hero...think fast. Cudzy2
Slogan

Sonic the Hedgehog – adaptacja filmowa serii Sonic the Hedgehog, której premiera zaplanowana jest na 14 lutego 2020 roku. Produkcja jest finansowana przez Paramount Pictures. Film ma być hybrydą CGI i live action, przy wsparciu Marza Animation Planet - oddziału Segi. Producentami filmu są Neal Moritz i Tim Miller, a za scenariusz odpowiadają Patrick Casey i Josh Miller. Ma być to pierwsza część planowanej serii filmów.

Początkowo Sony Pictures otrzymali prawa do filmu od Segi w 2013 roku, a 10 czerwca 2014 oficjalnie otrzymali zielone światło na produkcję. W październiku 2017 roku, z powodu kłopotów finansowych, Sony sprzedało prawa do filmu Paramount Pictures, którzy zachowali ekipę pracującą nad filmem.

Produkcja Edytuj

3 grudnia 2013 roku Sony Pictures Digital Domain Names, INC., oddział Sony Pictures Entertainment, zarejestrowało trzy strony, o nazwach "SonicTheHedgehog-Movie.com", "SonicTheHedgehog-Movie.net" i "SonicTheHedgehogMovie.net". Sonic Stadium zgłosiły rejestracje stron 7 grudnia, ale ani Sony Pictures, ani Sega nie potwierdzili istnienia filmu w tamtym czasie.

20 marca 2014 roku The Tracking Board opublikowało plotkę o filmie, twierdząc że zostanie potraktowana tak jak Mroczny Rycerz, oraz dołączając listę proponowanych scenarzystów. 10 czerwca 2014 oficjalna strona Sonica została zaktualizowana o zamkniętą sekcję "TV and Movies". Później, tego samego dnia, na prywatnej konferencji Segi/Sony Pictures, Hollywood Reporter potwierdził film i to, że Sony otrzymała na projekt zielone światło. 21 czerwca 2014 roku ogłoszono, że Sonic the Hedgehog i jego możliwe przyszłe filmy będą rozgrywały się w uniwersum innym niż Sonic Boom. 19 listopada 2014 Van Robichaux stwierdził, że zespół pracujący nad filmem dąży do uzyskania kategorii wiekowej PG-13.

31 października 2016 roku, Hollywood Reporter ogłosił, że Tim Miller, który zrezygnował z prac nad filmem Deadpool 2, został zatrudniony jako producent wykonawczy tego filmu, a także, że Jeff Fowler będzie pełnił funkcje reżyserskie. Patrick Casey i Josh Miller mieli odpowiadać za scenariusz. 2 października 2017 ogłoszono, że produkcja przeszła w ręce Paramount Pictures, którzy otrzymali prawa do filmu od Sony. Mimo zmiany studia, zespół pracujący nad filmem pozostał niezmieniony.

22 lutego 2018 roku oficjalnie ogłoszono premierę filmu, która miała odbyć się 15 listopada 2019 roku. Sega będzie miała udział w filmie, a także będzie go finansowała. 4 marca 2018 roku. 4 marca 2018 roku Omega Underground zasugerowało, że producenci filmu rozważali zatrudnienie Junkie XL w roli kompozytora muzyki do filmu. Ogłoszono również, że Paramount ma zamiar rozpocząć kręcenie filmu w lipcu. 1 kwietnia 2018 roku potwierdzono, że kręcenie filmu zacznie się 30 lipca w Vancouver, a nie w Atlancie, jak to podano wcześniej. 29 maja ogłoszono, że Paul Rudd jest w trakcie rozmów nad rolą Toma, policjanta który ma zaprzyjaźnić się z Soniciem, aby najprawdopodobniej pokonać Doktora Eggmana. Paramount potwierdzili potem, że w pewnym momencie myślano nad rolą Rudda. Tego samego dnia podano budżet filmu, wynoszący 90 milionów dolarów. Następnego dnia zapowiedziano, że James Marsden został wybrany do nieujawnionej roli. 7 czerwca 2018 roku powiedziano, że Tika Sumpter również odegra rolę w filmie. 12 czerwca ogłoszono zdjęcia do filmu na autostradzie w Vancouver, które odbędą się w środku września. Obecny na ten czas tytuł filmu brzmi po prostu "SONIC". Krótko potem Patrick Casey ujawnił, że Sonic będzie miał nieco bardziej realistyczny wygląd. Podczas Too Many Games w 2018, Johnny Gioeli powiedział, że Sega nie ma nic wspólnego z filmem. Jednak Takashi Iizuka poprawił to później, mówiąc że będzie nadzorował prace nad filmem. 10 grudnia 2018 roku ujawniony został oficjalny tytuł filmu - Sonic the Hedgehog, oraz wygląd Sonica. Tim Miller wyjaśnił przeprojektowanie postaci w następujący sposób:

"That was always Stage 1 of adapting it to what the real world is and what a real animal would be like, it would be weird and it would feel like he was running around nude if he was some sort of otter-like thing. It was always, for us, fur, and we never considered anything different. It’s part of what integrates him into the real world and makes him a real creature. <...> I don’t think SEGA was entirely happy with the eye decision, but these sorts of things you go, ‘It’s going to look weird if we don’t do this.’ But everything is a discussion, and that’s kind of the goal, which is to only change what’s necessary and stay true to the rest of it."

Fabuła Edytuj

Akcja filmu koncentruje się wokół małego miasta, którego mieszkańcy zbierają się aby pomóc szeryfowi uratować Sonica - niebieskiego, antropomorficznego, przestępczego jeża, który potrafi biegać z prędkością dźwięku - przed ścigającym go rządem.

Postacie Edytuj

  • Ben Schwartz jako Sonic the Hedgehog, antropomorficzny "młodociany przestępca"; niebieski jeż, który może biegać z prędkością ponaddźwiękową. Musi uciekać przed rządem.
  • Jim Carrey jako Robotnik, zły naukowiec, który chce ukraść pierścienie Sonica i podbić świat.
  • James Marsden jako Tom Wachowski, szeryf małego miasta Green Hills w Montanie, który jedzie do San Francisco razem z Soniciem.
  • Lee Majdoub jako Agent Stone, agent współpracujący z Dr Eggmanem.
  • Tika Sumpter jako żona Toma Wachowskiego.
  • Frank Turner jako Crazy Carl.
  • Adam Pally
  • Natasha Rothwell
  • Neal McDonougg

Ciekawostki Edytuj

  • W pierwszym oficjalnym zwiastunie napis Every Hero has a Genesis jest nawiązaniem do konsoli Sega Genesis na której zadebiutowała seria Sonic the Hedgehog.
  • Słowa które Sonic wypowiada podczas przygotowywania się do biegu na pierwszym zwiastunie są nawiązaniem do piosenki Gotta Go Fast z amerykańskiej czołówki Sonic X.
  • Początkowo premiera filmu była zaplanowana na 19 listopada 2019 roku, ale z powodu negatywnych reakcji na projekt postaci Sonica zespół pracujący nad filmem postanowił zmienić wygląd protagonisty, przesuwając premierę na 14 lutego 2020 roku.