FANDOM

Sonic the Hedgehog – port oryginalnego Sonic the Hedgehog z 1991 roku na telefony komórkowe, wydany w ramach usług Sonic Cafe. W zależności od dostawcy usługi, gra może być pełna, albo dwuczęściowa. Część pierwsza składa się z pierwszych trzech poziomów, a część druga zawiera finalne poziomy. Została później wydana dla Sega Mobile, pod nazwą Sonic the Hedgehog Mobile. Pojawiła się także druga, mniej znana wersja na telefony Verizon i AT&T. Posiadała to samo co oryginał, ale była całkowicie pozbawiona efektów dźwiękowych. W Europie i Japonii gra była dołączana do niektórych telefonów komórkowych od Panasonic.

Różnice pomiędzy wersjami Edytuj

Port stara się naśladować oryginalnego Sonic the Hedgehog z 1991 na Sega Mega Drive, ale niektóre elementy gry zostały usunięte, np. specjalne poziomy. Po tym jak gracz wskoczy w Wielki pierścień, automatycznie otrzymuje Szmaragd Chaosu. Badniki nie wypuszczają zwierzątek po zniszczeniu. Grafika została również zmniejszona, a paleta kwiatów w Green Hill Zone jest inna. Wiele grafik, których niewykorzystany w oryginalnej grze, pozostało ukrytych w porcie, np. UFO z Marble Zone. Niektóre poziomy otrzymały drobne zmiany, takie jak usunięcie huśtawek z areny bossa poziomu Starlight Zonem albo zgniataczy z Final Zone. Mimo że wiele elementów zabrano z gry, inne dodane, aby ułatwić rozgrywkę, np. nieskończona ilość dodatkowych szans, albo możliwość zapisu. System punktowy został dodany, a pięć najlepszych wyników jest zapisywanych. Mogą być również opublikowane w sieci. Dodano trzy poziomy trudności: bardzo łatwy, łatwy i normalny. W trybie bardzo łatwym nie występują żadni przeciwnicy, jedynie bossowie poziomów.

Menu kodów wciąż jest obecne. Na głównym ekranie należy wcisnąć 5 albo środkowy przycisk, a następnie 2, 3, 0, 6, 9 i 1.

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria