Cudzy1 All right, Shadow! Time for me to finish this! Cudzy2
Sonic the Hedgehog, Sonic Adventure 2

Sonic the Hedgehog – trzeci, a następnie ósmy i finałowy boss Dark Story w grach Sonic Adventure 2 i Sonic Adventure 2: Battle. W obu walkach grywalną postacią jest Shadow the Hedgehog.

Boss Edytuj

Pierwsza walka Edytuj

Pierwsza walka z Soniciem ma miejsce po poziomie White Jungle, w dżungli na Prison Island. Areną jest kwadratowy kawałek ziemi, otoczony małym płotem. Dookoła arenę otacza woda. Na arenie pojawia się kilka roślin, a także jedno drzewo. W trakcie walki Sonic posługuje się jedynie Homing Attackiem, Jump Dashem i Spin Jumpem. Gracz może zderzać swój Homing Attack z bossem, ale wtedy nikt nie otrzyma obrażeń. Sonic dokończy również swój Jump Dash i wyląduje na ziemi, aby za chwilę ponowić ten atak. Gracz może również unikać jego Homing Attacku wykonując Somersault. Dobrze wymierzony Somersault może również zadać obrażenia bossowi. Aby trafić Sonica, należy uderzyć go chwilę po tym jak wykona swój własny atak i będzie stał w miejscu. Boss zostaje pokonany po otrzymaniu trzech uderzeń.

Druga walka Edytuj

Druga walka z Soniciem ma miejsce po poziomie Final Chase. Jest również ostatnim bossem w Dark Story. Areną jest długa i prosta trasa z platform na Kosmicznej Kolonii ARK. Kolejne platformy zaczynają się zapadać, z upływem czasu, w przestrzeń kosmiczną. Po bokach areny unoszą się również czasami meteoryty, na które trzeba uważać. Na platformach występują co jakiś czas trasy z pierścieni, na których można wykonać Light Speed Dash. Co więcej, po upływie 10 minut trasa zakończy się - platformy przed graczem zaczną się zapadać i nie będzie możliwości znalezienia żadnego gruntu pod nogami. Sam Sonic jest teraz znacznie silniejszy. Przez cały czas będzie biec do przodu. Zatrzyma się jedynie wtedy, kiedy gracz zostanie zbytnio w tyle. Będzie wtedy wykonał swój specjalny atak, którym jest Sonic Wind. Sonic tworzy w miejscu gracza niebieski wir powietrzny, który można ominąć uciekając, wyskakując z niego, lub wykonując Spin Dash czy też Somersault. Jeśli natomiast gracz wyprzedzi Sonica, ten będzie go próbował uderzyć Homing Attackiem, który można odbić wykonując po prostu Spin Jump lub Spin Dash. Gdy Sonic będzie już daleko w tyle, wykona Kontrolę Chaosu i w błysku zielonej energii pojawi się przed graczem, wznawiając wyścig. Pierwsze dwa lub trzy uderzenia mogą być zadane bossowi przez zwykły Homing Attack. Później jednak Sonic będzie odbijał Homing Attacki wykonując własny Spin Jump. Na zadanie mu uderzeń istnieją jeszcze dwa sposoby. Kiedy Sonic wykonuje Sonic Wind, gracz może do niego podbiec i wskoczyć, albo uderzyć Spin Dashem. Druga metoda sprawdza się wtedy, kiedy Sonic znajduje się na trasie z pierścieni. Można wtedy wykonać Light Speed Dash, który zada mu obrażenia. Boss zostaje pokonany po otrzymaniu 5 uderzeń.

Muzyka Edytuj

Nazwa Muzyka
Shut Up, Faker!
For True Story

Galeria Edytuj

Pierwsza walka Edytuj

[?
]
Galeria

Druga walka Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj

Shadow vs Sonic Big

Big the Cat w pierwszej walce Shadowa z Soniciem

  • W pierwszej walce pojawia się Big the Cat. Można go znaleźć pod kratą w ziemi.
  • Jest to pierwszy przypadek w serii, w którym Sonic pełni rolę bossa i finałowego bossa.
  • W trakcie drugiej walki Sonic wypowiada słowa I'll use your Chaos Control! przed wykonaniem Kontroli Chaosu. Pełna wypowiedź brzmi I'll use your technique! Chaos Control!, ale w grze jest ucięta.