Sonic Wiki
Advertisement
Sonic Wiki

Sonic the Animation – krótka animacja trawająca około półtorej minuty, powstałana potrzeby parków rozrywki takich jak Sega World Japan. Została potem dołączona do kompilacji Sonic Jam. Za animację odpowiada studio TMS Entertainment, wówczas znane jako Tokyo Movie Shinsha.

W animacji wykorzystano odręcznie rysowane postacie, a także wygenerowane komputerowo otoczenie 3D. Posiada podobny styl co kreskówki Warner Brothers, przy których pomagało TMS, takie jak Animaniacy i Przygody Animków. Nie pojawiają się tutaj żadne dialogi, ale obecna jest muzyka i efekty dźwiękowe. Jedynymi postaciami z serii są Sonic i Doktor Eggman

Fabuła[]

Eggman przebrany za Sonica

Pewnego dnia w swojej kryjówce Doktor Eggman zasiadał do czytania porannej prasy, kiedy zauważył że Sonic został wybrany na człowieka roku. Doktor szybko podarł gazetę i rzucił nią w telewizor, który uruchomił się. Trwała wtedy transmisja na której Sonic był podziwiany przez mieszkańców miasta. W szale Eggman rzucił się na szmacianą lalkę Sonica i zaczął ją dusić, ale wtedy przyszedł mu do głowy pewien pomysł. Wkrótce potem Sonic biegł przez miasto, a Doktor Eggman czekał na niego za jednym z zaułków. Ubrany w kostium Sonica i wyposażony w rakietowe buty doktor zaczął ścigać Sonica, po drodze sprawiając problemy mieszkańcom, najpierw potrącając kobietę niosąca zakupy, które rozsypały się na pobliskich przechodniów. Następnie grupa dzieci poprosiła go o autografy, ale doktor wymalował im pisakiem znaki na twarzach. Następnie zaczął skakać po cudzych samochodach i wywołał kilka wypadków na drodze. Opinia mieszkańców na temat Sonica szybko zmieniła się na gorszą. Jeż przybiegł potem i zaczepił grupę mieszkańców, którzy zaregaowali na niego z wściekłością. Zdziwiony ujrzał wkrótce Eggmana, śmiejącego się na dachu jednego z pobliskich budynków.

Galeria[]

[?
]
Galeria

Ciekawostki[]

  • W animacji wykorzystano następujące utwory:
    • Poranek Edwarda Griega na początku kiedy Eggman zasiada do czytania prasy.
    • W grocie Króla Gór Griega, od momentu kiedy Eggman dowiaduje się, że Sonic został człowiekiem roku. Muzyka ta była również wykorzystywana w poprzednich animacjach, takich jak serial Adventures of Sonic the Hedgehog.
    • Muzyka z teraźniejszości Metallic Madness z japońskiej ścieżki dźwiękowej do gry Sonic the Hedgehog CD grana przez resztę animacji kiedy Eggman zaczyna sprawiać kłopoty.

Koszulka firmy Milkboy

  • Pod koniec animacji pojawiają się napisy "Ciąg dalszy nastąpi", ale nigdy nie powstała kontynuacja.
  • Niektóre ujęcia miasta przypominają San Francisco, które posłużyło potem za bazę do City Escape w Sonic Adventure 2.
  • Śmiech Eggmana pod koniec animacji pochodzi z japońskiej muzyki bossa z Sonic CD.
  • Japońska firma odzieżowa Milkboy wyprodukowała koszulkę wzorowaną na gazecie z tej animacji, przedstawiającą Sonica z przodu. Z tyłu natomiast pojawił się stockowy artwork Sonica i logo marki SegaSonic the Hedgehog
  • W czerwcu 2016 roku animacja została pokazana na imprezie Sonic 25th Anniversary Party w Tokyo Joypolis.
  • Piżama Eggmana z ten animacji pojawiła się w odcinku specjalnym From: A. Rose serialu Sonic Mania Adventures, gdzie doktor nosił ją pod koniec.
Advertisement