FANDOM

Sonic Speed DX (ソニックのスピード DX Sonikku no Supīdo DX?) – gra na telefony komórkowe wydana w ramach usługi Sonic Cafe. Mniej zaawansowana graficznie wersja pojawiła się również na słabsze telefony.

Rozgrywka Edytuj

Sonic Speed DX jest trzecią odsłoną serii Speed. Poprzedzają ją wydane we wcześniejszych latach gry Speed i Speed DX. Jest to gra karciana, w której gracz ma do wyboru postaci: Sonica, Tailsa, Knucklesa, Amy, Eggmana, oraz Shadowa. Możliwa jest jednoosobowa rozgrywa z komputerem, albo wieloosobowa z innymi graczami. Najlepsze wyniki mogą być załadowane na serwer. Gra posiada także samouczek, który wyjaśnia jej zasady.

Każdy z graczy otrzymuje pięć kart do ręki, a także 15 odwróconych rewersem na stosie kart dobieranych. Stos pięciu kart pojawia się następnie po przestrzeniach między graczami, służąc jako zastępstwo dla wcześniej wspomnianego. Inne dwie karty położone są w dwóch różnych miejscach na środku, jako kolejne stosy zastępcze. Gracze odwracają dwie centralne karty i rozpoczynają kładzenie swoich kart. Po zagraniu karty, kolejna jest dobierana ze stosu, aby każdy gracz miał ich zawsze pięć. W tradycyjnym Speed gracz nie może kłaść dwóch kart z tym samym numerem (np. dziewiątka nie może być położona na dziewiątkę). Można kłaść jedynie karty o wyższych lub niższych wartościach, niż karty na środku. W przypadku asów można położyć króla albo dwójkę. Celem gry jest rozegranie wszystkich swoich kart jako pierwszy. Nie ma podziału na tury i można kłaść tak dużo kart z rzędu, jak to możliwe. Jednoczesne kładzenie więcej niż jednej karty w tym samym czasie jest uznawane za nieuczciwe, ale zamiast tego można je kłaść natychmiastowo jedna po drugiej. Jeśli żaden z graczy nie może położyć żadnej karty, odwracają karty zastępcze w tym samym czasie i kontynuują. Jeśli wszystkie karty zostaną zużyte, dwa stosy są tasowane i można z nich ponownie korzystać.

Galeria Edytuj

[?
]
Galeria

Ciekawostki Edytuj