Sonic the Hedgehog: Bad Guys Issue 4 – czwarty i ostatni komiks z mini-serii Sonic the Hedgehog: Bad Guys publikowanej przez IDW Publishing.

Fabuła[edytuj | edytuj kod]

Dr. Eggman vs. the Bad Guys! Astonishingly, Dr. Starline's managed to hold together his motley crew of criminals long enough to almost achieve his goal and see his plan to fruition. Unfortunately, when Dr. Eggman gets wind of their activities, he sets his sights on them. Will the Bad Guys stay together to scramble Eggman or will they crack? Find out in "No Honor Among Thieves," the thrilling conclusion to Sonic the Hedgehog: Bad Guys!

W centrum sterowania Eggnetem, Doktor Starline stracił panowanie nad grupą złoczyńców, których udało mu się zebrać. Zavok oznajmił, że zdobyli już wszystko, poza jego skórą. Starline założył wtedy swój Tricore i użył mocy latania, aby wyskoczyć z dala od złoczyńców. Tumble próbował go wtedy zatrzymać, ale doktor zablokował jego pięść korzystając ze wzmocnionej siły. Tumble odczuł zderzenie boleśnie, a Rough zdziwił się, że Starline miał w sobie tyle siły. Zavok rzucił się wtedy na Starline'a, ale doktor uciekł dzięki mocy szybkości. Rough był nadal zaskoczony, ale Mimic uświadomił mu, że Starline wykonał dla siebie specjalny gadżet, zapewniający mu dostęp do wszystkich trzech mocy. Zavok kazał wtedy Mimicowi zostać, na wypadek gdyby doktor wrócił. Sam wziął ze sobą Rougha i Tumble'a, aby złapali Starline'a. Kiedy się oddalili, Mimic pomyślał, że mógłby ukryć się gdzieś i zaskoczyć doktora z góry. Jednakże zdał sobie sprawę z tego, że Starline miał poniekąd rację - nawet jeśli Mimic został usunięty z bazy danych, to na nic by się to nie zdało, gdyby jeden ze złoczyńców powiedział o wszystkim Eggmanowi. Pomyślał wtedy, że Eggman mógłby się zjawić na czas i wyeliminować całą czwórkę, dlatego wprowadził zmiany w głównym komputerze. Mimic postanowił następnie odejść, żegnając się ze złoczyńcami i zamierzając złożyć wizytę u Whisper. Tymczasem Eggman, lecący w Egg Hawku, otrzymał nowy raport od Orbota. Początkowo chciał, aby mu nie przeszkadzano, ale Orbot wytłumaczył, że alarm związany z atakiem Sonica był fałszywy, a w rzeczywistości Zavok przebywał w centrum Eggnetu. Orbot ukazał mu Zeti na nagraniu z kamery. Eggman zebrał wtedy cały szwadron swoich Balkirych i zmienił kierunek lotu, aby pozbyć się Zavoka raz na zawsze. W budynku Rough ścigał Starline'a, próbując go zawołać i tłumacząć, że nie może się ukryć przed nimi wszystkimi. Wykorzystując wzmocnienie siły od Tricore, Starline kopnął Rougha i zaaplikował mu neurotoksynę z własnych butów, aby unieruchomić go czasowo. Uciekł następnie, kiedy Rough wzywał pozostałych na pomoc. Starline zdołał polecieć aż pod sufit, ukrywając się przed nadchodzącym Zavokiem. Zeti przyznał, że Starline zawsze był porażką, niegodną do zastąpienia Eggmana. Jego plan był niedopracowany, pozbycie się towarzyszy przesadnie okrutne, a wszystko dopełnione przez niezasłużoną dumę. Zavok przemyślał to jednak i stwierdził, że Starline właściwie niczym się nie różnił od Eggmana. Gdy Zavok odszedł, Starline zeskoczył z sufitu i ukrył się przed grupą Egg Knightów. Doktor zrozumiał wtedy, że przez całe życie wzorował się na Eggmanie. Nawet kiedy próbował obejść wady swojego idola, jego metody pozostawały wadliwe. Pozwolił ponieść się swojej nienawiści do Zavoka, takiej samej jaką Eggman żywił wobec Sonica. Pozbył się swoich towarzyszy równie szybko, co Eggman jego. Mimo że stał się tym, czego tak bardzo nienawidził, to postanowił się już dłużej nad sobą nie użalać i zrobić wszystko, aby osiągnąć swój cel. W korytarzu Starline natknął się na Tumble'a, który zamierzał się na nim zemścić za to, co zrobił z Roughem. Starline zdołał jednak uniknąć ataku wroga i zaaplikował mu toksynę paraliżującą, zostawiając obu przeciwników unieruchomionych. Następnie udał się do głównego komputera, ostrożnie przemieszczając się w środku, gdyż spodziewał się Mimica. Zauważył wtedy, że najemnik obrócił jego własny plan przeciwko niemu, alarmując Eggmana. Starline szybko usunął Egg Base Sigma z bazy danych, przeprogramował jej obronę, a także usunął pozostałe zapisy. Następnie wybiegł z budynku. Zavok znalazł wtedy osłabionych Rougha i Tumble'a, dowiadując się, że Starline ich zatruł. Kazał wtedy użyć im ich Power Cores, jednakże Rough wytłumaczył mu, że skończyła im się moc. Sfrustrowany Zavok postanowił ich porzucić, widząc że nie potrafią sobie poradzić z nawet jednym przeciwnikiem. Skunksy twierdziły jednak, że i tak zrobiły więcej niż Zavok. Następnie podnieśli się i postanowili odejść, twierdząc że jednak nie potrzebują lidera, ani drużyny. Tumble zgodził się i obaj postanowili działać samotnie aż do końca.

Zavok wkroczył do pokoju z głównego komputera, rozkazując Mimicowi znaleźć Starline'a na kamerach. Nie znalazł najemnika w środku, lecz nie zdziwił się tym wcale. Postanowił sprawdzić komputer sam, aby zdobyć poszlaki na temat pozostałych członków Deadly Six. Jednak zamiast tego Eggman pokazał mu się na ekranie, gotowy do walki. Zeti zastanawiał się kto wezwał tutaj doktora i czy miało to znaczenie. Przypomniał następnie Eggmanowi, że Cacophonus Conch został utracony po katastrofie Faceshipu i doktor nie ma jak go kontrolować. Eggman jednak nie zamierzał zniewolić Zavoka, ale zniszczyć go. Zavok kwestionował to, czy doktor będzie gotowy zniszczyć tak ważny budynek. Eggman odpowiedział jednak, że zawsze może go odbudować, a jeśli będzie miał przy tym zlikwidować Zeti poza zasięgiem jego elektromagnetycznych zdolności, to będzie warto. Zavok uznał to za marnotrastwo i skierował obronę centrum przeciwko Eggmanowi. Egg Hawk został zasypany pociskami. Mimic w tym czasie odjechał w ciężarówce Starline'a, mając nadzieję że obie strony konfliktu wyeliminują się nawzajem. Rough i Tumble byli już daleko i stwierdzili, że uciekli w samą porę. Postanowili zacząć wszystko od nowa. Starline tymczasem obserwował bitwę nadąsany. Zniecierpliwiony Eggman wysłał swoje Balkiry, aby zbombardowały budynek. Doktor otworzył następnie ogień ze swojej maszyny. Satelity kontrolujące roboty zostały zniszczone, rozbrajając tym samym Zavoka. Budynek zaczął się walić, więc Zeti aktywował swój Power Core. Centrum Eggnetu zostało całkowicie zniszczone, a zadowolony Eggman odleciał. Po chwili jednak Zavok wygrzebał się spod gruzów, a jego urządzenie z Power Core uległo zniszczeniu. Ujrzał odlatującego Eggmana i postanowił odejść, ale przewrócił się wskutek ran. Przejął wtedy kontrolę nad pobliskim Egg Knightem i kazał mu zabrać go stąd, aby mógł przeżyć, zregenerować się i znaleźć swoją bandę. Jakiś czas później w bazie Eggmana, Orbot zawiadomił doktora, że nie znaleźli śladu po Zavoku, co oznaczało że nadal był na wolności. Orbot uznał, że uzyskali odpowiedź dotyczącą tajemniczych napadów, ale Eggman miał dalsze podejrzenia. Twierdził, że Zavoka nie interesuje technologia i nie zna się na jego infrastrukturze, pytając dlaczego zależało mu na wytwórni Power Cores i centrum Eggnetu i skąd wiedział gdzie się znajdowały. Mimo że Zavok był zamieszany w sprawę, Eggman uważał, że coś jeszcze się działo i że ktoś inny działał przeciwko niemu. Tymczasem Starline zajął Egg Base Sigma i zaczął wprowadzać do niej swoje Badniki, zacierając ślady po Imperium Eggmana. Przetransportował tutaj także swoje tajne projekty. Mimo, że wykonanie było dalekie od optymalnego, to cel został osiągnięty. Baza znajdowała się pod jego kontrolą i mógł z niej prowadzić swoje nowe operacje. Wcześniej chciał dowieść Eggmanowi, że jest godzien jego uznania. Jednakże obecnie nie widział ku temu sensu, zważyszy na niekompetencję swojego idola. Starline uważał się za bardziej świadomego i uczącego się na błędach. Postanowił, że nie będzie już podbijał świata dla Eggmana, ale dla samego siebie. Objął następnie swój nowy tron, zamierzając stać się lepszym zamiennikiem Eggmana.

Postacie[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Okładki[edytuj | edytuj kod]

Zapowiedź[edytuj | edytuj kod]

[?
]
Galeria

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Okładki B wszystkich czterech numerów Sonic the Hedgehog: Bad Guys

  • Okładka B jest czwartym fragmentem czteroczęściowej panoramy, łączącym się z pozostałymi okładkami B z tej serii.